Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Підсумки теми

1. Інформатизація - процес переходу від індустріального суспільства до інформаційного шляхом насичення політичної, економічної і соціальної діяльності сучасними інформаційними технологіями.

2. Інформаційна система - взаємозв'язана сукупність концепцій, методів, технологій, технічних і програмних засобів, використовуваних для збору, обробки, зберігання і видачі інформації споживачу на користь досягнення поставленої мети. Сучасне розуміння інформаційної системи припускає використання комп'ютера як основний технічний засіб переробки інформації.

Інформаційна система визначається наступними властивостями: будь-яка ІС може бути піддана аналізу, побудована і керована на основі загальних принципів побудови складних систем; при побудові ІС необхідно використовувати системний підхід; ІС є динамічною системою, що розвивається; ІС слід сприймати як систему обробки інформації, що складається з комп'ютерних і телекомунікаційних пристроїв і реалізовану на базі сучасних технологій; вихідною продукцією ІС є інформація, на основі якої ухвалюються рішення або проводиться автоматичне виконання рутинних операцій; участь людини залежить від складності системи, типів і наборів даних, ступеня формалізації вирішуваних задач.

3. Основні етапи розвитку інформаційних систем пов’язані із зміною концепцій ІС, які були: 1) Паперовий потік розрахункових документів, 2) Основна допомога в підготовці звітів, 3)Управлінський контроль виробництва і реалізації, 4) Управління стратегією розвитку підприємства. Для реалізації цих концепцій створювалися відповідні системи: 1) Інформаційні системи обробки розрахункових, документів на електромеханічних бухгалтерських машинах, 2) Управлінські ІС для виробничої інформації, 3) Системи підтримки прийняття рішень, 4) Системи для вищої ланки управління.

4. Інформаційне забезпечення не є тривало діючим чинником успіху, воно всього лише допомагає реалізувати можливості, створювану формулою конкуренцію. Одне з головних завдань ІС підприємства є забезпечення інформаційної взаємодії між зовнішнім оточенням і внутрішнім середовищем

5. Зовнішня і внутрішня інформація компанії складає її інформаційні ресурси.

Інформація внутрішнього середовища відображає фінансово-економічний стан підприємства і результати його діяльності.

Приклади внутрішньої інформації: плани, накази, розпорядження, звіти, виробничі дані, рух фінансів і інших ресурсів, підготовка персоналу, сфери застосування продуктів діяльності, методи і канали збуту, техніка продажів, замовлення, постачання.

Джерела внутрішньої інформації: директорат і адміністрація підприємства, планово-фінансові підрозділи, бухгалтерія, ІТ-відділи і обчислювальні центри, відділи головного інженера і головного механіка, виробничі підрозділи, юридичні, експлуатаційні і ремонтні служби, відділи логістики, закупівлі і збуту.

Зовнішнє середовище - економічні, політичні і соціальні суб'єкти, що діють за межами підприємства, зв'язку і відношення з ними. Це, відповідно, економічні, політичні, соціальні, технічні, технологічні, наукові та інші відносини з партнерами, споживачами, конкурентами, державними органами і громадськими організаціями.

Приклади зовнішньої інформації: ринок і його нестабільність, вимоги і очікування споживачів, "підступи" конкурентів, тенденції в діловому середовищі і стан світових ринків, попит і пропозиції, зміни в законодавстві.

Джерела зовнішньої інформації: загальна інформація про стан економіки: інформаційно-аналітичні огляди, спеціалізовані друковані видання, газети, Internet-сайти; спеціалізована економічна інформація; офіційна інформація з державних органів і органів управління; інформація за цінами на товари: журнали і бюлетені, каталоги, сайти в Internet; тематична інформація.

6. Сукупність зовнішньої і внутрішньої інформації, обслуговуючі системи і технології, ІТ-фахівці і персонал ІТ-підрозділів складають інформаційно-технологічний ресурс (Information Technology Resource - ITR) сучасного підприємства.

7. Інформаційні потоки – дані, інформація, документи, що циркулюють усередині підприємства і відображають суть його діяльності. Виділяють такі основні види: фінансові потоки (Cash Flow), управлінські потоки (Control Flow), потоки робіт (Work Flow), потоки документів (Document Flow), що базуються на потоках даних (Data Flow).

Взаємодія органу управління з керованим об'єктом відбувається у вигляді циркуляції інформації по деякому замкнутому контуру, званому локальним інформаційним контуром. Локальні контури, утворені сумою управлінських сигналів і інформаційних відгуків по всій процесної області, складаються в складну замкнуту конфігурацію управлінських потоків і потоків даних усередині підприємства.

Верхня межа цієї конфігурації, що відокремлює внутрішнє середовище від зовнішнього, утворює інформаційний контур підприємства. Сукупні об'єми ділової інформації формують зовнішнє і внутрішнє інформаційні поля.

8. Для ІС управління конкуренцією три головні джерела труднощів:

По-перше, достатньо важким завданням залишається пов'язання формули конкуренції з інформаційними пучками. Щоб зрозуміти, як і за рахунок чого компанія бере участь в конкуренції і як тут можуть допомогти інформаційні технології, потрібен високий рівень розуміння загальних завдань управління.

По-друге, інформаційні системи управління стратегією - це капіталовкладення, які не можуть бути виправдані з погляду традиційних критеріїв. Потрібно вкладати гроші в процес зміни, іншими словами - навчити співробітників компанії конкурувати інакше, ніж вони звикли.

По-третє, при впровадженні інформаційних систем управління джерелом труднощів часто є конфлікт між двома підходами до інформаційних технологій. Перший підхід - це "сліпа" віра в могутність сучасних технологій і комп'ютерних пристроїв, другий - вузько прагматичний, утилітарний, коли технологіям відводиться роль "прислуги" і вони абсолютно не використовуються для реалізації формули конкуренції.

9. Розмитість повноважень і відповідальності в інформаційній роботі приводить до неможливості реального контролю стану інформаційного поля підприємства. При цьому слід розуміти відмінність між комп'ютерним і інформаційним підрозділами. Вельми небезпечна ілюзія з приводу того, що фахівці з програмного забезпечення і підтримки телекомунікаційних мереж є хорошими інформаційними працівниками. Для збору і аналізу інформації потрібні зовсім інша освіта, підготовка, навики і здібності, чим для програмування і наладки техніки.


Читайте також:

  1. VII. Підсумки уроку
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Економічні підсумки першої світової війни
  4. Запитання , підсумки.
  5. Коли і за яких обставин було прийнято Акт проголошення незалежності України? Визначте значення референдуму 1 грудня 1991 року, його підсумки.
  6. Підсумки
  7. Підсумки
  8. Підсумки та уроки національно-визвольних змагань в Україні в 1917 – 1920 рр.
  9. Підсумки теми
  10. Підсумки теми
  11. Підсумки теми




Переглядів: 688

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інформаційний контур, інформаційне поле | Загальні властивості інформаційних систем

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.