![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розв’язання систем лінійних алгебраїчних рівняньОзначення 1.3.1. Лінійним алгебраїчним рівнянням відносно невідомих
де Розглянемо систему m рівнянь з n невідомими:
Ця система рівнянь характеризується матрицею
яка називається розширеною матрицею системи. Її розмір – Означення 1.3.2. Розв’язком системи рівнянь (3.1) називається будь-яка упорядкована сукупність дійсних чисел Означення 1.3.3. Система лінійних алгебраїчних рівнянь (СЛАР) називається сумісною, якщо вона має хоч один розв’язок. Якщо система не має розв’язків, вона називається несумісною. Означення 1.3.4. Система лінійних алгебраїчних рівнянь називається означеною, якщо вона має єдиний розв’язок. Якщо СЛАР має більш ніж один розв’язок, то вона називається неозначеною. Означення 1.3.5. Дві СЛАР називаються еквівалентними, якщо вони мають однакову множину розв’язків. Лема 1.3.1. Нехай дві СЛАР характеризуються розширеними матрицями 4 Зрозуміло, що лему достатньо довести для випадку одного елементарного перетворення над рядками. Нехай матриця
Інші рядки матриці
Що підтверджує той факт, що розв’язок Теорема 1.3.1. Якщо від матриці 4 Згідно з лемою 1.3.1 кожний розв’язок системи з матрицею Переходимо далі до викладення методу Гауса розв’язання та дослідження СЛАР. Він полягає у перетворенні вихідної системи рівнянь до еквівалентної системи з матрицею східчастого вигляду та у подальшому розв’язанні останньої системи рівнянь. За теоремою 1.2.1 кожну матрицю скінченого розміру за допомогою елементарних перетворень рядків можна привести до східчастого вигляду, а згідно з теоремою 1.3.1: вихідна система, та отримана після перетворень система з східчастою матрицею – еквівалентні. Спосіб приведення розширеної матриці Можливі два випадки: · у розширеній матриці · такого рядка в матриці У першому випадку система рівнянь містить рівняння вигляду: Зрозуміло, що будь-яка сукупність чисел Розглянемо другий випадок. Припустимо, що матриця Невідомі Вилучимо з системи рівнянь, яка визначається матрицею
У цій системі коефіцієнти З останнього рівняння системи, враховуючи той факт, що Алгоритм розв’язання та дослідження СЛАР за методом Гауса: 1. Записати розширену матрицю системи рівнянь. 2. Привести розширену матрицю системи до східчастого вигляду за допомогою елементарних перетворень над рядками. Якщо в отриманій східчастій матриці є рядок, в якому перший ненульовий елемент стоїть на останньому місці, то вихідна система не має розв’язків, тобто несумісна. 3. Якщо система рівнянь з n невідомими – сумісна, то в системі рівнянь з східчастою матрицею відкидаємо ті рівняння, які відповідають нульовим рядкам матриці. В 4. Якщо 5. У випадку неозначеної системи надаємо вільним невідомим різні числові значення, після чого обчислюємо значення головних невідомих та отримуємо окремі розв’язки системи. Приклад. Провести дослідження СЛАР та визначити її розв’язок, якщо вона сумісна Розв’язання. Розширена матриця системи має вигляд:
Виконуємо елементарні перетворення рядків та приводимо цю матрицю до східчастого вигляду
З вигляду східчастої матриці робимо висновок, що система – сумісна. Число ненульових рядків Рухаючись від останнього рівняння до першого маємо: Надамо невідомій
Для будь-якого дійсного с значення невідомих
Читайте також:
|
||||||||
|