Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Система координат Гауса-Крюгера

Для вирішення різноманітних потреб народного господарства необхідно мати просту і зручну систему координат. Такою системою є система плоских прямокутних координат. Геодезичні задачі в цій системі розв’язуються за простими формулами аналітичної геометрії, для чого необхідно попередньо елементи поверхні еліпсоїда перенести на площину. Таке проектування буде супроводжуватися неминучими спотвореннями, величина і характер яких залежать від обраної проекції. Для цілей великомасштабного картографування та інженерної геодезії найбільш зручними є проекції, які зберігають подібність подібність відображення фігур при переході з еліпсоїда на площину; виникаючі при цьому спотворення достатньо малі і легко вираховуються. Цим вимогам відповідає прийнята в нашій країні в 1928 р. поперечно-циліндрична рівнокутна проекція Гауса – Крюгера. Поверхню земної сфери розбивають меридіанами на сферичні двокутники – зони 1, кожна з яких проектується на внутрішню поверхню циліндра і дотикається до нього по середньому (осьовому) меридіану 2, вісь циліндра 3 лежить в площині екватора. Розрізаючи циліндр по твірній лінії КК1 або ТТ1 і розвертаючи його бокову поверхню, находимо відображення земної поверхні у вигляді окремих зон, які стикуються одна з другою лише в точках зіткнення на екваторі (рис 2.2).

 

Рисунок 2.2 – Система плоских прямокутних координат Гауса-Крюгера

 

Поверхню земного еліпсоїда поділено на 60 зон; по довготі в кожній зоні 6°. Шестиградусні зони. Нумеруються арабськими цифрами із сходу на захід. Починаючи від Грінвіського меридіана.

У кожній шестиградусній зоні задають свою систему прямокутних координат (система прямокутних координат Гауса -Крюгера).В зоні за вісь абсцисс Х приймають відображення осьового меридіана, а за вісь ординат У – відображення екватора. Таким чином , координатами будь-якої точки на місцевості є її відстань від екватора Х і від осьового меридіана У.

Територія бувшого СРСР розміщена на півночі від екватора. Тому абсциси точок місцевості в межах нашої країни завжди позитивні. Для того щоб і ординати були позитивними точкам осьового меридіана умовно приписують значення У=500 км. Попереду зміненої ординати пишуть номер зони, в якій знаходиться точка. Такі ординати називаються перетвореними (наприклад, якщо дається ордината 5275252, то точка знаходиться в п’ятій зоні і має ординату від осьового меридіану, яка дорівнює 275252-500000=-224748 м),

Для цілей будівництва більш зручно користуватись системою координат, яка більш зручна для будівельного об’єкту. Така система координат зміщена відносно системи координат Гауса Крюгера та повернута на певний кут k в такому випадку говорять про Умовну систему координат (рисунок 2.3).

Рисунок 2.3– Умовна система координат

 

В результаті в кожній зоні утворюється своя Декартова система координат, в якій вісь Х паралельна екватору, вісь У – паралельна осьовому меридіану.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  4. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  7. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  8. VI. Узагальнення та систематизація знань
  9. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  10. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  11. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  12. Автоматична система сигналізації




Переглядів: 1546

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Форма та розміри земної поверхні | Поняття про карту та план

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.