МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||
Рівні сапробності та трофності водПлан Тема: Особливості водно-сольового обміну та мінерального живлення тварин. Практичне заняття № З Завдання Хід роботи І. Поспостерігайте за певним видом тварин у природі (водні або наземні членистоногі, земноводні, плазуни, дрібні ссавці) і складіть опис виду за запропонованою схемою. 1. Систематичне положення. Дайте повну назву та охарактеризуйте систематичне положення виду. Назвіть близькі за походженням види, а також ті, що мають морфологічну подібність та зустрічаються у даному регіоні. 2. Біологічні особливості виду: а) будова дорослої особини, характерні морфологічні ознаки, розмір та маса тіла: б) спосіб пересування; в) спосіб живлення, чим живиться (вікарні та сурогатні корми); морфологіч г) особливості розмноження; кількість нащадків; д) особливості життєвого циклу (середня тривалість життя однієї особини, наявна чи відсутня стадія личинки тощо); е) особливості поведінки (реакція на зовнішні подразники, особливості спілкування та сигналізації з особинами свого виду). 3. Умови місцеперебування виду: середня температура, умови зволоження в місцях проживання; яке значення в житті тварини відіграє освітлення. 4. Екологічні особливості виду: а) спосіб життя (окремо (поодиноко), зграями, сім'ями, гуртами; денний, нічний чи присмерковий); б) чисельність на досліджуваній місцевості; в) які види рослин трапляються на цій території, які рослини слугують кор г) які види тварин зустрічаються поруч, які взаємини з іншими видами, чи є вид хазяїном, паразитом, симбіонтом тощо; д) ступінь конкуренції з іншими видами, визначити об'єкти конкуренції; е) положення виду в трофічних ланцюгах біоценозу, при можливості оцініть його біопродуктивність. 1. Переглянути відеофільми "Летючі миші", "Орел" та описати харчодобувальну поведінку згаданих у них видів. 2. Повторити теоретичний матеріал про Protozoa. 3. Кожному студентові взяти по одній пробі води з трьох різних відкритих прісних водойм. Література: [1] [4] [7][3] [6] Мета:З'ясувати значення та особливості перебігу водно-сольового обміну у тварин різних таксонів і екологічних груп. Провести дослідження на тему "Протисти як індикатори води". 1. Підготувати сповіщення на теми: а) Особливості водно-сольового обміну у тварин гідробіонтів на прикладі найпростіших, кісткових та хрящових риб, амфібій. б) Порівняння прісноводної осморегуляції та осморегуляції у солоній воді в) Типи азотистого обміну у представників Amniota. г) Водний обмін у пустельних тварин. Адаптивна поведінка тварин аридних місць проживання. д) Сольовий обмін у наземних хребетних. Екологічні пристосування до сольової нестачі у тварин. 2. Провести лабораторне дослідження №1 "Протисти як індикатори чистоти води". Мета:навчитись застосовувати біоіндикаційний метод для визначення якості води. Матеріали і обладнання:мікроскопи, піпетки, предметні та накривні скельця, проби води, визначники видів найпростіших.
Протисти (найпростіші) є досить точними індикаторами якості води, особливо ступеню її забруднення. Найчастіше для визначення якості прісної води у водоймі застосовують такі методи: 1. Користуючись шкалою сапробності, виділяють серед видів найпростіших, що зустрічаються у водоймі, провідні організми для встановлення ступеню чистоти води. 2. Для оцінювання якості вади застосовують індекс різноманітності та чисел
Читайте також:
|
||||||||||||||
|