МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||
Попит та пропозиціяОдним з основних інструментів мікроекономіки є аналіз попиту та пропозиції. Якщо ми розглянемо ситуацію, що складається на ринку якого-небудь товару, то легко помітити, що між ціною товару й попитом на нього існує певний зв’язок: чим вище ціна, тим за інших рівних умов менше попит на товар, і навпаки. Зворотна залежність між ціною товару й величиною попиту на нього називається законом попиту. Графічно залежність кількості проданих благ від рівня цін зображується за допомогою кривої попиту D (мал. 1.1).
Крива D характеризує взаємозв’язок обсягу покупок товару Х и цін на нього в певний момент часу (за інших рівних умов). У загальному вигляді: QD = f(P), де QD – величина попиту, P – ціна.
Крім ціни на попит впливають і інші фактори, зміна яких викликає зсув кривої попиту. Функція, що визначає попит залежно від різних факторів, що впливають на нього, називається функцією попиту.У загальному вигляді: QD = f(P, I, Z, W, Psub, Pсоm, N, B), де QD – величина попиту, P – ціна, I – доход, Z – смаки й переваги, W – очікування, Psub – ціна товарів-замінників, Pсоm – ціна товарів, що доповнюють, N – кількість покупців, B – інші фактори.
Рис. 1.2 –Індивідуальний і сукупний попит Якщо ми розглянемо ситуацію, що складається на ринку з боку пропозиції, то легко помітимо, що існує прямий зв’язок між ціною й кількістю пропонованого продукту, що називається законом пропозиції. У загальному вигляді: QS = f (P), де QS – величина пропозиції, Р – ціна. Графічно взаємозв’язок між ціною економічного блага й кількістю блага, що готові продати виробники в цей момент часу зображується за допомогою кривої пропозиції S (мал. 1.3).
Крім ціни на пропозицію впливають і інші фактори, зміна яких викликає зсув кривої пропозиції (мал. 1.3). Функція пропозиції визначає пропозицію залежно від різних факторів, що впливають на пропозицію. У загальному вигляді: QS = f (P, Pr, K, T, N, B), де QS – величина пропозиції, P – ціна блага, Pr – ціна ресурсів, K – характер застосовуваної технології, T –податки й субсидії, N – кількість продавців, B – інші фактори.
Для розуміння функції пропозиції важливе значення має фактор часу. Розрізняють найкоротший, короткостроковий й довгостроковий ринковий період. У найкоротшому періоді всі фактори виробництва постійні; у короткостроковому періоді деякі фактори (сировина, робоча сила й ін.) є змінними; у довгостроковому – всі фактори є змінними (у т.ч. виробничі потужності, число фірм у галузі й т.д.). Рис. 1.4 – Зміна цін і обсягу пропозиції в найкоротшому (а), короткостроковому (б) і довгостроковому (в) періодах Читайте також:
|
||||||||||
|