Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Обігові активи торгівельного підприємства, характеристика їх складу та особливостей кругообігу.

Основні фонди торгівельного підприємства та шляхи підвищення ефективності їх використання.

 

Основні фонди торгівельного підприємства – це сукупність матеріаль-но-речових цінностей, які повністю та багаторазово використовуються в торгівельному процесі в якості засобів праці.

Стратегічною метою ефективного управління основними фондами торгівельного підприємства є забезпечення максимально ефективного їх використання при мінімальних витратах на утримання та обслуговування.

Потреба в прирості основних фондів в плановому періоді визначається:

ΔПоф = Поф – Ноф – Вф –Вм ,

де: Поф – загальна потреба в основних фондах відповідно до розробле-ного плану товарообігу;

Ноф – наявність основних фондів на початок планового періоду;

Вф, Вм – очікуване вибуття основних фондів в плановому періоді в зв’язку з їх фізичним та моральним зносом.

Загальна потреба в основних фондах на плановий період:

Поф = (Тпл × Фміст) × (100 – РпОФ) / 100% ,

 

де: Тпл – плановий обсяг товарообігу, грн.;

Фміст – фондомісткість товарообігу, що фактично склалась;

РпОФ – невикористаний резерв продуктивності основних фондів, %.

Торгівельні підприємства можуть здавати основні фонди в оренду іншим підприємствам, при цьому визначається розмір орендної плати:

Ап = (Сбаз. × S) × К1 × К2 × К3 × К4 + Пз + Ам ,

 

де: Сбаз. – базова ставка за 1 м2, грн.;

S – площа приміщення, м2;

К1 – коефіцієнт комфортності;

К2 – місце розміщення;

К3 – умови розміщення;

К4 – соціальний коефіцієнт;

Пз – плата за землю, грн.;

Ам – амортизаційні відрахування, грн.

Розрахунки за окремими видами та елементами основних фондів торгівельного підприємства узагальнюються в спеціально розробленому Плані розвитку матеріально-технічної бази.

Основні розділиПлану розвитку матеріально-технічної бази:

1) План розвитку торгівельної площі, її спеціалізація та розміщення (в м2).

2) План розвитку складського господарства – визначає потребу підприєм-ства в розширенні місткості загальнотоварних та спеціалізованих складів (в м3).

3) План технічного оснащення торгівельного підприємства – визначає потребу в дооснащенні активної частини основних фондів підприємства.

Обігові активи торгівельного підприємства – це сукупність матеріаль-них та грошових цінностей, що знаходяться в постійному кругообігу, змінюють свою матеріальну форму протягом одного операційного циклу та в повному обсязі переносять свою вартість на товари, що реалізуються.

Під циклом кругообігу обігових активів торгівельного підприємства розуміють процес зміни їх матеріально-речової форми, що систематично повторюється .

Особливістю кругообігу обігових активів торгівельного підприємства є відсутність виробничої стадії, тобто сукупності операцій, що пов’язані з придбанням та використанням матеріально-технічних ресурсів, виготовленням продукції підприємства. Це об’єктивно зумовлює біль високу швидкість процесу кругообігу, притаманного торгівельній діяльності.

Процес кругообігу обігових активів включає наступні етапи:

Етап 1. Наявність певної суми грошових коштів, які спрямовуються на придбання товарів.

Етап 2. Грошові кошти трансформуються в запаси товарних і матеріальних цінностей (МЗ), які є основною для досягнення запланованих обсягів товарообігу.

Етап 3. Вартість товарних запасів в процесі зберігання змінюється на витрати обігу на залишок товарів (ВОзал.).

Етап 4. При реалізації товарів на умовах відстрочки матеріальні обігові активи трансформуються в дебіторську заборгованість покупців (ДЗпок.).

Закінчення циклу кругообігу відбувається при погашені дебіторської заборгованості покупців в грошовій формі.

Потреба торгівельного підприємства в формуванні обігових активів залежить від обсягів товарообігу (Т), тривалості кругообігу (tоб.) та тривалості періоду (Д):

,

Розмір власних обігових активів торгівельного підприємства, тобто обігових активів, що формуються за рахунок власних джерел фінансування, визначається за формулою:

ОбЗвл. = Квл. + Пд – Ап ,

де: Квл – власний капітал (1 розділ пасиву балансу);

Пд – довгострокові пасиви (3 розділ пасиву балансу);

Ап – позаобігові активи (1 розділ активу).

Планування потреби торгівельного підприємства в формуванні обігових активів здійснюється за їх видами:

1) Плановий осяг потреби в обігових коштах (ОбЗ) для формування товарних запасів:

,

де: Тпл.с/в – товарообіг за собівартістю;

Нт.з. – норма товарних запасів в днях обігу;

Тпл. – плановий обсяг товарообігу;

Рс/в – рівень собівартості товарообігу:

Рс/в = 100 – Рв.д. + Ртр.в.

де Рв.д. – рівень валового доходу, у % до Тпл.;

Ртр.в. – рівень транспортних витрат, у % до Тпл.

 

2). Планова потреба в обігових коштах для формування дебіторської заборгованості:

,

де: Тпл – плановий обсяг товарообігу;

Пдз – період погашення дебіторської заборгованості, що фактично склався або планується, днів;

∆Пд.з. – зміна періоду погашення дебіторської заборгованості в результаті дії окремих факторів, днів.

 

3). Планова потреба в формуванні поточного запасу грошових коштів:

,

де: ПОпл. – плановий обсяг платіжного обороту, грн.;

tгр. – тривалість 1-го циклу обороту грошових коштів, днів.

 


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  4. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  5. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  6. IV. ВИМОГИ ПРОФЕСIЇ ДО IНДИВIДУАЛЬНО-ПСИХОЛОГIЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФАХIВЦЯ
  7. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  8. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  9. Автокореляційна характеристика системи
  10. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  11. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  12. Активи, що реалізуються повільно (А3) – це статті 2-го розділу активу балансу, які включають запаси та інші оборотні активи (рядки 100 до 140 включно, а також рядок 250).




Переглядів: 848

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Графік беззбитковості | Класифікація затрат, що включаються до витрат обігу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.