МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Види групових форм психокорекціїЛекція 2. Специфіка групової форми психокорекції
1. Види групових форм психокорекції 2. Особливості групової форми психокорекції 3. Принципи роботи психокорекційної групи 4. Етапи роботи психокорекційної групи 5. Особливості надання зворотного зв’язку в процесі роботи психокорекційної групи.
Групова психокорекція вимагає ретельної підготовки та організації. Кімната повинна бути затишною (не відволікатися на сторонні звуки), достатньо освітленою (бачити одне одного), зі свіжим повітрям (щоб не заснути через брак кисню). Види групових форм психокорекції: 1. Тренінгові групи (Т-групи). Спрямована на вивчення і оволодіння міжособистісними стосунками та самовдосконалення, чутливість до чужих проблем. Започаткував К. Левін. Далі поділялися на групи розвитку комунікативних навиків та вмінь (підготовка керівників, ділових людей), групи міжособистісних стосунків (проблеми сімї, шлюбу), групи сенситивності (орієнтовані на самовдосконалення і зростання особистості). 2. Соціально-психологічний тренінг. Це групова робота, спрямована на підвищення психологічної компетентності учасників спілкування, корекція установок, необхідних для успішного спілкування, розвиток здібностей адекватно сприймати оточуючих, аналізувати ситуації групової взаємодії, корекція глибинних утворень особистості, розв’язок екзистенцій них проблем. Групи складають 8-12 осіб, працюють по 30-50 годин. Основні методичні прийоми: групова дискусія, рольова гра, невербальні вправи. 3. Групи розвитку комунікативних навиків і вмінь. Зазвичай складаються програми для розвитку комунікативних умінь для конкретних професійних умінь. По суті це поведінковий тренінг. Включають наступні уміння: 1) описувати поведінку свого партнера (без аналізу мотивів поведінки та образи); 2) здійснювати комунікацію почуттів (вміння ясно повідомити про свої почуття, оскільки зовнішній вигляд та жести цьому не завжди сприяють); 3) активно слухати (емпатійне слухання, повідомлення про почуття іншого); 4) вступати в конфронтацію (усвідомлення, аналіз та зміна міжособистісних стосунків). 4. Комунікативний тренінг для підлітків. 24-30 годин 4-5 днів поспіль у групах 8-12 осіб гомогенних по віку та, можливо, статі. Допомога в усвідомленні універсальності своїх проблем, їх поширеності та звичайності; причин труднощів; подоланні внутрішніх бар’єрів; освоєння адекватних форм самовираження; формування адекватної самооцінки. Розвивають: соціальну сенситивність, формування установок на партнерство, освоєння базових комунікативних навичок, розвиток здатності до підстройки, приєднання та емпатії, зняття м’язових затисків, освоєння релаксації. 5. Групи розвитку сенситивності (особистісного зростання). Форма групового динамічного тренінгу. Є психоаналітичного, транзакційного та гештальт-підходу. Задачі: 1) вміння спостерігати, бачити своєрідність іншої людини, застосовувати теорії для пояснення її поведінки, розуміти представників різних соціальних груп. 6. Групи зустрічей. Задача: усвідомлення та повна реалізації потенціалу особистісного та інтелектуального розвитку. Досягається в результаті організації відкритого і чесного спілкування, увага до тілесних відчуттів, звернена увага на почуття, а не на думки, відсутність апеляції до свого минулого і роздумам (раціоналізації). 7. Група анонімних алкоголіків. 8. Гешталь-групи. 9. Групи вмінь. 10. Тілесно-орієнтовані групи.
Читайте також:
|
||||||||
|