МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Організаційна стадія науково-дослідного процесуАлгоритм проведення науково-дослідного процесу Тема 4. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНОГО ПРОЦЕСУ
1. Алгоритм проведення науково-дослідного процесу 2. Організаційна стадія науково-дослідного процесу 3. Дослідна стадія науково-дослідного процесу 4. Завершальна стадія науково-дослідного процесу (оформлення та апробація результатів) 5. Впроваджувальна стадія науково-дослідного процесу (дослідно-конструкторські роботи і впровадження) 6. Підсумкова стадія науково-дослідного процесу (визначення ефективності та перспектив)
Науково-дослідна робота (НДР) — це комлекс дій, спрямованих на отримання нових знань з метою використання їх у практичній діяльності. Стадії: — організаційна; — дослідна; — завершальна; — впроваджувальна; — підсумкова. Алгоритм проведення науково-дослідного процесу (загальний): 1. Наявність наукової проблеми (глобальна, національна, регіональна, місцева, галузева тощо). Проблема передбачає наявність формулювання її теми, переліку наукових питань, що вимагають вирішення (іншими словами — завдань: емпіричних і теоретичних). Теоретичні завдання повинні бути сформульовані так, щоб їх можна було перевірити емпірично. 2. Проведення фундаментальних досліджень. Відкриття нових явищ і законів природи чи суспільства. Необхідні творчі особистості. 3. Проведення прикладних досліджень. Виявляють, як на практиці можна застосовувати результати, отримані під час проведення фундаментальних досліджень. Види: пошукові, науково-дослідні роботи (НДР). Результат: нові технології, дослідні установки (зразки), прилади тощо. 4. Проведення дослідно-конструкторських робіт (ДКР). Результат: пристосування результатів НДР до умов конкретного підприємства, регіону тощо. 5. Впровадження в практику суспільного життя (виробництво, суспільні відносини тошо). Результат: супроводження ДКР та її удосконалення за результатами практичного впровадження. Пункти 1, 2, 3 — належать до сфери науки, пункти 3 і 4 — до сфери техніки, а пункт 5 — до сфери виробництва. Види досліджень: — спрямовані на: створення нових технологій, машин, обладнання, підвищення ефективності виробництва, полкращення умов праці, розвиток особистості тощо; — за джерелом фінансування: бюджетні, небюджетні (власні кошти організацій, позабюджетні тощо); — короткотермінові (до одного року) й довготермінові (більше одного року).
Організаційна стадія передбачає виконання таких процедур: 1. Вивчення об’єкта дослідження. 1.1. Конкретизація теми дослідження, його об’єкта, предмета, мети й завдань. Критерії вибору теми дослідження: Народногосподарська ефективність: — актуальність; — новизна; — практична значущість. Відповідність профілю закладу: — спеціалізація закладу; — кадрова забезпеченість; — матеріально-технічна база. Забезпечення фінансування та впровадження результатів: — джерела фінансування; — рентабельність розробки; — можливість впровадження. 1.2. Попереднє вивчення теоретичних передумов дослідження: — вивчення теоретичних основ дослідження; — вивячення історії та сучасного стану проблеми; — збирання та відбір інформації для проведення дослідження; — висунення та обгрунтування гіпотез. 2. Підготовка проведення дослідження: — підготовка програми дослідження; — техніко-економічне обґрунтування дослідження (визначення співвідношення: наявні ресурси — потрібні ресурси); — розроблення методики проведення дослідження; — підготовка календарного плану проведення дослідження.
Першим питанням під час розроблення методики проведення дослідження є визначення індикаторів дослідження, які служать зовнішнім проявом досліджуваного явища (нп.: індикатор міри зацікавленості книгою — придбав її чи ні). Далі визначають величинувибірки, яку будуть обстежувати. Розрізняють малі й великі вибірки. Як правило, малими вважають вибірки до 30 випробовувань; для таких малих випробовувань застосовують спеціальні методи статистики. Проте чіткої границі між малими й великими вибірками нема. Загалом: — чим менший розкид даних навколо середньої величини, тим меншим може бути обсяг вибірки; — чим менші вимоги до точності дослідження (довірчого інтервалу: 0,680, 0,900, 0,950, 0,990, 0999), тим меншою може бути вибірка. Перед проведенням основних досліджень можуть виконувати зондувальні (пробні) дослідження. Проведення емпіричних досліджень виконують завжди з певною точністю (абсолютна похибка, відносна похибка), які повинні бути встановлені вже на цій організаційній стадії.
Читайте також:
|
||||||||
|