Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Система права та її структурні елементи

Система права — це об'єктивно зумовлена внутрішня структура права, що складається зі взаємопов'язаних норм, логічно розподілених по галузях, підгалузях та інститу­тах.

Системність права означає, що воно є цілісним утворен­ням, що складається з безлічі елементів, що перебувають у певному зв'язку між собою.

Ознаки (риси) системи права:

1) об'єктивна зумовленість. Будову права зумовлюють
реально існуючі чинники — соціально-економічні, полі­
тичні, національні, релігійні, культурні, історичні. Систе­
ма права існує об'єктивно і не може створюватися за суб'єк­
тивним розсудом людей;

2) органічна цілісність, єдність і взаємозв'язок право­
вих норм, а не їх випадковий набір. Норми права, з яких
складається система права, не можуть функціонувати ізольо­
вано. Вони є взаємно узгодженими і цілеспрямованими;

3) структурна різноманітність. Це означає, що си­
стема права складається з неоднакових за змістом та об­
сягом структурних елементів (норми, інститути, підгалузі,
галузі), які логічно об'єднують, розташовують нормативний
матеріал у певній функціональній спрямованості;

4) поєднання динаміки і стабільності. У системі права
існують елементи, які забезпечують поєднання цих харак­
теристик системи, що, здавалося б, не сполучаються. Як
стабілізуючий, опорний елемент системи права виступають
галузі права. Зокрема, конституційне, адміністративне,
цивільне, кримінальне право виступають як «скелет» си-


стеми права. Правові норми забезпечують динамізм систе­ми права, швидко реагуючи на суспільні відносини, що змінюються. Не залишається незмінним і набір галузей права: поява нових галузей права (інформаційне, банків­ське, медичне право) на базі традиційних відбувається внаслідок об'єктивної диференціації суспільних відносин та їхньої державно-правової оцінки у вигляді нових зако­нодавчих актів.

Структурні елементи системи права: норми права; інститути права; підгалузі права; галузі права.

Норма права — первинний, початковий елемент системи права, з якого складаються інститути та галузі права. Не існує норми права, яка не входила б до певного інституту і галузі права. Галузь права є найбільш крупним елементом, з яких складається система права.


предмет і метод правового регулювання. Крім того, кожна галузь має свій набір принципів і загальних положень, специфічних засобів і прийомів правового регулювання.

Чим розвиненішою є система права, тим більше галузей включає вона. Разом із традиційними галузями права Укра­їни — конституційним, адміністративним, цивільним, кримінальним — формуються такі нові галузі права, як податкове, банківське, господарське право.

Галузь права, у свою чергу, є підсистемою, що склада­ється з підгалузей і інститутів права.

Підгалузь права — система однорідних предметно-по­в'язаних інститутів певної галузі права. Наприклад, під-галуззю цивільного права є право інтелектуальної власно­сті, підгалуззю конституційного права — парламентське право.


 



Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  4. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  5. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  6. The educational system of Great Britain (Система освіти Великобританії)
  7. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  8. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  9. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  10. VI. Узагальнення та систематизація знань
  11. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  12. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.




Переглядів: 574

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нормативні джерела | Галузі права

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.