Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема Суть маркетингу.

План

 

 

1. Поняття маркетингу. Еволюція поглядів на маркетинг.

 

2. Основи і поняття: нужда, потреба, побажання, попит, товар, обмін, вартість, ціна, угода, задоволення, ринок.

 

3. Виникнення та основні етапи розвитку. Концепції маркетингу.

 

4. Сфери використання.

 

5. Види маркетингу та їх характеристика.

 

6. Елементи комплексу маркетингу.

 

7. Принципи маркетингу.

8. Складові процесу маркетингу.

9. Функції маркетингу.

 

10. Види організаційних структур служби маркетингу.

 

1. Серед понять, що стали ознакою сучасного бізнесу, особливе місце займає маркетинг. Саме слово “маркетинг” з’явилось у Сполучених Штатах Америки в процесі пошуку місцевими фермерами ринку збуту для своєї продукції. Йшлося про оволодіння ринку –Market Getting. Пізніше з цих двох слів утворилось одне – маркетинг (маrketing).

Хронологія розвитку маркетингу свідчить про те, що його перші елементи (ціна, збут, реклама) з’явилась ще в середині XVII сторіччя. В цей час одним з членів сім’ї Міцуї в Токіо був відкритий магазин, прообраз сучасного універмагу. З ім'ям С.Маккорміка (1809 – 1884) пов’язують створення основних інструментів маркетингу (організація сервісної політики, принципи визначення ціни, дослідження та аналіз ринку). А запропонована Д.Мак карті модель “ чотирьох Р” – товар (product), ціна (price), збут (place), просування (promotion) – знаменує початок теоретичних досліджень у сфері маркетингу. Бурхливий розвиток маркетингу припадає на 50 – 60 – ті роки ХХ сторіччя. Сьогодні за принципами маркетингу організовано управління більшістю фірм США, Європи, Японії.

Як академічна дисципліна маркетинг вперше виник у США. Ще у 1905 року В. Креузі прочитав курс лекцій “Маркетинг товарів” у Пенсільванському університеті, а Р. Валтер почав вести постійний курс “Методи маркетингу” в університеті Вісконсіна.

В цей же період з’являється перша маркетингова організація – Американське товариство маркетингу, перейменоване 1973 року на Американську асоціація маркетингу. Міжнародна асоціація маркетингу, утворюються національні інститути та асоціації маркетингу; 1997 року засновано Українську асоціацію маркетингу.

Можна відокремити три підходи до визначення суті маркетингу:

1. Маркетинг як самостійний вид підприємницької діяльності;

2. Маркетинг як функція управління;

3. Маркетинг як сучасне бачення філософії бізнесу.

Як було сказано, маркетинг починається з ринку. Згідно з визначенням Кембелла Р. Макконнелла і Стенлі Л. Брю, “ринок – це інструмент або механізм, що зводить разом покупців (пред’явників попиту) і продавців (постачальників) окремих товарів і послуг”.

Існують різні визначення маркетингу. В літературі з маркетингу налічується понад 2000 його визначень. Кожне з них, від стислого до академічного, тією чи іншою мірою відображає його призначення, функції, основний зміст. Наведемо деякі з них:

 
 


       
 
 
   

Роль маркетингу


       
   
 
 
 
   
 
 

Завдання, що вирішує маркетинг


Інформація, яку отримують фірми та підприємства з допомогою маркетингу
Де збут продукції дасть найбільший прибуток
Де і якому обсязі буде потрібний даний товар
Які вироби хотіли б придбати споживачі і чому
Яку ціну згодні заплатити споживачі за даний товар


 

 

2. Маркетинг - це вид людської діяльності спрямований на задоволення потреб людини за допомогою обміну. Роль маркетингу в тому, щоб привести до відповідальності попит і пропозиції.

Нужда - це неусвідомлене бажання товарів і послуг перша стадія виникнення зв’язку попиту і пропозиції.

Потреба - це нужда яка набуває специфічної форми відповідно до культурного рівня та особливостей індивіда.

Нужда - це стан суб’єкта у ситуації необхідності.

Потреби перетворюються в нужду якщо вона не задовольняється повністю, або не задовольняється повністю.

 

Ієрархія потреб ( за Маслоу)


Побажання (запити) - це зовнішня форма виявлення потреб, які набрали специфічної форми згідно із особистістю індивідуума і системою її цінністю.

Попит - це бажання споживачів з урахуванням їхньої фінансової спроможності.

Види попиту:

1 Негативний - може але не хоче, бо ставиться негативно.

2 Нульовий - може але не купують товари бо ставляться до нього байдужо.

3 Постійно зменшується - товар втрачає привабливість.

4 Не постійний – (не регулярний – сезонний) коливається протягом року.

5 Креативний - це товар якого немає на ринку.

6 Патентний - що зароджується.

7 Повноцінний – високий.

8 Ажіотажний - високий але штучно створений і тому не тривалий.

9 Небажаний - з точки зору етики або соціальний (горілчані та тютюнові вироби.

10 Повсякденний - (перманентний) постійні обсяги продажу за короткий проміжок часу.

11 Особистий - на унікальні товари, антикваріат

12 Інфляційний - це попит на товари, які купують для збереження грошей від знищення

Товар- це все що може задовольнити потребу або побажання ринку, з метою привернення уваги, придбання, використання чи споживання.

Обмін - це акт отримання від певного об'єкта того чи іншого акта з пропозицією чогось іншого. Розрізняють товар - товар, товарно – грошовий, грошовий.

Вартість- це комплексне поняття, яке включає споживчу вартість і вартість споживання.

Споживча вартість- оцінюється якістю товарів, його цінністю, створенням повної корості споживачам.

Вартість споживання -це витрати на експлуатацію, чи комерційні використання товарів, на його технічне обслуговування і ремонт.

Ціна- це грошовий вираз вартості.

Угода- є одиницею вимірювання обліку - це комерційний обмін цінностями між двома сторонами.

Умови угоди підтримуються і охороняються законодавством

Задоволення - факт вибору споживачем певного товару із сукупності інших подібних до нього.

Ринок- це механізм чи інструмент, який об'єднує і продавця, товарів, послуг, покупців. Де покупці хочуть і спроможні щось купити, а продавці заінтересовані і згідні на обмін.

Бізнес- це справа від економічної діяльності, яка дає прибуток.

 

 

3. Маркетинг, як економічна категорія, має дуже ємкий зміст. На рубежі XIX i XX сторіч він з’явився в економічній літературі, передусім, США, що було продиктовано необхідністю вдосконалення системи управління ринковою діяльністю. Саме на маркетинг, як філософію бізнесу, покладалася задача забезпечити більш високий рівень управління збутовою діяльністю окремих підприємницьких структур.

Становлення маркетингу як науки пов’язане з виділенням його в самостійні курси на початку XX століття у провідних університетах США : Гарвардському, Іллінойському, Мічиганському. Спочатку основна увага приділялась питанням організації збуту, торгівлі і реклами. Обмеженість такого трактування стала очевидною після кризи 1929 – 1933 рр.

Успішному впровадженню ідей маркетингу в підприємницьку діяльність сприяло створення в 1926 р. Національної асоціації маркетингу і реклами США, в 1973 р. перейменованої в Американську асоціацію маркетингу. До середини сторіччя аналогічні організації були створені в країнах Західної Європи і Японії, виникли і міжнародні організації: Європейське суспільство з визначення громадської думки і маркетингових досліджень, Європейська академія маркетингу, Європейська асоціація промислового маркетингу, Всесвітня асоціація маркетингу.

Результати практичної реалізації теорії маркетингу стало створення в крупних фірмах і корпораціях відділів дослідження ринку, а також комерційних організаціях з надання маркетингових послуг. Становлення маркетингу як єдиної системи виробничо-збутової діяльності відноситься до 50-х років XX-го століття, хоч окремі його елементи з’явилась значно раніше.

Зародившись наприкінці ХІХ ст., маркетинг пройшов цілу еволюцію поглядів на його роль і місце на ринку.

1. Маркетинг як один із рівноправних підрозділів.

 
 



Читайте також:

  1. Види маркетингу.
  2. Види маркетингу.
  3. Види організаційних структур служби маркетингу.
  4. Визначення маркетингу. Цілі та завдання маркетингу.
  5. ВИЗНАЧЕННЯ ТА ПРИНЦИПИ МАРКЕТИНГУ.
  6. Вплив ПР на ефективність реалізації концепції маркетингу.
  7. Еволюція концепції маркетингу.
  8. Еволюція маркетингу.
  9. Ефективність кампаній соціального маркетингу.
  10. Завдання планування маркетингу.
  11. Загальні правила - вороги маркетингу.
  12. Комплекс маркетингу.




Переглядів: 1106

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Політичного лідера: Функції політичного | Вироб Кадри

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.