Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Переваги та недоліки різних методологій оцінки потенціалу підприємства

Таблиця 7.5

Таблиця 7.3

Коефіцієнти капіталізації відповідно до окремих груп інвестицій

 

Групи ризику Тип інвестиції (інституції) Коефіцієнт капіталізації, %
Вкладення капіталу в підприємства, що давно фун­кціонують, мають значні активи, добру репутацію, працюють стабільно в стабільних сферах бізнесу
Вкладення капіталу у великі компанії, які потребу­ють вагомих зусиль щодо управління ними та під­тримання досягнутого рівня. Сюди слід віднести більшість відомих світових компаній 12,5
Вкладення капіталу у високодохідні великі фірми, дія­льність яких чутлива до макроекономічних коливань
Інвестиції у фірми, управління якими не потребує високих управлінських здібностей та значних капі­таловкладень
Інвестиції у малі високо конкурентоспроможні фір­ми, фінансування яких не потребує великих витрат
Вкладення капіталу у фірми, успішність функціону­вання та розвитку яких залежить від управлінських здібностей та спеціального досвіду ключової особи чи групи осіб, а також у ті, що потребують незначних по­точних вливань капіталу, мають високу конкуренто­спроможність, а водночас високий ризик банкрутства
Вкладення капіталу в підприємство в одноосібного власника, який працює в сфері торгівлі, чи надання послуг не потребує суттєвих витрат для поточного фінансування, але має високу кваліфікацію та прак­тичний досвід у даній сфері бізнесу

 

Розрахунок коефіцієнта згідно з даним методом проводиться за такою формулою:

(7.13)

де k — ставка капіталізації; рвк — дохідність використання влас­ного капіталу; qп — частка позикових коштів у загальному обсязі фінансування об'єкта; Ке — іпотечний коефіцієнт Елвуда.

Слід зазначити, що з розвитком оціночної практики метод Елвуда було дещо модифіковано. Однією з найбільш відомих мо­дифікацій є формат формули Акерсона.

Метод фінансових показників схожих підприємств використо­вується за умови доступності відповідної детальної інформації, а сам коефіцієнт капіталізації визначається як відношення річно­го чистого прибутку схожих підприємств до чистого виторгу від реалізації їх продукції. Уважають, що цей показник ураховує як повернення капіталу, так і дохідність його використання. Проте коефіцієнт капіталізації не враховує відмінностей у структурі ка­піталу підприємств, а також у їхній амортизаційній політиці. То­му загальну ставку капіталізації згідно з цим методом визнача­ють як відношення суми чистого прибутку (нарахованого від­сотка на капітал) та сумарного відшкодування (знецінення й амо­ртизації) до суми всього капіталу підприємств.

Метод ринкового мультиплікатора визначає ставку капіталізації виходячи з співвідношення ринкової вартості майна підприємства (акцій) і розміру річного чистого доходу від його господарського ви­користання. Загальний розрахунок проводиться за такою формулою:

(7.14)

Як приклад використання цього методу можна запропонувати коефіцієнти капіталізації та відповідні їм ринкові мультиплікато­ри, визначені за даними російських підприємств (табл. 7.4).

 

Таблиця 7.4

Коефіцієнти капіталізації та ринкові мультиплікатори для російських підприємств різних галузей

 

Галузь промисловості Мультиплікатор, % Коефіцієнт капіталізації, %
Нафтопереробка 14,20 7,04
Зв'язок 10,90 9,17
Електроенергетика 6,00 16,67
Машинобудування 3,50 28,57
Кольорова металургія 2,65 37,74
Нафтохімія 0,90 111,11

 

На закінчення доцільно зазначити, що кожен з названих підходів та спеціальних методів має свої переваги та недоліки і тільки на основі комплексного використання напрацьованого досвіду оцінки можна досягти реального визначення вартості майна та втіленого у ньому потенціалу. Основні переваги та недоліки описаних оціночних концепцій наведено у таблиці 7.5.

Слід зазначити, що прикладна оцінка потенціалу підприємс­тва проводиться на основі всіх підходів та всіма доступними методами (залежно від кваліфікації аналітика). Кінцевий вибір величини вартості об'єкта проводиться на основі визначення її середньоарифметичного еквіваленту з урахуванням вагомості отриманих результатів чи суб'єктивної думки експерта. Доціль­но наголосити, що процес гармонізації отриманих величин вар­тості не зводиться до механічного усереднення, —- це імовірніс­ний розрахунок ринкової вартості, величина якої перебуває в межах від мінімальної до максимальної розрахункової вартості об'єкта. Кінцевий висновок робиться на основі логічних науко­во обґрунтованих умовиводів, які передбачають повторний ана­ліз вартісноутворювальних факторів, перевірку розрахункових процедур тощо.

Підхід Переваги методів Недоліки методів
Витратний підхід Аналіз варіантів найліпшого та най ефективнішого використання земельної ділянки. Техніко-економічний аналіз можливостей нового будівництва та різного роду поліпшень. Остаточне збалансування величини ринкової вартості підприємства з його можливостями за кожним із структурних елементів. Оцінка об’єктів загальнодержавного чи унікального характеру. Оцінка потенціалу за умови малоактивного та нерозвинутого ринку капіталу, нерухомості землі тощо. Використання “колишньої” господ-дарської інформації потребує їх приведення до одного часового періоду, механізм розрахунків у цьому аспекті не можна назвати досконалим. Ігнорування перспектив розвитку підприємств та ринкового середовища. Повністю випадають із кола досліджень індивідуальні можливості ефективного використання об’єкта.
Порів-няльний підхід Орієнтація на поточні фактичні ціни та ринкові умови діяльності дає змогу уникнути розбіжності між розрахунковою величиною вартості та її ринковим еквівалентом. Достовірна фактична інформація підвищує точність аналітичних розрахунків та відображення специфіки об’єкта оцінки, урахувавши фактично досягнуті фінансово-економічні результати. Дає змогу врахувати не тільки внутрішні особливості об’єкта, а й ринкову ситуацію у цілому (співвідношення попиту та пропонування, ціни на супутні об’єкти тощо) Потребує існування розвинутого, цивілізованого та прозорого ринку об’єктів оцінки. Неможливість оцінки унікальних чи специфічних об’єктів за браком аналогів для порівняння. Ігнорування перспектив розвитку підприємств у майбутньому. Значні витрати часу та ресурсів на збирання та опрацьовування великого масиву інформації як про об’єкт оцінки, так і його аналогів. Необхідність використання складних розрахункових процедур для встановлення адекватних поправок проти аналога, що не завжди можливо (навіть з причин недостатності кваліфікаційного рівня аналітика).
Результат­ний підхід Урахування перспектив дія­льності та розвитку підприєм­ства як цілісного земельно-майнового та соціально-орга­нізаційного комплексу, вихо­дячи з колишнього досвіду, до­сягнутих результатів та сфор­мованих ринкових умов. Можливість урахування спе­цифіки ринкових умов для пев­ного об'єкта за допомогою правильного визначення рівня дисконту чи коефіцієнта капі­талізації В аналітичних розрахунках використовується прогнозна (імовірнісна), а не фактична господарська інформація. Аналітичні процедури фор­мування ставок дисконтуван­ня та капіталізації мають над­то суб'єктивний характер. Неможливість досягнення абсолютно точних результатів через тривалість періоду оці­нки та нестабільність реаль­них процесів припливу та від­пливу капіталу

 


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  3. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  4. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  5. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  6. Автопідприємства вантажних автомобілів
  7. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  8. Активами торговельного підприємства
  9. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  10. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  11. Але в реклами є і недоліки.
  12. Альтернативні варіанти довгострокового фінансування діяльності підприємства




Переглядів: 450

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи розрахунку ставки дисконту | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.