МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Активізація явки виборців на вибориЦе завершальний і найважливіший етап виборчої кампанії, оскільки за умов низької явки виборців зусилля, витрачені на попередні етапи, виявляться марними. Дійсно, якщо кількість виборців, які мали прийти на виборчі дільниці і проголосувати за певного кандидата, буде менше очікуваної, то всі результати кількох місяців передвиборної кампанії виявляться марними. В Україні причиною того, що вибори не відбулися, найчастіше було те, що на них не з'явилася необхідна кількість виборців. Іноді не вистачало якихось 1 – 2% голосів. Нове виборче законодавство вже не передбачає необхідного відсотка явки виборців на вибори для того, щоб вважати їх такими, що відбулися. Але залишається інша проблема. Часто трапляються випадки, коли кандидат, партія чи блок перемагає або програє з незначною кількістю голосів по кожній виборчій дільниці. Це, зокрема, спостерігається під час парламентських виборів, коли декількох десятих відсотка не вистачає, щоб подолати бар'єр, аби потрапити до Верховної Ради України. Не менш гострою є ця проблема і для виборів Президента України. Кандидат, що йде попереду, може програти виборчу гонку, якщо не всі його потенційні прихильники або виборці, що йому симпатизують, прийдуть на виборчі дільниці в день голосування. Недаремно на передостанніх й останніх президентських виборах була достатньо гостра боротьба за активну явку виборців на вибори. І Ю. Тимошенко, і В. Янукович закликали людей обов’язково прийти і зробити свій вибір. Їхні послання до виборців були насичені закликами, що кожний голос може стати вирішальним. Стратегічне завдання активізації явки виборців на вибори, що може розглядатися як певна міні-кампанія, відображає загальну стратегію виборчої кампанії кожної партії, блоку або окремого кандидата. Вона охоплює три аспекти: - хто має бути в епіцентрі уваги? (явку яких груп виборців потрібно забезпечити?). - чому потрібно забезпечити явку цих виборців? (тому що вони будуть голосувати за даного кандидата). - як забезпечити явку? (методи і засоби, що мають активізувати участь виборців у голосуванні і забезпечити їхню явку на дільниці в день виборів). Розглянемо ці питання конкретніше. Хто має бути в епіцентріуваги? Пріоритети кандидата, партії чи блоку під час забезпечення явки тієї чи іншої групи виборців на виборчі дільниці можуть бути такими: 1. Виборці, які симпатизують кандидату (партії, блоку) і здатні підтримати його на виборах. 2. Члени тієї партії, до якої належить кандидат, яка увійшла до складу блоку, та ті, хто їй симпатизує. 3. Групи виборців, які надали кандидату (партії, блоку) практичну допомогу. 4. Групи виборців, які поділяють позицію кандидата (партії, блоку) з принципових положень його виборчої програми. Чому потрібно забезпечити явку цих виборців? Підстави для забезпечення явки на вибори – зрозумілі, виборці, які можуть підтримати певного кандидата, в день виборів не повинні залишатися вдома. Тому план забезпечення явки виборців на вибори складається з таких елементів: 1. Виявлення прихильників кандидата під час зустрічі з виборцями та проведення кампанії «від дверей до дверей». 2. Розкладання листівок-нагадувань по поштових скриньках виборців. 3. Обхід будинків і квартир із метою активізації явки виборців на вибори. 4. Заходи та акції, що привертають увагу виборців. 5. Активність у день виборів: • заходи, що привертають увагу населення; • обхід «від дверей до дверей»; • забезпечення виборців транспортними засобами чи направлення до них агітаторів (добровольців) для того, щоб допомогти їм дістатися до виборчої дільниці. Як забезпечити явку? Заходи напередодні виборів. Керівник агітаторів на дільниці під час взаємодії з керівниками виборчого штабу кандидата (партії, блоку) має передбачити заходи, необхідні для активізації участі в голосуванні виборців цієї дільниці, і мати у своєму розпорядженні: • прізвища виборців, їхні адреси для обходу будинків і квартир у день виборів; • прізвища агітаторів і помічників, які відповідатимуть на телефонні дзвінки; • інформацію про місце голосування; • інформацію про розпорядок дня та місцезнаходження кандидата в день виборів і після закриття виборчих дільниць; • систему забезпечення виборців транспортом і присилання людей, які допоможуть їм дістатися до виборчої дільниці або доглянуть за дітьми за необхідності (щоправда, події під час останніх виборів показали, що допомога людям похилого віку з транспортом, щоб дістатися на виборчу дільницю, розглядалась як засіб тиску на волю виборців); • систему привернення уваги виборців, нагадувань і закликів взяти участь у голосуванні. Такого ґатунку інструкції, інформаційні та агітаційні матеріали керівники агітколективів: У першій половині дня необхідно ще раз навідатися до тих виборців, котрі могли б віддати свій голос за конкретного кандидата (партію, блок), але до цього часу ще не проголосували, або зателефонувати їм та нагадати про голосування. З'ясувати, чи не потрібна їм допомога, щоб дістатися до виборчої дільниці. Відвідавши виборця або зателефонувавши йому, обов'язково слід зазначити в картці, проголосував він чи ні. Паралельно слід почати обхід за системою «від дверей до дверей» квартир і будинків, що розташовані далеко від виборчої дільниці, для з'ясування, чи не потрібна допомога виборцям, щоб туди дістатися. Якщо така допомога потрібна, агітатор має повідомити ім'я водія чи іншої людини, котра повинна її надати, і приблизний час, коли вона під'їде чи підійде до будинку виборця. Проте слід пам’ятати, що далеко не всі люди будуть приємно вражені таким «опікуванням», оскільки дзвінки на домашній, а тим більше мобільний телефон можуть сприймати як втручання в особистий простір. Ще більшим втручанням їм може здатися обхід «від дверей до дверей». Можливо, що зовсім скоро такі поради вже будуть скоріше шкідливими, ніж корисними. Після обіду (о 14-й годині). Спостерігачам від кандидата (партії, блоку) на виборчій дільниці потрібно точно встановити, яка явка виборців на вибори, хто з прихильників ще не проголосував, і скласти відповідний список. Відповідно до даних цього списку, агітатори мають ще раз відвідати виборців, які не проголосували, і попрохати їх зробити це до 17-ї години. О 17-й годині. Спостерігачі на виборчих дільницях повинні знову уточнити загальну картину явки виборців на вибори та перевірити, хто з прихильників певного кандидата (партії, блоку) не проголосував. Потім потрібно повідомити дільничним агітаторам адреси виборців, які ще не проголосували, запропонувати агітаторам відвідати цих виборців і попросити їх проголосувати. Якщо буде потрібно, слід надати виборцям можливість швидко дістатися до виборчої дільниці. Отже, у день виборів усі сили мають бути спрямовані на те, щоб максимально забезпечити явку виборців на вибори, і насамперед тих, хто симпатизує конкретному кандидату, політичній партії або виборчому блоку. Крім зазначених акцій, певна група агітаторів повинна протягом дня в багатолюдних місцях (за допомогою плакатів, листівок тощо) привертати увагу виборців і закликати їх проголосувати (проте цей захід теж може бути потрактований, як тиск на виборців і агітація за певного кандидата, навіть якщо ім’я його не називається). Інші заходи в день виборів: 1. Простежити, щоб посвідчення спостерігачів або документи, що засвідчують їхні повноваження, а також списки виборців були на виборчих дільницях. 2. Відповідно до вказівки представника кандидата (партії, блоку) чи керівника центрального штабу виборчої кампанії повідомити їм остаточні результати голосування на виборчій дільниці. 3. У разі перемоги на виборах запросити керівників агітколективів і добровільних помічників на спеціальний вечір – це нагорода за добре виконану роботу. Після виборів. Після закінчення кампанії потрібно не забувати подякувати всім, хто надавав допомогу, в усній і письмовій формах. Слід потурбуватися про те, щоб добровільні помічники були запрошені на урочистості з нагоди перемоги на виборах. Необхідно повідомити їхні імена кандидату (партії, блоку), котрий також може висловити подяку своїм помічникам. Дуже важливо критично проаналізувати організацію роботи на виборчій дільниці і в період виборчої кампанії в цілому. Що вдалося? Що можна буде поліпшити наступного разу? Доречно опитати всіх добровільних помічників і попросити їх висловити свої зауваження і пропозиції щодо ведення кампанії. Після закінчення виборів не можна втрачати контакти з дільничним агітатором і виборцями, які мешкають на території округу. Вони обов'язково будуть потрібні під час наступних виборів! Отже, виборча кампанія є складним політичним явищем і одночасно ПР-процесом, який швидше будується не на закономірностях просвітницької роботи серед електорату, а на політичних технологіях, де визначальну роль відіграє соціально-психологічний компонент в усіх його проявах: методах і прийомах прискореної ідентифікації назв партій, блоків та імен окремих кандидатів; формуванні їх привабливих образів (іміджів); символізації (своєрідній «упаковці») ключових послань суб'єктів виборчих перегонів до виборців та активізації їхньої явки на вибори. Саме на цьому підґрунті виборці в більшості випадків роблять свій власний вибір на тих чи інших виборах в Україні.
Читайте також:
|
||||||||
|