МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||
Передумови виникнення фінансів.Специфічні ознаки фінансів. · обмінно-розподільчий характер; · рух вартості від одного суб΄єкта до іншого; · грошова форма відносин; · формування доходів і здійснення видатків; · еквівалентний (за призначенням) характер обміну та розподілу і нееквівалентний перерозподілу.
Таким чином, виходячи з цих ознак можна сформулювати загальне визначення фінансів:
Фінанси – це сукупність економічних відносин, пов΄язаних з обміном, розподілом і перерозподілом у грошовій формі вартості валового внутрішнбого продукту (ВВП), а в певних умовах і національного багатства. Які ж передумови виникнення фінансів? Чому вони виникли лише в середні століття, адже людство задовго до цього мало гроші, товарно-грошові відносини, державний устрій. Перша передумова. Виникнення загальнодержавного фонду грошових коштів - бюджет, яким голова держави не міг одноособисто користуватись. Тобто в Центральній Європі в ході перших буржуазних революцій хоча і залишився монархічний режим, влада монархів була значно зменьшена і головне відбулося відторгнення голови держави (монарха) від казни. Друга передумова. Формування і використання бюджету прийняло системний характер, тобто виникли системи держаних доходів і видатків з визначеним складом, структурою і законодавчим закріпленням. Цікаво, що групи видаткової частини бюджету практично залишилися не змінними протягом багатьох століть. Вже тоді були визначені чотири напрямки видатків: на воєнні цілі, на управління, на економіку, на соціальні потреби. Третя передумова. Податки в грошовій формі прийняли переважний характер, тоді як раніш, доходи держави формувались головним чином за рахунок натуральних податей і трудових обов¢язкив.
Таким чином, тільки на даному етапі розвитку держави і грошових відносин стало можливим розподілення створеного продукту у вартісному вираженні. Розподільні відносини - частка економічних відносин в суспільстві, і фінанси, які є вираженням цієї об¢єктивно існуючої сфери економічних відносин, є економічною категорією, фінанси також є історичною категорією так як вони мають стадії виникнення, розвитку, тобто змінюються у часі.
можна вважати потребу суб¢єктів господарювання і держави в ресурсах, які б забезпечили їх діяльність. Цю потребу в ресурсах без фінансів не можливо задовольнити а ні у сфері господарювання, а ні у сфері державного управління. В сфері господарювання саме завдяки фінансам, які є інструментом самостійного розподілу суспільного продукту, забезпечується задовільнення постійно змінюючихся відтворювальних потреб. Фінанси не можна замінити тому, що вони дозволяють пристасувати (трансформувати) пропорції виробництва к потребам споживача. Спочатку пропорції розподілу вартості суспільного продукту відображають структуру відносин самого виробництва - виручка розподіляється пропорційно елементам вартості, які відображають умови виробництва товарів. Але розподілена таким чином виручка не відповідає потребам дінамічно змінюючогося суспільного виробництва, що викликає необхідність у її перерозподілі. Останнє здійснюється за допомогою формування грошових фондів цільового призначення. Розвиток суспільних потреб призводить до зміни складу і структури грошових (фінансових) фондів, створюємих в розпорядження суб¢єктів господарювання. Фондова форма розподілу вартості суспільного продукту дозволяє органічно поєднати виробництво із споживанням, зробив споживання відправною точкою, начальною стадією відтворювального процесу. У складі потреб розширеного відтворення важливе місце займають ті, що пов¢язані з існуванням держави. Так регулювання масштабів суспільного виробництва у галузевому та територіальному аспектах, утримання і розвиток невиробничої сфери, захист навколишнього природного середовища та інші, подібні їм суспільні потреби задовольняються за допомогою державних фінансів. Їх функціонування дозволяє сформувати у розпорядження держави бюджетні та позабюджетні фонди, які покликані задовольняти різноманітні загальнодержавні потреби. Фінанси - невід¢ємний елемент суспільного відтворення на всіх рівнях господарювання: вони однаково необхідні низовій ланці - підприємствам (організаціям, установам), і міжгосподарчим об¢єднанням (асоціаціям, концернам), і держаній системі управління народним господарством. Без фінансів неможливо забезпечувати індивідуальний та суспільний кругообіг виробничих фондів на розширеній основі, регулювати галузеву і територіальну структуру економіки, стимулювати як нашвидше втілення науково-технічних досягнень, задовольняти інші суспільні потреби.
цільовому призначенню, досить важкий. Тому він здійснюється за допомогою різних економічних категорій, кожна з яких виконує специфічну, тільки їй притаманну роль. Фінанси, приймая участь в вартісному розподілі, тісно пов'язані та взаємодіють із такими категоріями, як ціна, заробітна плата та кредит. Читайте також:
|
||||||||||||
|