Методологічні основи викладання освітньої галузі «Суспільствознавство», предмета «Я у світі».
Методологічною основою будь-якої наукової дисципліни, в тому числі і цієї методики, є діалектика, яка розкриває об’єктивні закони розвитку природи, суспільства і людського мислення. Відповідно процес вивчення предмета «Я у світі» і компоненти, що його складають, повинні розглядатися у взаємозв’язку і залежності.
Методичні принципи вивчення предмета «Я у світі»:
· цілісність і системність, тобто відтворення об’єктів вивчення – людини і суспільства через їх цілісне бачення та у їх взаємозв’язках;
· гуманоцентризм, який передбачає, що головним предметом навчальної дисципліни є сама людина, що під час вивчення усіх тем курсу їх зміст повинен пов’язуватися з людиною (її потребами, інтересами, цілями, ідеалами та ін.);
· синтетичність, тобто поєднання у змісті і в процесі викладання курсу різних форм практичного і духовного освоєння дійсності та різних джерел інформації;
· розвиток особистості, тобто спрямованість курсу на формування не лише знань, вмінь і навичок, але й особистісних якостей людини, їхніх переконань, установок, мотивів, ціннісних орієнтацій та інших особистісних характеристик. Особлива увага повинна приділятися розвиткові критичного і творчого мислення;
· відкритість, яка включає в себе також полікультурність і плюралізм, і яка спрямована на вироблення антидогматичного мислення,здатного сприймати будь-яку інформацію і без упереджень та з розумінням ставитися до різних точок зору і поглядів;
· органічне поєднання локального і глобального, яке передбачає взаємозв’язок індивідуального і родового, регіонального і загальнонаціонального;
· гармонізація відносин, згідно з якою вивчення навчальної дисципліни повинне сприяти виробленню толерантності в людських взаєминах, прагнення і вміння будувати на розумних і морально-правових засадах свої взаємовідносини з навколишнім середовищем та іншими людьми.