Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Міжбюджетні відносини в зарубіжних країнах.

Субвенції з державного бюджету на здійснення програм со­ціального захисту населення.

Рис. 2. Схема взаємодії міжбюджетних трансфертів

За допомогою бюджетних трансфертів вирішуються такі завдання:

— досягається збалансування бюджетів, здійснюється активний вплив на структуру видаткової частини;

— проводиться вирівнювання бюджетних диспропорцій у розрізі територій країни;

— здійснюється фінансування соціально-економічних, програм загальнодержавного значення;

— місцеве господарство розвивається відповідно до визначних загальнонаціональних пріоритетів.

 

 

 

 

У галузі програм соціального захисту, що пов'язані з наданням грошової допомоги і мають загальнодержавне охоплення, міста та ра­йони надають законодавчо встановлені види допомоги, але отриму­ють компенсацію своїх бюджетних видатків шляхом цільових субвенцій з держбюджету.

Пункт 4 ст. 89 Бюджетного кодексу, Закон про Державний бю­джет визначають програми, які фінансуються за рахунок субвенції з державного бюджету, зокрема:

1) допомогу сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства, дітям-інвалідам, тимчасова державна допомога дітям;

2) додаткові виплати населенню на покриття витрат з оплати житлово-комунальних послуг (житлові субсидії населенню), пільги окремим категоріям громадян, перелік яких встановлено в абзаці 2 підпункту "б" пункту 4 частини 1 ст. 89 БК України;

3) компенсації особам, які згідно із статтями 43 та 48 Гірничого закону України мають право на безоплатне отримання вугілля на побутові потреби, але проживають у будинках, що мають центральне опалення;

4) компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян;

5) виплату державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях за принципом "гроші ходять за дитиною".

Фінансування зазначених видатків здійснюється в межах обсягів, передбачених у місцевих бюджетах. При цьому фінансування додат­кових соціальних гарантій місцевих органів влади за рахунок субвен­ції забороняється. Місцеві програми соціального захисту окремих ка­тегорій населення в розрахунок міжбюджетних трансфертів не вклю­чаються і фінансуються за рахунок доходів, що не враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів.

 

 

За рахунок трансфертів формується значна частина доходів міс­цевих бюджетів зарубіжних країн: у Румунії - 79%, Болгарії - 78%, Угорщині - 66%, Латвії - 68%, Словенії - 67%, Великобританії -77%, у Нідерландах - 60%. У деяких країнах трансферти формують незначну частину доходів місцевих бюджетів: у Швеції - 19%, Фран­ції - 25%, у Данії - 24%.

У країнах із стабільною економікою головну роль відіграють не-зв'язані трансферти (ФРН, Франція, Швеція), у країнах з перехідною економікою (Польща, Латвія) - зв'язані. Практикується також надан­ня такого виду субвенцій, як доповнюючі (США). Величина даних субсидій може зростати зі збільшенням витрат органів місцевого са­моврядування на цілі, що передбачені загальнодержавними програ­мами.

Діючі системи бюджетів у зарубіжних країнах може бути згруповано в три основні моделі:

o Перша модель грунтується на повному розмежуванні окремих податків між різними адміністративними рівнями влади і на закріпленні їх у законодавчому порядку за відповідними рівнями системи бюджетів. Така модель частково характерна для США.

o Друга модель грунтується на зафіксованому в законодавстві пайовому розподілі основних податків між різними адміністративними рівнями влади і на відповідному закріпленні цих часток за рівнями системи бюджетів. Ця модель частково характерна для ФРН. У такий спосіб у цій країні розподіляється податок на додану вартість.

o Третя модель характеризується застосуванням різними рівнями влади спільної бази оподаткування. При цьому кожен рівень* влади встановлює власну ставку на основі однієї бази оподаткування. Загальна ставка оподаткування, таким чином, є сумою податкових ставок різних рівнів влади. У такий спосіб розподіляється прибутковий податок у Швеції.

З основних інструментів міжбюджетних взаємовідносин у зарубіжних країнах можна виділити такі:

o розподіл окремих видів податків між рівнями влади;

o пайова участь різних рівнів влади в розподілі доходів від окремих видів податків;

o використання різними рівнями влади спільної бази оподаткування й участь у розподілі окремих податків на основі власних ставок оподаткування;

o система загальних і спеціальних трансфертів. Децентралізація бюджетних і податкових повноважень спостерігається і в процесі організації міжбюджетних взаємовідносин у багатьох унітарних та федеративних державах (Італія, Португалія, Франція, ФРН).

 

Швеція. Автори дослідження «Місцеве самоврядування у Швеції» зазначають, що потреби в комунальних послугах і місцеві умови для їх надання в різних комунах неоднакові. Є залежність між віковою структурою населення і рівнем потреб у послугах. Висока частка дітей дошкільного віку і високий рівень зайнятості населення жіночої статі збільшують потребу в дошкільних закладах. Велика кі­лькість дітей шкільного віку вимагає збільшення місць у школах. Збі­льшення чисельності громадян похилого віку спричиняє додаткову потребу в закладах для таких людей.

Затрати на комунальні послуги відрізняються також у комунах залежно від географічних та кліматичних умов. Малозаселені райони вимагають більших затрат. Водночас висока густота населення спри­чиняє додаткові витрати. Усі ці та інші фактори приводять до того, що комуни зобов'язані здійснювати неоднакові витрати.

Для визначення можливостей кожної комуни щодо формування її доходів використовують кілька показників:

1) середньокомунальну податкоспроможність - розраховується шляхом поділу суми доходів, котрі підлягають комунальному опода­ткуванню по всій країні, на загальну кількість жителів держави;

2) податкоспроможність окремої комуни - визначається шляхом поділу суми доходів в окремій комуні, що підлягає її комунальному оподаткуванню, на кількість жителів цієї комуни.

Таким чином, одні комуни мають більшу податкоспроможність, ніж середньокомунальна, інші - меншу.

Основні фактори, що впливають на цей показник, такі:

- частка населення, яка працює;

- рівень доходів населення;

- вікова структура населення;

- господарська структура;

- структура забудови комуни та ін.

 

Доповіді:

1) Діючі інструменти міжбюджетних взаємовідносин.

2) Об’єкт взаємовідносин місцевих бюджетів з Державним бюджетом України.

3) Перерозподіл фінансових ресурсів між регіонами.

Реферати:

1 Механізм реалізації фінансової політики держави у сфері міжбюджетних відносин.

2 Основні принципи побудови внутрішніх міжурядових фінансових відносин.

3 Принципи концепції субсидарності у міжурядових відносинах.

4 Сфера дії міжбюджетних відносин.

Тема 7: „Управління фінансами і фінансовий контроль на регіональному рівні”

1. Види місцевих фінансових органів. Компетенція місцевих органів влади в галузі фінансів.

2. Поняття та системи касового виконання місцевих бюджетів.

3. Контроль та аудит фінансової діяльності місцевого самоврядування.


Читайте також:

  1. Автономні утворення у зарубіжних державах
  2. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  3. Адміністративні правовідносини
  4. Адміністративно-правові відносини
  5. Адміністративно-правові відносини
  6. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  7. Аналіз зарубіжних концепцій менеджменту
  8. Антагоністичні взаємовідносини.
  9. Банківські правовідносини
  10. Банківські правовідносини мають такі самі характерні риси, що властиві усім видам правовідносин, але в них є і свої специфічні ознаки.
  11. Бюджетний устрій в зарубіжних країнах. Організація бюджетного процесу
  12. Бюджетні правовідносини: об’єкти, суб’єкти, норми бюджетного права




Переглядів: 1441

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність бюджетних трансфертів та їх класифікація. | Види місцевих фінансових органів. Компетенція місцевих органів влади в галузі фінансів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.