Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 8. Теоретико-методологічні засади групової психокорекції

Реальнісна терапія У. Глассера

Вихідне положення: поведінка клієнта неадекватна, нереалістична і безвідповідальна. Поведінка стає предметом аналізу та корекції.

Центральне поняття – почуття реальності. Якщо це почуття ослаблюється, знижується почуття відповідальності перед собою за результати своїх дій, тому порушується планування своїх дій, формується неправильний образ майбутнього.

Головне – спонукати клієнта брати на себе відповідальність і добиватися поставлених цілей, якщо вони реальні.

Основне положення – особистість сама вибирає свою позицію – жертви або діяча; сама обирає свій бажаний світ і бажану поведінку і здійснює контроль над ними.

Етапи роботи:

1. Встановлення стосунків з клієнтом.

2. Забути про минуле клієнта, основну увагу приділити теперішньому.

3. Заохочувати клієнта до оцінки своєї поведінки.

4. Допомогти клієнту у пошуку альтернативних способів дій и виробці плану.

5. Клієнт бере на себе зобов’язання по виконаю плану, який повинен бути реалістичним.

6. Відмова приймати вибачення.

7. Бути жорстким з клієнтом, але відмовлятися від покарань.

Мета корекції: активізація у клієнта почуття реальності і допомога йому в подоланні розриву між його планами і їх здійсненням в реальному житті; досягнення особистісної незалежності, підвищення рівня самоусвідомлення і розробка плану особистісного самовдосконалення.

Головна задача психолога – допомогти клієнту стати більш розсудливим, емоційно стійким, розвинути здатність оцінювати власні дії і плани в залежності від тих цінностей, які він відстоює.

Позиція психолога – позиція близька до вчительської (емпатійність, вимогливість, послідовність, зразковість).

Вимоги до клієнта – забезпечення прийняття клієнтом відповідальності за свої дії.

 

Мета: ознайомлення студентів з особливостями здійснення групової психокорекції.

Професійна спрямованість: вміння вирізняти методологічні особливості групової корекції.

План:

1. Особливості процесуальної діагностики в груповій психокорекції.

2. Поняття про групову динаміку як фактор психокорекції.

3. Результативність групового психокорекційного процесу.

4. Методичні вимоги, спільні для учасників і керівника психокорекційної групи.

5. Методичні положення, обов’язкові для керівника психокорекційної групи.

6. Характерні особливості психокорекційного процесу в групах різної теоретичної інтерпретації.

7. Проведення групової роботи з дітьми різних вікових груп та дорослими.

8. Основні психологічні механізми корекційного впливу гри.

 

Основні поняття процесуальна психодіагностика, групова динаміка, позитивна дезинтеграція, вторинна інтеграція, індикатори дезинтеграції, соціально-психологічний тренінг, метод активного соціально-психологічного навчання,конфронтація, групова дискусія, катарсис, інсайт, згуртованість групи, фази розвитку групи, лідерство, групова напруга, групи соціально-психологічного тренінгу, групи зустрічей, гештальтгрупи, тілесно-орієнтовані групи

 


Читайте також:

  1. Базові засади менеджменту
  2. Валютно-фінансова інтеграція в Європі: історичні, економічні та інституційні засади
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вид заняття: лекція
  7. Вид заняття: лекція
  8. Види групових форм психокорекції
  9. Види психокорекції
  10. Вимоги до групової психології в туристичному поході
  11. Встановлення групової належності і діагностики, їх значення.
  12. Вступна лекція




Переглядів: 1455

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Когнітивний підхід А. Бека | Результативність групового психокорекційного процесу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.