Для застосування цього методу небхідно визначити зв’язок між ціною та попитом за допомогою рівняння регресії. Загальний вигляд рівняння регресії:
,
де N – обсяг збуту продукції, шт.; Ц – ціна продукції, грн.; b0, b1 – коефіцієнти рівняння регресії.
Оптимальну ціну продукції (Цопт) визначають за формулою:
,
де Ззм – змінні витрати на одиницю продукції, грн.
Критичний обсяг виробництва продукції визначається за допомогою точки беззбитковості за формулою:
,
де Зпост – умовно-постійні витрати на виробництво та збут випуску продукції, грн.; Ц – ціна одиниці продукції, грн.
Приклад 3:
Рівняння регресії, яке встановлює зв’язок між ціною та попитом на продукцію промислового підприємства має вигляд: . Умовно-постійні витрати підприємства на виробництво та збут продукції складають Зпост = 7450 у.о. за квартал. Змінні витрати на одиницю продукції складають Ззм = 3,7 у.о.
Необхідно визначити:
1) оптимальну ціну на продукцію промислового підприємства за методом максимізації поточного прибутку;
2) рівень збуту продукції, який відповідає оптимальній ціні;
3) собівартість продукції, що відповідає даному рівню виробництва та збуту;
4) рівень критичного збуту при даній ціні, нижче якого підприємство не буде отримувати прибуток.