МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Еволюція концепції маркетингу.План Тема: КОНЦЕПЦІЇ МАРКЕТИНГУ. Лекція 2 Дисципліна : МАРКЕТИНГ
1. Еволюція концепції маркетингу. 2. Тенденції розвитку сучасної концепції маркетингу.
Література. Котлер Ф. с.59- 68. Герасимчук В. с. 9-12.
Еволюція маркетингу вписується в еволюцію розвитку управлінської концепції, що пройшла через наступні стадії: 1. ВИРОБНИЧА концепція. 2. ПРОДУКТОВА концепція. 3. КОНЦЕПЦІЯ продаж. 4. КОНЦЕПЦІЯ маркетингу. 5. КОНЦЕПЦІЯ соціально-етичного маркетингу. Виробнича концепція виникла як відповідна реакція на капіталізацію виробництва на рубежі ХУШ-ХІХ ст. Вона стверджує, що споживачі будуть доброзичливі до товарів, які широко поширені і доступні за ціною, а отже, керівництво повинне зосередити свої зусилля на удосконалюванні виробництва і підвищенні ефективності системи розподілу. Виробники турбувалися головним чином про виробництво і намагалися будь-яким способом продати споживачеві (без вивчення його потреб) товари, у яких він найчастіше не мав потреби. Доля продукції за воротами підприємства, як правило, не хвилювала. Застосування концепції удосконалювання виробництва вигідно в двох ситуаціях. Перша - коли попит на товар перевищує пропозицію. У цьому випадку керівництву варто зосередитися на вишукуванні способів збільшити виробництво. Друга - коли собівартість товару занадто висока та її необхідно знизити, для чого потрібне підвищення продуктивності. Небезпека даної концепції полягає в тому, що підприємство повинне постійно тримати лідерство по витратах, тобто при виникненні на ринку сильних конкурентів, необхідно відразу ж знижувати ціни на товари і, отже, витрати виробництва. Крім того, переваги покупців можуть змінитися від низьких цін і легкої приступності товарів убік поліпшених і диференційованих по якості товарів. Продуктова концепція одержала широке поширення в середині XIX ст. і початку XX ст. Вона виходить з того, що споживачі прихильні до продукту з найкращими споживчими властивостями, тому організація повинна його безупинно удосконалювати. Для досягнення успіху даної концепції повинні бути задані такі умови: - покупці повинні чітко визначати відмінності в якості, параметрах або властивостях товарів; - покупець готовий заплатити за цю відмінність більше, ніж за дешевий товар; - відмінності повинні бути досить великими, щоб власний товар виділявся на фоні продукції конкурента і створювалися вище зазначені умови. Небезпека цієї концепції полягає в тому, що виробники, направляючи всі зусилля на удосконалювання якості товару, забувають про задоволення конкретної потреби покупця. В результаті на ринку можуть з'явитися товари-конкуренти, які щонайкраще будуть задовольняти аналогічні потреби. У випадку використання виробничої і продуктової концепцій, маркетинг відіграє пасивну роль. Він орієнтується на відомі купівельні потреби і на готовність споживачів купити будь-який товар, що вони можуть знайти. У 30-50-і роки XX ст. одержала розвиток концепція продажу (інтенсифікації комерційних зусиль), що виходить з того, що споживач не буде купувати продукти організації в необхідному обсязі, якщо вона не почне достатніх зусиль з їх просування і продажу. Роль маркетингу вже менш пасивна. Задача маркетингових працівників - організувати процес комерціалізації: знайти ринки для виготовлених товарів, сформувати торговельну мережу, налагодити ефективний збут, рекламу, просування товарів, тобто виявити певний ступінь комерційної агресивності. Концепція може виявитися успішною за умов: - фірма спроможна розробити переконливі методи продажу і демонстрації та тим самим розсіяти гальмуючі мотиви покупців - реалізований переважний параметр товару вимагає роз'яснення або зв'язаний з певним ризиком; - якщо потрібно виділити або продемонструвати сховані якісні властивості товару. Дана концепція небезпечна у випадках: - надвиробництва в надії на ефективність збуту; - наявності негативної пропаганди з боку громадськості, обумовленої методами продажу фірми; - якщо витрати з продаж різко зростають у порівнянні з вартістю товару. З 60-х років XX ст. підприємства стали застосовувати у своїй діяльності концепцію маркетингу. Концепція маркетингу стверджує, що запорукою досягнення цілей організації є визначення нестатків і потреб цільових ринків і забезпечення бажаної задоволеності більш ефективними і продуктивними, ніж у конкурентів способами. Маркетингові в цій концепції приділяється активна роль. Факторами успіху даної концепції є такі умови: - високий життєвий рівень споживачів, що визначає їхній характер запитів і чекань; - наявність диференціації запитів і потреб покупців при розвитку форм їхнього задоволення; - володіння фірмою методами дослідження ринку для вивчення попиту покупців; - наявність на підприємстві гнучких виробничих систем, здатних вчасно реагувати на всі зміни ринку. Основними джерелами небезпеки при використанні даної концепції можуть бути: - реалізатори продукції можуть зневажати своїми задачами продавців і виконувати лише функції, пов'язані з передачею запитів покупців на фірму; - екстенсивне дроблення ринку і велика диференціація асортименту можуть призвести до великих витрат і до краху; - при незначних відмінностях між товарами або послугами існують значні розходження в цінах; - при задоволенні запитів покупців виникають побічні ефекти, шкідливі для навколишнього середовища або здоров'я людини. З початку 1980-х років у закордонних країнах усе більше поширення одержує концепція соціально-етичного або соціально-відповідального маркетингу. Вона затверджує, що задачами організації є задоволення потреб споживачів; облік вимог суспільства; одержання прибутку виробником. Соціально-етичний маркетинг враховує вимоги ощадливої витрати ресурсів і захисту навколишнього середовища, вирішує інші проблеми розвитку суспільства в цілому. При реалізації цієї концепції у виробничій програмі необхідно постійно виділяти і постійно втілювати в життя заходи, що мають соціальне значення і вплив на навколишнє середовище. До факторів успіху належать: - можливість клієнтів розпізнавати відповідні підприємницькі прагнення компанії; - позитивна реакція громадськості на соціальні досягнення. Джерелом небезпеки при використанні даної концепції є те, що в багатьох випадках інтереси клієнтів, суспільства і фірми, яка пропонує послуги, зіштовхуються і для їхнього узгодження приймаються компромісні рішення, незадовільні для всіх учасників.
Читайте також:
|
||||||||
|