МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Порівняльна характеристика “методики” і “технології” навчанняТаблиця 2 Таблиця 1 Зміст та структура освітньої технології. Змістовий модуль II. ТЕХНОЛОГІЇ ТА МЕТОДИ НАВЧАННЯ У СУЧАСНІЙ ВИЩІЙ ШКОЛІ В КОНТЕКСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ ЛЕКЦІЯ IV Тема 1. Мета, зміст та організація навчального процесу у вищій школі. Технологія та методика навчання ПЛАН 1. Зміст та структура освітньої технології. 2. Традиційне та інноваційне навчання: порівняльний аналіз. 3. Традиційні форми та методи навчання у вищій школі: лекція, семінарське заняття, практичні заняття, методика проведення консультацій та індивідуальних занять. 4. Інноваційні технології та методи навчання. Поняття педагогічної інновації. 5. Кредитно-модульна і модульно-рейтингова технології навчання як педагогічні інновації. 6. Психолого-педагогічна суть інтерактивних методів навчання: ü групова робота студентів; ü “Мозкова атака”; ü Метод синектики; ü Метод вільних асоціацій; ü Мікровикладання; ü Метод “Коло ідей”; ü “Акваріум”; ü Метод “Займи позицію”; ü Розігрування ситуацій у ролях; ü Метод “Ток-шоу”; ü Метод “Ажурна пилка”. 7. Вибір дидактичних методів. Термін “технологія” походить від грецьких слів “techne” – мистецтво, майстерність, вміння, і “logos” – вчення, наука. Спершу його використовували в системі технічних знань для означення наукової дисципліни, яка визначала сукупність даних про різноманітні засоби обробки сировини, напівфабрикатів і виробів у галузі виробництва. Пізніше цей термін отримав широке розповсюдження і в інших сферах суспільного життя: політиці, економіці, освіті. Технологія передбачає мистецтво володіння процесом, певну послідовність операцій з використанням необхідних засобів (матеріалів, інструментарію та алгоритму дій), тобто у процесуальному розумінні технологія має дати відповідь на запитання: “Як досягти результату діяльності (з використання чого і якими засобами)?”. На сучасному етапі в педагогіці використовуються поняття “освітні технології”, “педагогічні технології”, “технології навчання (виховання, дидактичні технології)”. Змістовий зв’язок розглянутих понять запропонувала Л. Буркова (схема 1) та детально охарактеризувала С. Вітвицька. [10, с. 150 – 151]. Схема 1 1. Освітні технології. 2. Педагогічні технології. 3. Технології навчання (дидактичні технології), технології виховання, технології управління навчальним процесом. 4. Педагогічна техніка. Дидактичні технології, як і кожен соціальний феномен, у своєму розвитку пройшли складний еволюційний шлях з його протиріччями, вдалими та не зовсім вдалими спробами, досягненнями та помилками (таблиця 4). Основні етапи розвитку технологій навчання*
*Падалка О. С., Нісімчук А. С., Смолюк І. О., Шпак О. Т. Педагогічні технології. Навчальний посібник для вузів. – К.: “Українська енциклопедія” ім. М. П. Бажана, 1995. – 253 с. – С. 137. При вивченні педагогічної літератури звертає на себе увагу використання у деяких випадках понять “методика викладання” та “технологія навчання” як ідентичних. Очевидно, необхідно конкретизувати їх зміст, окреслити схожість та відмінність між ними. У своїй більшості педагоги-практики не вбачають особливої різниці між методикою навчання і дидактичною технологією, розглянемо порівняльну характеристику “методики” і “технології” (табл.2), спираючись на дослідження М.П. Сибірської. [34, с. 181].
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|