Розрахунок виробничої програми для підприємств із змінним контингентом споживачів.
Для підприємств із змінним контингентом споживачів використовують розрахунок кількості страв, що фактично реалізовані в базовому періоді, на 1 місце в день:
,
де Км – кількість місць в базовому році.
Звідси, річний план випуску страв:
ВСпл = ВС1м ´ Чпл ´ Дпл ´ kс1м
де kс1м – коефіцієнт зміни кількості реалізованих страв в розрахунку на 1 місце в день (цей коефіцієнт характеризує підвищення чи зниження ступеня використання одного місця споживача).
Приклад 2.Кількість місць в обідньому залі їдальні ВАТ „Луцьк-автодор” – 52, в базовому році їдальня працювала 230 днів, фактичний випуск страв склав 150200 одиниць.
В плановому році в зв’язку із реконструкцією приміщення їдальні кількість місць зросте на 16, кількість робочих днів складе 245, коефіцієнт зміни кількості спожитих страв в середньому на 1 місце в день – 1,07, середня ціна страви – 5,03 грн. Питома вага іншої продукції в обігу продукції власного виробництва запланована 8%, частка покупних товарів в роздрібному товарообігу – 15%.
1) Визначити обсяг випуску страв в базовому році на 1 місце в день та річний план випуску страв (в натуральному та вартісному вираженні).
2) Визначити товарообіг продукції власного виробництва, товарообіг покупних товарів та роздрібний товарообіг.