МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 10. Загальні положення правового регулювання зовнішньоекономічної діяльності1. Основні засади правового регулювання зовнішньоекономічної діяльності. 2. Органи державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності
§1. Основні засади правового регулювання зовнішньоекономічної діяльності Для того щоб здійснювати ефективне економічне співробітництво держави, на договірних засадах визначають обсяг питань, які повинні бути врегульовані як нормами міжнародного права, так і нормами національного права договірних країн. З цього приводу в сфері зовнішньоекономічної діяльності укладаються певні міжнародні угоди, які знаходять "підкріплення" і у вигляді законів та підзаконних нормативно-правових актів держави, метою яких є деталізація та конкретизація міжнародних стосунків саме в цій галузі. Так, наприклад Угода між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Молдова про єдиний порядок регулювання зовнішньоекономічних відносин від 18.08.1999 р. (ратифікована Законом 23.03.2000 ) встановлює єдиний порядок регулювання зовнішньоекономічних відносин і прийняття рішень в галузях встановлення торгового режиму щодо третіх країн; тарифного регулювання в галузі зовнішньоекономічної діяльності; нетарифного регулювання в галузі зовнішньоекономічної діяльності; валютного регулювання і валютного контролю зовнішньоекономічних операцій-уніфікації системи митного та прикордонного контролю тощо. Угода про співробітництво в галузі зовнішньоекономічної діяльності від 15.05.1992р., укладена між країнами-учасницями СНД визначає, що договірні сторони будуть співпрацювати у здійсненні зовнішньоекономічної політики у відношенні третіх країн і міжнародних організацій сприяти один-одному в забезпеченні та захисті взаємних інтересів ЗЕД. Також угода передбачає великий обсяг напрямків співробітництва у галузі зовнішньоекономічної діяльності такі,як взаємні консультації, розробка заходів державного регулювання та розвиток нормативної бази, здійснення заходів щодо недопущення реекспорту товарів відносно яких інші договірні сторони застосовують засоби тарифного регулювання; прийняття заходів з уніфікації фінансової і статистичної звітності, товаросупроводжувальної та митної документації а також стандартів стосовно зовнішньоекономічної діяльності тощо. Угода про обмін інформацією в галузі зовнішньоекономічної діяльності від 24.09.1993 р. передбачає, наприклад, те що договірні сторони будуть обмінюватись нормативними актами, інформацією та текстами документів за такими напрямками: про зовнішньоекономічні відносини, включаючи валютне регулювання; про мито і тарифи; про квотування і ліцензування товарів; про діяльність на ринках третіх країн; про співпрацю з міжнародними організаціями в галуз1 зовнішньоекономічної діяльності і т. ін. Таким чином, регулювання зовнішньоекономічної діяльності на міждержавному рівні здійснюється, в більшості випадків, на підставі із3 допомогою регіональних та локальних угод. Що стосується внутрідержавного права, то воно теж повинно на місцевому рівні| впливати на зміст та характер зовнішньоекономічної діяльності Так, фактично правова база зовнішньоекономічної діяльності України почала створюватись після здобуття країною незалежності. Закон України "Про міжнародні договори України" (далі — Закон) є правовою основою укладення Україною міжнародних економічних договорів. Положення Закону визначають загальний порядок укладення і виконання міжнародних договорів незалежно від їх характеру, також і порядок приєднання України до вже укладених іншими державами (міжурядовими організаціями) міжнародних договорів. Закон України "Про зовнішньоекономічну діяльність" було прийнято ще в СРСР 16 квітня 1991 р. Він деталізує види та суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, встановлює порядок та основні засади здійснення зовнішньоекономічної діяльності, принципи її регулювання тощо. Метою регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні є.: забезпечення збалансованості економіки та рівноваги внутрішнього ринку держави; стимулювання прогресивних структурних змін в економіці; створення найбільш сприятливих умов для залучення економіки України в систему світового поділу праці та її наближення де ринкових структур розвинутих зарубіжних країн тощо. Регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні здійснюється: 1) Україною як державою в особі її органів в межах їх компетенції; 2) недержавними органами управління економікою (товарними, Фондовими, валютними біржами, торговельними палатами, асоціаціями, спілками та іншими організаціями координаційного типу); 3) самими суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності на підставі відповідних координаційних угод, що укладаються між ними. Правові підстави регулювання ЗЕД в Україні: 1) закони України, 2) передбачені в законах України акти тарифного і нетарифного регулювання, які видаються державними органами України в межах ц, компетенції, 3) економічні заходи оперативного регулювання (валютно-фінансового, кредитного та іншого) в межах законів України, 4) рішення недержавних органів управління економікою, ЯКІ приймаються за їх статутними документами в межах законів України, 5) угоди, що укладаються між суб'єктами ЗЕД і не суперечать законам України
§2. Органи державного регулювання зовнішньоекономічноїдіяльності У ст 9 і 10 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність" зафіксовано компетенцію органів державного управління у сфері зовнішньоекономічної діяльності Так, визначені нижче органи державного регулювання ЗЕД мають право на Верховна Рада України: 1) прийняття, зміну та скасування законів, що стосуються ЗЕД, 2) затвердження основних напрямків зовнішньоекономічної політики, 3) розгляд, затвердження та зміну структури органів державного регулювання ЗЕД, 4) укладення міжнародних договорів України відповідно Д° законодавства України про міжнародні договори України та приведення чинного законодавства відповідно до правил, встановлених договорами, 5) встановлення спеціальних режимів ЗЕД на території України відповідно до затверджених переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню або забороняється Кабінет Міністрів України: 1), розробляє заходи, спрямовані на здійснення зовнішньоекономічної політики України, 2) координує діяльність міністерств, державних комітетів і відомств України щодо регулювання ЗЕД, 3) координує роботу торговельних представництв України в іноземних державах, 4) приймає нормативні акти з питань ЗЕД у випадках, передбачених законами України, 5) здійснює переговори і укладає міжурядові договори України з питань зовнішньоекономічної діяльності у випадках, передбачених законами України про міжнародні договори України, забезпечує виконання міжнародних договорів України з питань зовнішньоекономічної діяльності всіма державними органами управління, підпорядкованими Кабінету Міністрів, та залучає до їх виконання інших суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності на договірних засадах та інші функції Національний банк України: 1) зберігає і використовує золотовалютний резерв України та інших державних коштовностей, які забезпечують платоспроможність України, 2) представляє інтереси України у відносинах з центральними банками інших країн міжнародними банками та іншими фінансово-кредитними установами і укладає відповідні міжбанківські угоди, 3) регулює курс національної валюти України до грошових одиниць 'ниіих держав, 4) здійснює облік і розрахунки за наданими та одержаними Державними кредитами й позиками, виконує операції з центральними валютними ресурсами, що виділяються з Державного валютного ф0 України у розпорядження Національного банку України, 5) здійснює інші функції відповідно до Закону України "Про банківську діяльність" та інших законів України. Міністерство економіки Українизабезпечує здійснення зовнішньоекономічної політики у разі виходу зовнішньоекономічної діяльності на зовнішній ринок, координує зовнішньоекономічну діяльність, у тому числі відповідно до міжнародна договорів України, а також виконує інші функції відповідно до законів України. Державна митна службавирішує питання митного контролю = Україні згідно з чинними законами. Антимонопольний комітет Україниздійснює контроль зе додержанням суб'єктами зовнішньоекономічної діяльності антимонопольного законодавства. Міжвідомча комісіяз міжнародної торгівліздійснює оперативне державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні відповідно до законодавства України; приймає рішення про порушення і проведення антидемпінгових, антисубсидиційних або спеціальних розслідувань та застосування відповідно Д° антидемпінгових, компенсаційних або спеціальних заходів. Певні повноваження у сфері зовнішньоекономічної діяльності мають деякі інші центральні органи влади До органів місцевого управління зовнішньоекономічною діяльністю належать місцеві ради народних депутатів України та їх виконавчі й розпорядчі органи, а також територіальні підрозділи (відділення) органів державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності України. Компетенція місцевих Р народних депутатів України та їх виконавчих і розпорядчих органів визначається Законом. України "Про зовнішньоекономічну діяльність чинним законодавством. Читайте також:
|
||||||||
|