Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальна характеристика форм організації занять

План.

ТЕМА: ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ В СЕРЕДНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

1. Загальна характеристика форм організації занять.

2. Форми занять у системі шкільного фізичного виховання.

3. Шкільний урок із фізичної культури, його зміст.

 

Питання організації занять у педагогічному процесі фізичного виховання, особливо шкільного, посідають важливе місце в теорії фізичного виховання учнів середнього та старшого шкільного віку; від успішного їх розв'язання залежить те, як буде організовано навчальний процес. Адже заняття фізичними вправами проводяться з різним контингентом учнів за станом здоров'я, в різних умовах, з різною спрямованістю. Вони відрізняються значною різноманітністю. Тому вчитель із фізичної культури повинен знати основи організації шкільних занять. Необхідно це також і тренерам, і інструкторам занять у фізкультурно-оздоровчих групах. З огляду на це пригадаємо деякі питання з загальної теорії і методики фізичного виховання.

Кожне заняття має свої зміст і форму. Специфічним змістом занять із фізичного виховання є активна практична діяльність, що спрямована на фізичне вдосконалення й виражається переважно у виконанні фізичних вправ. Форма занять – порівняно стійкі об'єднання елементів його змісту, наприклад, кількість повторів вправ, тривалість і черговість їхнього виконання, регламентація відпочинку, взаємовідносини учнів у процесі виконання вправ, і т. п. Форма обов'язково повинна відповідати змісту, який визначається задачами, що відбивають предмет, спрямованість заняття, характер діяльності викладача і школярів. Так, якщо заняття спрямоване на розвиток витривалості, необхідно обрати конкретні вправи на витривалість, визначити їхню регламентацію, тобто тривалість, інтенсивність, кількість повторів, чергування праці й відпочинку, і визначити способи організації заняття, тобто конкретизувати форму виконання фізичних вправ. Уміле поєднання різноманітних форм занять із фізичного виховання дозволяє педагогові більш повноцінно розв'язувати задачі фізичного виховання. Щодо шкільного фізичного виховання, то в ньому загалом розрізняють урочні й позаурочні форми, а найголовнішою формою є урок, про що будемо говорити трохи згодом.

Поєднання різних форм фізичного виховання з метою фізичного вдосконалення, покращення здоров'я і працездатності складає систему занять із фізичної культури, іншими словами, всю множинність занять, об'єднаних таким взаємозв'язком між собою, який дозволяє досягнути поставленої мети. У загальноосвітній школі система фізичного виховання об'єднує 2-3 обов'язкових уроки на тиждень, а також заняття позаурочних форм (наприклад, заняття у спортивних секціях, фізкультурні свята, туристські походи, змагання й т. д.). Різні форми – це ланки системи, і кожна ланка повинна мати єдину цільову спрямованість, але при цьому характеризуватися лише їй притаманними задачами та організаційними основами.

І ще одне. Будь-яка система фізичного виховання, в тому числі й шкільна, може якісно функціонувати лише в тому разі, якщо вона органічно поєднана з функціонуванням загальної системи фізичного виховання на різних рівнях (держава, регіон, область, місто, навчальний заклад), а також заснована на біологічних і психологічних закономірностях розвитку особистості. Її не можна розглядати як щось окреме. І для того, щоби кожний школяр дійсно підпадав під вплив системи всіх форм організації фізичного виховання, здатної забезпечити найбільший педагогічний ефект, потрібно об'єднання зусиль усього педагогічного колективу навчального закладу, працівників позашкільних закладів і батьків.

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  5. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  6. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  7. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  8. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  9. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  10. Автокореляційна характеристика системи
  11. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  12. Акти з охорони праці в організації.




Переглядів: 3368

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ 7 | Форми занять у системі шкільного фізичного виховання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.