МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Роль та місце малого бізнесу в системі підприємництва.Мале підприємство – це підприємство з незначною кількістю працівни-ків, невеликими обсягами виробничої, наукової, торгівельної діяльності, власник якого несе повну відповідальність за результати господарювання, самостійно приймає управлінські рішення і привласнює прибутки. Ознаки малого підприємства: - невеликий за обсягом ринок збуту, що не дозволяє фірмі здійснювати вагомий вплив на стан та обсяги реалізованої продукції; - правова незалежність: власник самостійно контролює свій бізнес, (це умова дозволяє виключити невеликі філіали крупних фірм); - персоніфіковане управління, яке передбачає, що власник сам приймає участь у всіх аспектах управління бізнесом і в процесі прийняття всіх рішень Згідно до вітчизняного законодавства встановлено, що граничний рівеньчисельності персоналу в малому бізнесі по галузях складає: - в промисловості, будівництві і транспорті – 200 чол.; - в науці та науковому обслуговуванні – 100 чол.; - в інших галузях виробничої сфери – 50 чол.; - в галузях невиробничої сфери – 25 чол.; - в роздрібній торгівлі та побутовому обслуговуванні населення – 15 чол. ЗгідноЗакону України “Про державну підтримку малого підприєм-ництва” від 19.10.2000 р. №2063-ІІІ,суб’єктами малого бізнесу є: 1) фізичні особи, зареєстровані у встановленому законом порядку як суб’єкти підприємницької діяльності; 2) юридичні особи – це суб’єкти підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих не перевищує 50 чол. та обсяг річного валового доходу не перевищує 500 тис. євро. Середньооблікова чисельність працюючих визначається з урахуванням усіх працівників, в тому числі й тих, хто працює за договорами та за сумісництвом, а також працівників представництв, філій, відділень та інших відокремлених підрозділів. Позитивними рисами підприємств малого бізнесу є: – гнучкість і мобільність в управлінні та організації виробництва; – повніше використання робочої сили та устаткування, менший рівень запасів (тоді як на великих підприємствах залишаються незавантаженими в середньому 75% виробничих потужностей); – раціональна організаційна структура підприємства; – швидка адаптація до кон’юнктури ринку, місцевих умов, запитів споживача, оперативне оновлення асортименту продукції; – можливість швидкого впровадження значної частки нових ідей, проектів і створення нових зразків продукції; – невисокі експлуатаційні витрати; – відносно невеликий капітал для створення таких підприємств; – можливість зменшення витрат підприємства за рахунок вузької спеціалізації, економії на управлінських витратах та ін.; – високі шанси на успіх; – значна роль у створенні нових робочих місць; – велике значення у формуванні середнього класу населення; – формування підприємства як чинника соціально-економічного прогресу. Основними недоліками діяльності підприємств малого бізнесу є: – нижча продуктивність праці порівняно з великим підприємствами; – нездатність впроваджувати важливі капіталомісткі досягнення науки і техніки у виробництві; – вища інтенсивність праці за рахунок тривалого робочого дня, використання сімейної праці; – економія на умовах праці та техніки безпеки; – обмежена можливість підвищувати кваліфікаційний рівень найманих працівників; – значні труднощі з фінансуванням, отриманням кредитів, недостатність оборотних засобів, заборгованість; – відсутність профспілок, а також тих прав в управлінні виробництвом, які завоювали наймані працівники на великих підприємствах; – обмеженість у впровадженні найпрогресивніших форм та методів організації виробництва; – формування сукупністю малих підприємств загалом стихійного характеру розвитку немонополізованого сектору економіки, лише частково підпорядкованого дії закону планомірного розвитку (тією мірою, якщо ці підприємства втягнуті в контрактні відносини з крупними компаніями та державою). Функції, що виконують підприємства малого бізнесу: 1. Новаторська – сприяння процесу продукування нових ідей: техніч-них, наукових, організаційних, управлінських, а також створенню нових проектів та здійсненню дослідно-конструкторських розробок. 2. Організаційна – впровадження нових форм і методів організації виробництва, нових форм оплати праці, сприяння раціональному поєднанню одиничного поділу праці. 3. Господарська – ефективне використання більшості трудових, матеріальних, фінансових, інтелектуальних ресурсів. 4. Соціальна – виготовлення товарів та послуг, необхідних суспільству у працевлаштуванні значної частки працездатного населення. 5. Особистісна – самореалізація власної мети підприємця, отримання ним задоволення від своєї діяльності. Пріоритетні напрямки розвитку підприємств малого бізнесу в Україні: - виробництво, переробка і зберігання с/г продукції; - обслуговування АПК, виробництва продукції для його забезпечення; - виробництво товарів народного споживання, продуктів харчування та надання комунально-побутових послуг; - виготовлення будівельних матеріалів, розвитку індивідуального житлового будівництва; - виробництво засобів медичного призначення; - розробка та впровадження новітніх досягнень науки і техніки; - виробництво нових видів продукції, що замінюють її імпортні аналоги. На процес формування, стабілізації та розвитку малих підприємств впливають наступні фактори: - державна політика розвитку малих підприємств, що проявляється в створенні законодавчої бази, формування громадської думки, створення рівних можливостей в конкуренції з державними, колективами та приватними підприємствами, підготовці спеціалістів; - наявність і доступність основних складових для організації діяльності малого підприємства (ресурси, приміщення, обладнання, матеріали); - наявність інфраструктури, що сприяє створенню та розвитку МП (фонди підтримки, кредитування, страхування, консультаційні організації з юридичних, управлінських, економічних та ін. питань).
2. Організаційно-економічні форми малого бізнесу та функціонально-правовий статус його діяльності.
Вибір конкретної сфери діяльності малого бізнесу пов’язаний з поділо економіки на сфери та галузі, а також з обмеженнями держави щодо певних видів діяльності. Основні сфери діяльності малого бізнесу: 1) матеріальне виробництво; 2) нематеріальне виробництво (сфера послуг). Згідно з прийнятою в розвинутих країнах класифікацією, у сфері послуг надають послуги: матеріально-виробничого та нематеріального характеру. Допослуг матеріально-виробничого характеруналежать: 1) громадське харчування; 2) побутові послуги населенню (хімчистка, прання, ремонт і обслугову-вання автомобілів, меблів, одягу, взуття, побутових приладів, теле-, радіоапаратури, ювелірних виробів та ін.); 3) туристичне обслуговування та готельні послуги; 4) частина послуг транспорту, торгівлі, зв’язку; 5) послуги з виробництвом та обігу (організація та налагодження управління виробництвом: створення підприємств, приватизація, перехід на інші форми власності та організаційно-правові форми, аудиторські послуги, консалтингові послуги тощо); 6) науково-дослідні та допоміжні лабораторії, проектно-конструкторські бюро, агентства з прокату устаткування та ін. До послуг нематеріального характеру відносять послуги у сфері науки, освіти, охорони здоров’я, господарського використання нерухомості, страхування, юридичні послуги тощо. Організаційні форми малих підприємств: - приватне підприємство – засноване на власності окремого громадянина з правом найму робочої сили; - сімейне підприємство – засноване на власності і праці громадян–членів однієї сім’ї, що проживають разом і ведуть спільне господарство; - колективне підприємство – засноване на власності трудового колективу підприємства; - державне підприємство – засноване на загальнодержавній власності; - державне комунальне підприємство – засноване на власності адміністративно-територіальних одиниць; - спільне підприємство – засноване на власності громадян і юридичних осіб різних країн; - орендне підприємство – засноване на орендних відносинах, що передбачають здавання в тимчасове користування засобів виробництва, споруд, іншого майна, що залишається у власності орендодавця. Існує багато варіантів процесу утворення малих підприємств. Одним із способів може бути їх утворення шляхом виділення із більш крупних підприємств з наданням їм відповідних прав (юридичної особи, відкриття розрахункового рахунку, самостійного балансу тощо). При цьому мале підприємство отримує можливість самостійно формувати портфель замовлень, що ставить його доходи в пряму залежність від результатів власної діяльності. Створення МП шляхом їх виділення із складу більш крупних може бути пов’язане з акціонуванням шляхом надання підрозділам форми дочірніх підприємств, невеликих АТ, акцій яких можуть розповсюджуватись як серед робітників і адміністрації підприємства, так і через вільний продаж. Основними перевагами таких підприємств є гнучкість пристосованість до ринку, можливість за короткі терміни оновити випуск продукції, якістю задовольнити індивідуальні запити споживачів. Наприклад, в США щорічно виникає близько 600 тис. малих підприємств, а припиняє свою діяльність близько 400 тис. Тобто малі підприємства мають повну свободу створення, ліквідації, вибору та зміни напрямку діяльності тощо.
Читайте також:
|
||||||||
|