МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Попит та пропозиціяОдним з основних інструментів мікроекономіки є аналіз попиту та пропозиції. Якщо ми розглянемо ситуацію, що складається на ринку якого-небудь товару, то легко помітити, що між ціною товару й попитом на нього існує певний зв’язок: чим вище ціна, тим за інших рівних умов менше попит на товар, і навпаки. Зворотна залежність між ціною товару й величиною попиту на нього називається законом попиту. Графічно залежність кількості проданих благ від рівня цін зображується за допомогою кривої попиту D (мал. 1.1).
Крива D характеризує взаємозв’язок обсягу покупок товару Х и цін на нього в певний момент часу (за інших рівних умов). У загальному вигляді: QD = f(P), де QD – величина попиту, P – ціна.
Крім ціни на попит впливають і інші фактори, зміна яких викликає зсув кривої попиту. Функція, що визначає попит залежно від різних факторів, що впливають на нього, називається функцією попиту.У загальному вигляді: QD = f(P, I, Z, W, Psub, Pсоm, N, B), де QD – величина попиту, P – ціна, I – доход, Z – смаки й переваги, W – очікування, Psub – ціна товарів-замінників, Pсоm – ціна товарів, що доповнюють, N – кількість покупців, B – інші фактори.
Рис. 1.2 –Індивідуальний і сукупний попит Якщо ми розглянемо ситуацію, що складається на ринку з боку пропозиції, то легко помітимо, що існує прямий зв’язок між ціною й кількістю пропонованого продукту, що називається законом пропозиції. У загальному вигляді: QS = f (P), де QS – величина пропозиції, Р – ціна. Графічно взаємозв’язок між ціною економічного блага й кількістю блага, що готові продати виробники в цей момент часу зображується за допомогою кривої пропозиції S (мал. 1.3).
Крім ціни на пропозицію впливають і інші фактори, зміна яких викликає зсув кривої пропозиції (мал. 1.3). Функція пропозиції визначає пропозицію залежно від різних факторів, що впливають на пропозицію. У загальному вигляді: QS = f (P, Pr, K, T, N, B), де QS – величина пропозиції, P – ціна блага, Pr – ціна ресурсів, K – характер застосовуваної технології, T –податки й субсидії, N – кількість продавців, B – інші фактори.
Для розуміння функції пропозиції важливе значення має фактор часу. Розрізняють найкоротший, короткостроковий й довгостроковий ринковий період. У найкоротшому періоді всі фактори виробництва постійні; у короткостроковому періоді деякі фактори (сировина, робоча сила й ін.) є змінними; у довгостроковому – всі фактори є змінними (у т.ч. виробничі потужності, число фірм у галузі й т.д.). Рис. 1.4 – Зміна цін і обсягу пропозиції в найкоротшому (а), короткостроковому (б) і довгостроковому (в) періодах Читайте також:
|
||||||||||
|