МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Організаційна стадія науково-дослідного процесуАлгоритм проведення науково-дослідного процесу Тема 4. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНОГО ПРОЦЕСУ
1. Алгоритм проведення науково-дослідного процесу 2. Організаційна стадія науково-дослідного процесу 3. Дослідна стадія науково-дослідного процесу 4. Завершальна стадія науково-дослідного процесу (оформлення та апробація результатів) 5. Впроваджувальна стадія науково-дослідного процесу (дослідно-конструкторські роботи і впровадження) 6. Підсумкова стадія науково-дослідного процесу (визначення ефективності та перспектив)
Науково-дослідна робота (НДР) — це комлекс дій, спрямованих на отримання нових знань з метою використання їх у практичній діяльності. Стадії: — організаційна; — дослідна; — завершальна; — впроваджувальна; — підсумкова. Алгоритм проведення науково-дослідного процесу (загальний): 1. Наявність наукової проблеми (глобальна, національна, регіональна, місцева, галузева тощо). Проблема передбачає наявність формулювання її теми, переліку наукових питань, що вимагають вирішення (іншими словами — завдань: емпіричних і теоретичних). Теоретичні завдання повинні бути сформульовані так, щоб їх можна було перевірити емпірично. 2. Проведення фундаментальних досліджень. Відкриття нових явищ і законів природи чи суспільства. Необхідні творчі особистості. 3. Проведення прикладних досліджень. Виявляють, як на практиці можна застосовувати результати, отримані під час проведення фундаментальних досліджень. Види: пошукові, науково-дослідні роботи (НДР). Результат: нові технології, дослідні установки (зразки), прилади тощо. 4. Проведення дослідно-конструкторських робіт (ДКР). Результат: пристосування результатів НДР до умов конкретного підприємства, регіону тощо. 5. Впровадження в практику суспільного життя (виробництво, суспільні відносини тошо). Результат: супроводження ДКР та її удосконалення за результатами практичного впровадження. Пункти 1, 2, 3 — належать до сфери науки, пункти 3 і 4 — до сфери техніки, а пункт 5 — до сфери виробництва. Види досліджень: — спрямовані на: створення нових технологій, машин, обладнання, підвищення ефективності виробництва, полкращення умов праці, розвиток особистості тощо; — за джерелом фінансування: бюджетні, небюджетні (власні кошти організацій, позабюджетні тощо); — короткотермінові (до одного року) й довготермінові (більше одного року).
Організаційна стадія передбачає виконання таких процедур: 1. Вивчення об’єкта дослідження. 1.1. Конкретизація теми дослідження, його об’єкта, предмета, мети й завдань. Критерії вибору теми дослідження: Народногосподарська ефективність: — актуальність; — новизна; — практична значущість. Відповідність профілю закладу: — спеціалізація закладу; — кадрова забезпеченість; — матеріально-технічна база. Забезпечення фінансування та впровадження результатів: — джерела фінансування; — рентабельність розробки; — можливість впровадження. 1.2. Попереднє вивчення теоретичних передумов дослідження: — вивчення теоретичних основ дослідження; — вивячення історії та сучасного стану проблеми; — збирання та відбір інформації для проведення дослідження; — висунення та обгрунтування гіпотез. 2. Підготовка проведення дослідження: — підготовка програми дослідження; — техніко-економічне обґрунтування дослідження (визначення співвідношення: наявні ресурси — потрібні ресурси); — розроблення методики проведення дослідження; — підготовка календарного плану проведення дослідження.
Першим питанням під час розроблення методики проведення дослідження є визначення індикаторів дослідження, які служать зовнішнім проявом досліджуваного явища (нп.: індикатор міри зацікавленості книгою — придбав її чи ні). Далі визначають величинувибірки, яку будуть обстежувати. Розрізняють малі й великі вибірки. Як правило, малими вважають вибірки до 30 випробовувань; для таких малих випробовувань застосовують спеціальні методи статистики. Проте чіткої границі між малими й великими вибірками нема. Загалом: — чим менший розкид даних навколо середньої величини, тим меншим може бути обсяг вибірки; — чим менші вимоги до точності дослідження (довірчого інтервалу: 0,680, 0,900, 0,950, 0,990, 0999), тим меншою може бути вибірка. Перед проведенням основних досліджень можуть виконувати зондувальні (пробні) дослідження. Проведення емпіричних досліджень виконують завжди з певною точністю (абсолютна похибка, відносна похибка), які повинні бути встановлені вже на цій організаційній стадії.
Читайте також:
|
||||||||
|