МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Еволюція концепції маркетингу.План Тема: КОНЦЕПЦІЇ МАРКЕТИНГУ. Лекція 2 Дисципліна : МАРКЕТИНГ
1. Еволюція концепції маркетингу. 2. Тенденції розвитку сучасної концепції маркетингу.
Література. Котлер Ф. с.59- 68. Герасимчук В. с. 9-12.
Еволюція маркетингу вписується в еволюцію розвитку управлінської концепції, що пройшла через наступні стадії: 1. ВИРОБНИЧА концепція. 2. ПРОДУКТОВА концепція. 3. КОНЦЕПЦІЯ продаж. 4. КОНЦЕПЦІЯ маркетингу. 5. КОНЦЕПЦІЯ соціально-етичного маркетингу. Виробнича концепція виникла як відповідна реакція на капіталізацію виробництва на рубежі ХУШ-ХІХ ст. Вона стверджує, що споживачі будуть доброзичливі до товарів, які широко поширені і доступні за ціною, а отже, керівництво повинне зосередити свої зусилля на удосконалюванні виробництва і підвищенні ефективності системи розподілу. Виробники турбувалися головним чином про виробництво і намагалися будь-яким способом продати споживачеві (без вивчення його потреб) товари, у яких він найчастіше не мав потреби. Доля продукції за воротами підприємства, як правило, не хвилювала. Застосування концепції удосконалювання виробництва вигідно в двох ситуаціях. Перша - коли попит на товар перевищує пропозицію. У цьому випадку керівництву варто зосередитися на вишукуванні способів збільшити виробництво. Друга - коли собівартість товару занадто висока та її необхідно знизити, для чого потрібне підвищення продуктивності. Небезпека даної концепції полягає в тому, що підприємство повинне постійно тримати лідерство по витратах, тобто при виникненні на ринку сильних конкурентів, необхідно відразу ж знижувати ціни на товари і, отже, витрати виробництва. Крім того, переваги покупців можуть змінитися від низьких цін і легкої приступності товарів убік поліпшених і диференційованих по якості товарів. Продуктова концепція одержала широке поширення в середині XIX ст. і початку XX ст. Вона виходить з того, що споживачі прихильні до продукту з найкращими споживчими властивостями, тому організація повинна його безупинно удосконалювати. Для досягнення успіху даної концепції повинні бути задані такі умови: - покупці повинні чітко визначати відмінності в якості, параметрах або властивостях товарів; - покупець готовий заплатити за цю відмінність більше, ніж за дешевий товар; - відмінності повинні бути досить великими, щоб власний товар виділявся на фоні продукції конкурента і створювалися вище зазначені умови. Небезпека цієї концепції полягає в тому, що виробники, направляючи всі зусилля на удосконалювання якості товару, забувають про задоволення конкретної потреби покупця. В результаті на ринку можуть з'явитися товари-конкуренти, які щонайкраще будуть задовольняти аналогічні потреби. У випадку використання виробничої і продуктової концепцій, маркетинг відіграє пасивну роль. Він орієнтується на відомі купівельні потреби і на готовність споживачів купити будь-який товар, що вони можуть знайти. У 30-50-і роки XX ст. одержала розвиток концепція продажу (інтенсифікації комерційних зусиль), що виходить з того, що споживач не буде купувати продукти організації в необхідному обсязі, якщо вона не почне достатніх зусиль з їх просування і продажу. Роль маркетингу вже менш пасивна. Задача маркетингових працівників - організувати процес комерціалізації: знайти ринки для виготовлених товарів, сформувати торговельну мережу, налагодити ефективний збут, рекламу, просування товарів, тобто виявити певний ступінь комерційної агресивності. Концепція може виявитися успішною за умов: - фірма спроможна розробити переконливі методи продажу і демонстрації та тим самим розсіяти гальмуючі мотиви покупців - реалізований переважний параметр товару вимагає роз'яснення або зв'язаний з певним ризиком; - якщо потрібно виділити або продемонструвати сховані якісні властивості товару. Дана концепція небезпечна у випадках: - надвиробництва в надії на ефективність збуту; - наявності негативної пропаганди з боку громадськості, обумовленої методами продажу фірми; - якщо витрати з продаж різко зростають у порівнянні з вартістю товару. З 60-х років XX ст. підприємства стали застосовувати у своїй діяльності концепцію маркетингу. Концепція маркетингу стверджує, що запорукою досягнення цілей організації є визначення нестатків і потреб цільових ринків і забезпечення бажаної задоволеності більш ефективними і продуктивними, ніж у конкурентів способами. Маркетингові в цій концепції приділяється активна роль. Факторами успіху даної концепції є такі умови: - високий життєвий рівень споживачів, що визначає їхній характер запитів і чекань; - наявність диференціації запитів і потреб покупців при розвитку форм їхнього задоволення; - володіння фірмою методами дослідження ринку для вивчення попиту покупців; - наявність на підприємстві гнучких виробничих систем, здатних вчасно реагувати на всі зміни ринку. Основними джерелами небезпеки при використанні даної концепції можуть бути: - реалізатори продукції можуть зневажати своїми задачами продавців і виконувати лише функції, пов'язані з передачею запитів покупців на фірму; - екстенсивне дроблення ринку і велика диференціація асортименту можуть призвести до великих витрат і до краху; - при незначних відмінностях між товарами або послугами існують значні розходження в цінах; - при задоволенні запитів покупців виникають побічні ефекти, шкідливі для навколишнього середовища або здоров'я людини. З початку 1980-х років у закордонних країнах усе більше поширення одержує концепція соціально-етичного або соціально-відповідального маркетингу. Вона затверджує, що задачами організації є задоволення потреб споживачів; облік вимог суспільства; одержання прибутку виробником. Соціально-етичний маркетинг враховує вимоги ощадливої витрати ресурсів і захисту навколишнього середовища, вирішує інші проблеми розвитку суспільства в цілому. При реалізації цієї концепції у виробничій програмі необхідно постійно виділяти і постійно втілювати в життя заходи, що мають соціальне значення і вплив на навколишнє середовище. До факторів успіху належать: - можливість клієнтів розпізнавати відповідні підприємницькі прагнення компанії; - позитивна реакція громадськості на соціальні досягнення. Джерелом небезпеки при використанні даної концепції є те, що в багатьох випадках інтереси клієнтів, суспільства і фірми, яка пропонує послуги, зіштовхуються і для їхнього узгодження приймаються компромісні рішення, незадовільні для всіх учасників.
Читайте також:
|
||||||||
|