Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організаційна стадія науково-дослідного процесу

Алгоритм проведення науково-дослідного процесу

Тема 4. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ НАУКОВО-ДОСЛІДНОГО ПРОЦЕСУ

 

1. Алгоритм проведення науково-дослідного процесу

2. Організаційна стадія науково-дослідного процесу

3. Дослідна стадія науково-дослідного процесу

4. Завершальна стадія науково-дослідного процесу (оформлення та апробація результатів)

5. Впроваджувальна стадія науково-дослідного процесу (дослідно-конструкторські роботи і впровадження)

6. Підсумкова стадія науково-дослідного процесу (визначення ефективності та перспектив)

 

 

Науково-дослідна робота (НДР) — це комлекс дій, спрямованих на отримання нових знань з метою використання їх у практичній діяльності.

Стадії:

— організаційна;

— дослідна;

— завершальна;

— впроваджувальна;

— підсумкова.

Алгоритм проведення науково-дослідного процесу (загальний):

1. Наявність наукової проблеми (глобальна, національна, регіональна, місцева, галузева тощо).

Проблема передбачає наявність формулювання її теми, переліку наукових питань, що вимагають вирішення (іншими словами — завдань: емпіричних і теоретичних). Теоретичні завдання повинні бути сформульовані так, щоб їх можна було перевірити емпірично.

2. Проведення фундаментальних досліджень.

Відкриття нових явищ і законів природи чи суспільства. Необхідні творчі особистості.

3. Проведення прикладних досліджень.

Виявляють, як на практиці можна застосовувати результати, отримані під час проведення фундаментальних досліджень.

Види: пошукові, науково-дослідні роботи (НДР).

Результат: нові технології, дослідні установки (зразки), прилади тощо.

4. Проведення дослідно-конструкторських робіт (ДКР).

Результат: пристосування результатів НДР до умов конкретного підприємства, регіону тощо.

5. Впровадження в практику суспільного життя (виробництво, суспільні відносини тошо).

Результат: супроводження ДКР та її удосконалення за результатами практичного впровадження.

Пункти 1, 2, 3 — належать до сфери науки, пункти 3 і 4 — до сфери техніки, а пункт 5 — до сфери виробництва.

Види досліджень:

— спрямовані на: створення нових технологій, машин, обладнання, підвищення ефективності виробництва, полкращення умов праці, розвиток особистості тощо;

— за джерелом фінансування: бюджетні, небюджетні (власні кошти організацій, позабюджетні тощо);

— короткотермінові (до одного року) й довготермінові (більше одного року).

 

 

Організаційна стадія передбачає виконання таких процедур:

1. Вивчення об’єкта дослідження.

1.1. Конкретизація теми дослідження, його об’єкта, предмета, мети й завдань.

Критерії вибору теми дослідження:

Народногосподарська ефективність:

— актуальність;

— новизна;

— практична значущість.

Відповідність профілю закладу:

— спеціалізація закладу;

— кадрова забезпеченість;

— матеріально-технічна база.

Забезпечення фінансування та впровадження результатів:

— джерела фінансування;

— рентабельність розробки;

— можливість впровадження.

1.2. Попереднє вивчення теоретичних передумов дослідження:

— вивчення теоретичних основ дослідження;

— вивячення історії та сучасного стану проблеми;

— збирання та відбір інформації для проведення дослідження;

— висунення та обгрунтування гіпотез.

2. Підготовка проведення дослідження:

— підготовка програми дослідження;

— техніко-економічне обґрунтування дослідження (визначення співвідношення: наявні ресурси — потрібні ресурси);

— розроблення методики проведення дослідження;

— підготовка календарного плану проведення дослідження.

 

Першим питанням під час розроблення методики проведення дослідження є визначення індикаторів дослідження, які служать зовнішнім проявом досліджуваного явища (нп.: індикатор міри зацікавленості книгою — придбав її чи ні).

Далі визначають величинувибірки, яку будуть обстежувати. Розрізняють малі й великі вибірки. Як правило, малими вважають вибірки до 30 випробовувань; для таких малих випробовувань застосовують спеціальні методи статистики. Проте чіткої границі між малими й великими вибірками нема. Загалом:

— чим менший розкид даних навколо середньої величини, тим меншим може бути обсяг вибірки;

— чим менші вимоги до точності дослідження (довірчого інтервалу: 0,680, 0,900, 0,950, 0,990, 0999), тим меншою може бути вибірка.

Перед проведенням основних досліджень можуть виконувати зондувальні (пробні) дослідження.

Проведення емпіричних досліджень виконують завжди з певною точністю (абсолютна похибка, відносна похибка), які повинні бути встановлені вже на цій організаційній стадії.

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. VІ. План та організаційна структура заняття
  6. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  7. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  8. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  9. Активний та пасивний типи адаптаційного процесу.
  10. Альтернативні парадигми організаційного процесу
  11. Аналіз процесу і продуктів діяльності.
  12. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій




Переглядів: 1793

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Технологія проведення інформаційного пошуку в інтернеті | Дослідна стадія науково-дослідного процесу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.