МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||
Рівні сапробності та трофності водПлан Тема: Особливості водно-сольового обміну та мінерального живлення тварин. Практичне заняття № З Завдання Хід роботи І. Поспостерігайте за певним видом тварин у природі (водні або наземні членистоногі, земноводні, плазуни, дрібні ссавці) і складіть опис виду за запропонованою схемою. 1. Систематичне положення. Дайте повну назву та охарактеризуйте систематичне положення виду. Назвіть близькі за походженням види, а також ті, що мають морфологічну подібність та зустрічаються у даному регіоні. 2. Біологічні особливості виду: а) будова дорослої особини, характерні морфологічні ознаки, розмір та маса тіла: б) спосіб пересування; в) спосіб живлення, чим живиться (вікарні та сурогатні корми); морфологіч г) особливості розмноження; кількість нащадків; д) особливості життєвого циклу (середня тривалість життя однієї особини, наявна чи відсутня стадія личинки тощо); е) особливості поведінки (реакція на зовнішні подразники, особливості спілкування та сигналізації з особинами свого виду). 3. Умови місцеперебування виду: середня температура, умови зволоження в місцях проживання; яке значення в житті тварини відіграє освітлення. 4. Екологічні особливості виду: а) спосіб життя (окремо (поодиноко), зграями, сім'ями, гуртами; денний, нічний чи присмерковий); б) чисельність на досліджуваній місцевості; в) які види рослин трапляються на цій території, які рослини слугують кор г) які види тварин зустрічаються поруч, які взаємини з іншими видами, чи є вид хазяїном, паразитом, симбіонтом тощо; д) ступінь конкуренції з іншими видами, визначити об'єкти конкуренції; е) положення виду в трофічних ланцюгах біоценозу, при можливості оцініть його біопродуктивність. 1. Переглянути відеофільми "Летючі миші", "Орел" та описати харчодобувальну поведінку згаданих у них видів. 2. Повторити теоретичний матеріал про Protozoa. 3. Кожному студентові взяти по одній пробі води з трьох різних відкритих прісних водойм. Література: [1] [4] [7][3] [6] Мета:З'ясувати значення та особливості перебігу водно-сольового обміну у тварин різних таксонів і екологічних груп. Провести дослідження на тему "Протисти як індикатори води". 1. Підготувати сповіщення на теми: а) Особливості водно-сольового обміну у тварин гідробіонтів на прикладі найпростіших, кісткових та хрящових риб, амфібій. б) Порівняння прісноводної осморегуляції та осморегуляції у солоній воді в) Типи азотистого обміну у представників Amniota. г) Водний обмін у пустельних тварин. Адаптивна поведінка тварин аридних місць проживання. д) Сольовий обмін у наземних хребетних. Екологічні пристосування до сольової нестачі у тварин. 2. Провести лабораторне дослідження №1 "Протисти як індикатори чистоти води". Мета:навчитись застосовувати біоіндикаційний метод для визначення якості води. Матеріали і обладнання:мікроскопи, піпетки, предметні та накривні скельця, проби води, визначники видів найпростіших.
Протисти (найпростіші) є досить точними індикаторами якості води, особливо ступеню її забруднення. Найчастіше для визначення якості прісної води у водоймі застосовують такі методи: 1. Користуючись шкалою сапробності, виділяють серед видів найпростіших, що зустрічаються у водоймі, провідні організми для встановлення ступеню чистоти води. 2. Для оцінювання якості вади застосовують індекс різноманітності та чисел
Читайте також:
|
||||||||||||||
|