Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



С.Ф.Русова про дитячий садок.

Українська граматика Б.Грінченка

План

НЕ 2.5. Вклад українських педагогів та письменників у розвиток дошкільного виховання

1.Українська граматика Б.Грінченка

2.С.Ф.Русова про дитячий садок.

3.Лубенець Н.Д. «Фребель і Монтессорі», Зеньківський В.В. про психологію дитинства.

 

Борис Дмитрович Грінченко (1863-1910)— видатний український громад­ський діяч, поет, письменник, теоретик і практик у галузі шкільної освіти, автор чотиритомного «Словаря української мови», який і досі вважаєть­ся неперевершеним. Учителював у сільській школі, разом із дружиною Марією Гладиліною опікувався справою відродження національного характеру освіти, наданням права дітям навчатися рідною мовою. У своїх художніх і педагогічних творах гостро критикував сучасну йому школу, обстоював демократичний підхід до побудови навчального процесу («Якої нам треба школи»), створення доступних для дітей народу книжок та підручників.

Разом із дружиною створив підручники для народних шкіл, зокрема для початкової освіти дітей: «Рідне слово», «Українська читанка», «Українська граматка до науки читання й писан­ня», яка складалася з 3 розділів: букварної части­ни, «читання після азбуки» та зразків каліграфії. В оповіданні «Дзвоник», присвяченому І. Я. Франку, змалював жахливий стан дівчинки Наталі, яку віддали до сирітського будинку, відірвавши від рідного села, від простих людей, які її оточували, від рідної природи й передусім від рідної мови.

 

С. Ф. Русова(1856-1940) — видатний український громад­ський діяч, письменниця, теоретик і практик у галузі суспільного дошкільного виховання кінця XIX — початку XX ст. її діяльність охоплює різ­ні періоди та напрями: практичну роботу в дитя­чому садку, видання «Букваря» та інших на­вчальних посібників для початкової школи, ви­кладання у Фребелівському жіночому педагогіч­ному інституті, керівництво Департаментом позашкільної і шкільної освіти при Міністерстві народної освіти УНР. У 1919 р. у складі Міністерства С. Ф. Русову було евакуйовано до Кам'янця-Подільського, де вона викладала у Пер­шому українському університеті, а в 1921 р. вона емігрувала до Львова, згодом до Чехії. В роки еміграції викладала в Українському вищому педа­гогічному інституті ім. М. Драгоманова у Празі, проводила велику громадську та просвітницьку роботу, очолювала Українську жіночу раду за кордоном. Значне місце в її діяльності відводить­ся педагогічній творчості, зокрема теоретичній розробці питань українського національного дитячого садка, побудови в ньому педагогічного процесу, забезпечення національного характеру виховання тощо.

Основні праці С. Ф. Русової в галузі дошкільного виховання: «Дошкільне виховання» (1918), «У дитячому садку» (1919), «Теорія і практика дошкільного виховання» (1924), «Нові методи дошкільного виховання» (1927).


Читайте також:

  1. Дитячий колектив, за твердженням А. Макаренка, у своєму розвитку долає декілька стадій.
  2. Елізабет Грюнеліус. Вальфдорський дитячий садок. Виховання дітей молодшого віку.
  3. Лекція 3. Дитячий будинок сімейного типу – нова форма сімейного влаштування дітей
  4. Міжнародні організації (Дитячий фонд ООН, Міжнародна організація праці, Міжнародний альянс з
  5. Молодіжний і дитячий туризм
  6. Положення про дитячий будинок сімейного типу
  7. Поняття про дитячий колектив. Сутність, ознаки, функції, структура і типи колективу .
  8. Прийомна сім’я. Дитячий будинок сімейного типу.
  9. Санаторно-курортне лікування хворих на дитячий церебральний параліч
  10. Український дитячий садок




Переглядів: 1400

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
З листа до Ольги Рошкевич | Дошкільне виховання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.