Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Підсумки

Промисловий переворот у США

Промисловий переворот починається у бавовняній промисловості. Характерною особливістю цього економічного явища було те, що виробничий процес оминув стадії ремесла і мануфактури.

1790 р. англієць С. Слейтерзбудував першу текстильну фабрику. На 1808 р. налічувалося 15 фабрик, а на 1832 р. – 635 фабрик із 12 млн веретен. Замість парової машини у цей період широко використовується водяне колесо.

Економічному зростанню сприяла протекціоністська політика уряду країни. 2 грудня 1823 року в Маніфесті ”Америка для американців” п’ятим президентом Джеймсом Монро було проголошено т. з. ”доктрину Монро”, що сприяло консолідації нації. Дж. Монро прого­лосив: “...Американські континенти в результаті віль­ного і незалежного становища, що вони в себе встано­вили і підтримують, відтепер не повинні вважатися об’єктами дальшої колонізації європейськими держава­ми ...усіляку спробу з їхнього боку поширити свою по­літичну систему на яку-небудь частину нашої півкулі ми розглядатимемо як погрозу нашому спокою і безпеці”. Утворення Панамериканського союзу 1889 р. закріпило пріоритетне становище США в Латинській Америці. Активно залучалися європейські капітали, кваліфікована робоча сила іммігрантів, найновіша техніка та технологія.

Важливу роль у здійсненні промислового перевороту відіграв демографічний фактор. До середини ХІХ ст. кількість жителів США збільшилася у 4,5 раза, в основному за рахунок переселенців-єропейців – людей заповзятливих, раціональних.

Найбільших успіхів США досягли у будівництві залізниць та використанні паровозів. За два десятиліття (1830–1850 рр.) довжина залізниць зросла у 300 разів. Це сприяло прискореному зростанню гірничо-добувної та металургійної галузей промисловості. Почали застосовуватися для виплавки чавуну пудлінгові печі, що підвищило продуктивність металургії у три рази.

У 40–50 рр. ХІХ ст. розгортається машинобудування, зокре­ма виробництво парової техніки, сільськогосподарських машин, швейне виробництво. Упроваджено у виробництво револьверний, шліфувальний, фрезерний верстати. Обсяг фабричної продукції зростає у 8 разів. Капітал у промисловості зріс із 50 млн до 1 млрд дол. США посіли 2-ге місце за обсягами виробництва промислової продукції у 60-х рр. у світі (15 % світової частки).

У зв’язку з об’єднанням США в ході громадянської війни 1861–1865 рр. промисловий переворот трансформується у процес індустріалізації.

Економіка індустріального типу характеризується тим, що в промисловому виробництві зосереджується від 45 до 70 % працездатного населення. Більшість робітників забезпечують обслуговування машин та механізмів, здійснюючи найпростіші операції. Випускається, як правило, однорідна продукція. Визначальна роль належить таким галузям промисловості, як гірничодобувна, металургійна, машинобудівна, текстильна.

Промисловий переворот, як світовий економічний процес, зумовив існування у період з 1815 до 1875 року так званої системи вільної конкуренції. До основних ознак цієї системи належать:

– відсутність можливостей впливу на ціну товару; покупці та продавці на ринку визнають ціну товару як початкову;

– відсутність товарного знака; єдиним критерієм вартості товару є ціна;

– відсутність економічних та юридичних привілеїв; рівні стартові права та можливості;

– основним чинником мобільності виробництва є попит та пропозиція на ринку промислових товарів;

– однакові можливості доступу до різних видів інформації та її використання у процесі відтворення;

– виробник не може покинути ринок без втрат.


Читайте також:

  1. VII. Підсумки уроку
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Економічні підсумки першої світової війни
  4. Запитання , підсумки.
  5. Коли і за яких обставин було прийнято Акт проголошення незалежності України? Визначте значення референдуму 1 грудня 1991 року, його підсумки.
  6. Підсумки
  7. Підсумки та уроки національно-визвольних змагань в Україні в 1917 – 1920 рр.
  8. Підсумки теми
  9. Підсумки теми
  10. Підсумки теми
  11. Підсумки теми




Переглядів: 715

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Промисловий переворот у Німеччині | А. Сміт (1723–1790 рр.).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.