Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сутність, структура та характеристика товарообігу підприємств громадського харчування.

Тема 3. Економіка підприємств громадського харчування.

 

1. Сутність, структура та характеристика товарообігу підприємств громадського харчування.

2. Планування виробничої програми та товарообігу.

3. Основні фонди та ефективність їх використання.

4. Показники ефективності використання обігових коштів.

5. Витрати виробництва та обігу.

 

 

Товарообіг громадського харчування виражає економічні відносини, що виникають при реалізації власної продукції, покупних товарів, надання послуг з організації харчування.

Складові товарообігу громадського харчування:

1. Реалізація продукції власного виробництва;

2. Продаж покупних товарів.

До продукції власного виробництва відносять харчові продукти та напівфабрикати, виготовлені на підприємствах харчування або які пройшли певну обробку. Вона включає в себе страви, гарячі та холодні напої, кулінарні, кондитерські, мучні вироби, напівфабрикати тощо.

Продукція власного виробництва за ступенем готовності поділяється на готові страви і кулінарні вироби та напівфабрикати, які вимагають в подальшому додаткової переробки.

Продукція власного виробництва враховується та планується у вартісних та натуральних показниках. Головним показником обідньої продукції є страва, тобто натуральний показник. Кількісний випуск страв характеризує обсяг виробництва та реалізації обідньої продукції. Облік іншої власної продукції здійснюється у вартісних показниках, лише окремі її види враховуються в шт., партіях, кг.

Реалізація продукції власного виробництва споживачам у вартісному виразі являє собою товарообіг продукції власного виробництва (Твл.).

Питома вага обігу продукції власного виробництва залежить від типу підприємства харчування (їдальня, кафе, ресторан, бар) – 45…90%.

Поряд з виробництвом та реалізацією продукції власного виробництва здійснюється продаж покупних товарів, до яких відносять готова продукція, що не вимагає кулінарної обробки. Це товари, які придбані в інших організаціях та відпускаються населенню без будь-якої обробки (хлібобулочні вироби, кондитерські вироби, алкогольні та безалкогольні напої, тютюнові вироби).

Реалізація покупних товарів у вартісному вираженні складає товарообіг покупних товарів (Тпок.).


Реалізація продукції власного виробництва, а також покупних товарів безпосередньо споживачам через обідні зали, буфети, кулінарні магазини складає роздрібний товарообіг підприємств громадського харчування:

Трозд. = Твл. + Тпок.

Структура роздрібного товарообігу підприємств громадського харчування:

1. Продаж за готівку готових виробів та напівфабрикатів власного виробництва та покупних товарів, включаючи відпуск обідів через магазини, відділи кулінарії, кіоски, ін. торгівельну мережу.

2. Продаж по безготівковому розрахунку готових виробів та напівфабрикатів власного виробництва юридичним особам соціального призначення та спеціалізованим підрозділам.

3. Продаж готових виробів та гарячого харчування працівників із подальшим вирахуванням його вартості із заробітної плати.

4. Вартість товарів, виданих працівникам та юридичним особам за рахунок заробітної плати через торгівельну мережу, що включається в обсяг роздрібного товарообігу за повною вартістю продажу.

В товарообіг підприємств громадського харчування не включаються:

1. Безкоштовна реалізація продукції окремих категоріям населення, що оплачені органами соціального захисту.

2. Вартість харчування та обслуговування на банкетних, презентаціях, що оплачені юридичними особами.

3. Оптова реалізація продукції торгівельним організаціям та іншим підприємствам громадського харчування.

4. Вартість поверненої постачальниками тари.

5. Внутрішній відпуск продукції та товарів в межах організації підприємства громадського харчування ( зі складу в їдальню, повернення товарів на базу).

6. Вартість сировини замовника (давальницька сировина).

7. Виручка від концертних програм, ігрових залів тощо.

Підприємства, що продають готову продукцію або напівфабрикати іншим підприємствам громадського харчування та роздрібної торгівлі, мають оптовий товарообіг, так як продукти харчування при цьому ще не надходять в сферу особистого споживання.

Повний обсяг виробничої та торгівельної діяльності підприємств громадського харчування характеризує валовий товарообіг.

Валовий товарообіг це сума обігу від реалізації продукції власного виробництва (роздрібного та оптового) та обігу від реалізації покупних товарів.



Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  4. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  5. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  6. IV група- показники надійності підприємства
  7. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  8. VІ. План та організаційна структура заняття
  9. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  10. Або продукція підприємств, що знаходяться за кордоном.
  11. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  12. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.




Переглядів: 1907

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Комплексна оцінка ефективності господарської діяльності торгівельного підприємства | Розрахунок виробничої програми для порівняно постійного контингенту споживачів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.