Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура уроку

При вивченні курсу "Теорія і методика фізичного виховання дошкільнят і дітей молодшого шкільного віку" ми вже коротко знайомилися зі структурою шкільного уроку, розглядаючи разом із нею змістове наповнення кожної частини (фізичні вправи, рухливі ігри тощо). Методика проведення уроків у середніх і старших класах значно ускладнюється, тому наразі ми розглянемо з вами лише загальні задачі та основні засоби їхнього розв'язання для кожної частини уроку, а на наступних лекціях будемо докладніше розглядати основні правила й організаційні аспекти проведення кожної з частин уроку.

Пригадаймо, що структура уроку – це дидактично обґрунтоване співвідношення і послідовність розміщення в часі елементів змісту уроку. Вона має на меті забезпечити внутрішній функціональний зв'язок усіх складових уроку, а отже, й максимальну продуктивність взаємодії цих складових у розв'язанні поставлених задач, являючи собою по суті єдиний педагогічний процес. Структура сучасного уроку, як ви знаєте, включає підготовчу, основну і заключну частини.

Підготовча частина уроку виконує такі основні задачі: початкова організація школярів, створення цільової установки уроку, забезпечення сприятливого психічного та емоційного стану учнів, їхньої загальної функціональної готовності для розв'язання задач основної частини уроку, загальний розігрів, поступове втягування в активну діяльність, активізація функцій організму. Засобами розв'язання цих задач можуть слугувати повідомлення задач, що стоять перед уроком, прості порядкові вправи (фронтально, з використання дрібного інвентарю чи ігрового методу), комплекс вправ загальної підготовки, що були засвоєні раніше або піддаються швидкому оволодінню, у поєднанні з ходьбою, пробіжкою, підскоками, обов'язково з помірним навантаженням. Можуть бути запропоновані вправи з предметами, без предметів, у парах, на місці чи в русі, з елементами ритміки, танців, рухливих ігор. Комплекс вправ загальної підготовки називають також розминкою.

Основна частина уроку виконує такі основні задачі: спеціальна функціональна підготовка, спрямована на загальний і спеціальний розвиток опірно-рухового апарату, вдосконалення функціональних можливостей організму, навчання техніці виконання вправ з метою розвитку здібності керувати рухами власного тіла; повідомлення учням та засвоєння ними знань в області фізичної культури; розвиток і формування основних і спеціальних рухових якостей, умінь і навичок; формування вміння застосовувати рухові навички у новій обстановці, що змінюється; розвиток фізичних якостей, а також виховання моральних, інтелектуальних, вольових якостей. Засобами розв'язання цих задач можуть слугувати спеціальні, спеціально-підготовчі, підходящі фізичні вправи, вправи, спрямовані на переважний розвиток певних фізичних якостей, рухливі та спортивні ігри тощо.

Заключна частина уроку виконує такі основні задачі: організоване завершення уроку, підведення його підсумків (часто з оцінюванням результатів, яке має включати й самооцінку учнями власної діяльності); зниження фізіологічного збудження, психічної та фізичної напруги окремих органів і систем організму, окремих груп м'язів; регулювання емоційного стану; приведення всіх систем і органів організму до оптимального рівня для забезпечення в подальшому їхньої спокійної діяльності. Засобами розв'язання цих задач можуть слугувати різні варіанти переміщень із поступовим зниженням темпу, вправи на розслаблення м'язів і поставу, дихальні вправи, вправи на увагу й зосередження, заспокійливі повільні рухливі ігри.

Основні правила побудови різних частин уроку будуть докладно розглядатися нами на наступних лекціях.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. IV. Підсумок уроку
  4. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  5. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  6. VII. Підсумки уроку
  7. VIІ. Підсумок уроку
  8. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  9. VІ. План та організаційна структура заняття
  10. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  11. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  12. Аналіз та оцінка проведеного уроку




Переглядів: 837

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікації уроків із фізичної культури | Щільність уроку, види та способи її регулювання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.