Упаковка – це вмістилище товару, за допомогою якого він пропонується покупцю.
Вона може бути однослойною і багатослойною; внутрішньою і зовнішньою.
Внутрішня– безпосередньо вмістилище товару (флакон для духів).
Зовнішня– це матеріал, який служить захистом для внутрішньої упаковки і вилучається при підготовці товару для використання.
Транспортна упаковка – це вмістилище, яке необхідне для зберігання, ідентифікації або перевезення товарів.
Маркування – є невід’ємною частиною упаковки, - це друкована інформація з описом товару, яка нанесена на упаковку або вкладена в неї.
Маркування застосовує етикетку, ярлик, штрихове кодування. Етикетка може містити маркову назву товару або більший обсяг інформації. Їх необхідно постійно оновлювати.
Штрих код – це спосіб введення інформації в ЕОМ. Штрих код має біля 99% вироблених товарів, при його відсутності товар або взагалі не приймають, або зі знижкою в 40%.
В 1977 році. створення Європейська асоціація користувачів системи ідентифікації товарів, яка об’єднує користувачів штрих кодування товарів. Кожна країна має власний код (1 – 3 цифри), а в цілому штрих код має – 13 знаків.
Штрих – код означає:
- практично всюди відомо, де виготовлений товар;
- підприємство – виробник;
- товар стає легальним, входить в світову інформаційну систему, що значно знижує ризик піратських підробок.
Основне призначення упаковки:
запобігати товари від ушкоджень;
забезпечити створення раціональної одиниці вантажу транспортування, вантажно – розвантажувальних робіт;
надати можливість формування раціональних одиниць для складування товару;
забезпечувати створення оптимальних одиниць (за вагою, обсягом) для продажу;
бути важливим носієм реклами.
5. Обов’язковою умовою ринкового успіху товару є високоякісний сервіс. Головний принцип сервісу – „хто виробляє, той і обслуговує”.