Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Метод наукової педагогіки М.Монтессорі

Вклад у розвиток дитячого садка Ф.Фребеля

Фрідріх Фребель (1782—1852)

Німецький педагог Ф. Фребель — творець найпо­ширенішої в другій половині XIX ст. теорії до­шкільного виховання, організатор першого в Німеччині дитячого садка (1837). Його книга «Дитячий садок» є першим теоретичним і практичним узагальненням досвіду громадського дошкільного виховання. Заслугою педагога є те, що він обґрунтував і гаряче пропагував ідею громадського дошкільного виховання, надаючи важливого значення грі у розвитку особистості дитини, розробив дидактичний матеріал для ігор і занять дітей, широковідомі «дарунки для ігор».

Ф. Фребель розглядав розвиток дитини як розвиток властивих їй від народження інстинктів: художнього, релігійного, діяльності і пізнання, однак у методиці проведення роботи з дітьми припускався елементів формалізму, ставив надто складні цілі, дещо перевантажував ігри та заняття складними філософськими поняттями. Ці та інші слабкі сторони методики роботи з дітьми дошкільного віку критикували російські та українські педагоги К. Д. Ушин-ський, Л. М. Толстой, Є. М. Водовозова, Є. І. Тихєєва, С. Ф. Русова, Н. Д. Лубенець.

Наш час як виховний характеризується прагненням до міцного встановлення відносин між сім»єю і школою та ставленням їх обох до церкви або, власне кажучи, відносин між почуттям, настроєм , думкою й розумом і діяльним життям. Лише спільною дією однакових і протилежних умов і порівнянням, зв»язком їх у житті й через життя, дитина і людина взагалі стають людиною в істинному розумінні цього слова.

Дарунки для ігор Ф.Фребеля:

1)м’яч;

2)куля й кубик;

3)кубик,поділений через центр на частини з усіх сторін і паралельно їм;

4)кубик, поділений на 8 кубиків-брусків;

5)кубик,двічі рівномірно поділений у всіх трьох напрямках на маленькі кубики, три з яких, у свою чергу, поділяються по діагоналі навпіл, а інші три – по двох діагоналях на четвертини;

6)кубик,поділений на 27 цеглинок. З яких три пеолені навпіл уздовж, а 12 – навпіл упоперек.

 

Марія Монтессорі (1870-1952)

Педагогічна система італійського педагога Марії Монтессорі посідає визначне місце в світовій дошкільній педаroгіці. М. Монтессорі розробила методику виховання дітей трудящих у «Будинках дитини» В інтересах панівних класів, що передбачає організацію життя дітей, сенсорне виховання їх, підготовку до праці, виховання дисциплінованості і релігійності. Особливе місце відводить вона розвитку органів чуття, тренуванню, дрібних м'язів рук, зору дитини на спеціально розробленому нею дидактичному матеріалі. Метод наукової педагогіки, застосовуваний до дитячого виховання в «Будинках дитини", відображає характер поглядів М. Монтессорі на виховання дітей трудящих. Нині її методи широко використовуються в різних краінах світу, зокрема в Україні та Росії.

Регламент «Будинку дитини»

Pимcькe товариство дешевих квартир засновує у сооєму будин­ку «Будинок дитини» , в ньому можуть збиратися всі діти із сі­мей мешканців, молодші від звичайного шкільного віку. Головне призначення «Будинку дитини» - безоплатне забезпечен­ня дітей батьків, змушених ходити на роботу, особистою опікою, якої останні не можуть їм дати. У «Будинку дитини» приділяють увагу вихованню, гігієні, фізичному і моральному розвитку дітей за допомогою оправ, доступних їх­ньому вікові. При «Будинку дитини» є: завідувачка, лікар і наглядач. Розподіл занять у «Будинку дитини» встановлює завідувачка. До «Будинку дитини» приймають усіх дітей віком від З до 7 років.

Батьки, які бажають користуватися «Будинком дитини», нічого не платять, але вони зобов’язуються виконувати такі вимоги:

- відправляти своїх дітей до «Будинку дитини» у визначений час чисто помитими і в охайному одязі з фартушком;

- виявляти всіляку повагу і пошану вчительці і всім особам, які працюють у «Будинку дитини», і допомагати вчительці в справі виховання їхніх дітей. Не менше, ніж один раз на тиждень матері можуть розмовляти з вчителькою, давати їй відомості про домашнє життя дитини і отримувати від неї потрібні їм поради і вказівки;

З «Будинку дитини» виключатимуться:

- діти, які приходять брудними і невмитими;

- діти, які виявляться невиправними;

- діти, батьки яких не виявляють належної поваги до осіб, які виховують їхню дитину, або які своєю поганою поведінкою підривають виховну роботу закладу.

При призначенні річних премій за найкраще утримання братиметь­ся до уваги й те, наскільки батьки справді сприяли роботі вчительки в справі виховання їхніх дітей ...

В «Будинку дитини» як і в школах для відстаю­чих дітей, шкільний час має бути дуже тривалим,тобто охоплювати весь день. Для бідних дітей і, зокрема, для «Будинків дитини», роз­міщених у будинках, де живуть робітники, я запропонувала б роз­клад з 9 год ранку до 5 год вечора в зимовий час і з 8 год ранку до 6 год вечора влітку.

Такий трипалий шкільний день необхідний, щоб мати можливість керувати розвитком дітей зі справжньою користю. Без сумніву, коли йдеться про дітей молодшого віку, цей довгий шкільний день має пере­риватися принаймні годинним відпочинком у ліжку. Саме це на прак­тиці й виявляється найважчим. Зазвичай малята сплять у нас, незручно схилившись над столом, поклавши голопу на руки; але я гадаю, що вже недалекий той час, коли в просторій залі з великими тінистими рослинами скромні маленькі ліжка на низькій сітці (подушка в білій наволочцї) дадуть притулок сплячим дітям.

А ще бажаніше, щоб навесні і влітку малюки спали на повітрі, простягнувшись на траві або на стіжку сіна, під тінню дерев або в низько підвішених гамаках.


Читайте також:

  1. D) методу мозкового штурму.
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I Метод Шеннона-Фано
  4. I. Метод рiвних вiдрiзкiв.
  5. VII. Нахождение общего решения методом характеристик
  6. А. науковий факт, b. гіпотеза, с. метод
  7. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  8. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  9. АгротехнІЧНИЙ метод
  10. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  11. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  12. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.




Переглядів: 6973

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Уривки з педагогічних творів | Загальна мета школи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.