Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



III. Make up a plan of the text.

IV. Translate the paragraph in italics in a written form.

V. Questions for discussion:

1. What are the requirements for sport shoes?

2. What materials are used for athletic shoes uppers?

3. What is the reason for developing dual density midsoles?

4. What is propulsion?

5. How does the sole of an athletic shoe look like?

6. What soling materials are used?

7. What is the general athletic shoe name?

8. How can you characterize climbing shoes?

9. What shoes are characterized by stiff upper with many lace eyelets?

10. Do you have any sport shoes? What sport shoes are they? Characterize them.

VI. Render the text in brief in a written form.

TEXT C

I. Mind the following words and word-combinations:

1. injury – ушкодження

2. palliative – нерадикальний, паліативний

3. surgical – хірургічний, операційний

4. arch support – супінатор

5. to eliminate – зменшувати

6. ligament – зв’язка

7. tendon – сухожилля

8. detrimental – шкідливий

9. insole – устілка

10. semi-rigid – напівжорсткий

11. plantar fascia – підошовний фасцит (мед.)

12. fatigue – втома

13. strain – напруження

 

 

II. Listen to the text ‘ARCH SUPPORTS IN ORTHOPEDIC FOOTWEAR’ and decide if the statements are true or false:

1. Arch supports cannot correct some anatomical abnormalities of a foot.

2. Orthopedic shoes increase foot and heel pain.

3. A way to fix the abnormalities is to restore it to its natural position.

4. Arch support with a profile was designed to re-position the bones, ligaments, muscles and tendons of the foot to their proper place.

5. Arch supports have a polypropylene shell that is flexible enough to provide comfort and rigid enough to support arches properly and restore foot structure to a natural position.

 

III. Listen to the text again and be ready to answer the questions:

1. What are arch supports intended for?

2. What is the construction of an arch support?

UNIT 5

FOOTWEAR MATERIALS

TEXT A

I. Listen and remember the following words:

1. felt – фетр, волок, сукно

2. canvas – полотно, парусина, брезент

3. straw – солома

4. bark – кора

5. burst – продавлювати, лопатись

6. rupture – розрив

7. drawback – недолік

8. vegan – рослинний

9. satisfactory – задовільний

10. steam – пара

11. moisture – волога

12. biodegradable – той, що розкладається мікроорганізмами

 

II. Read and remember the following phrases:

1. unique properties – унікальні властивості

2. tear strength – міцність на розрив

3. reinforcement – підсилення, закріплення

4. lastometer – ластометр (прилад для випробування шкіри на розрив або формованість кулькою)

5. distention – розтягнення, витягування, розправлення

6. flex crack resistance – стійкість до розтріскування при згинанні

7. rub fastness – стійкість до стирання

8. water perspiration – випаровування

9. water penetration – проникнення води, протікання

10. vegan microfiber – мікроволокно рослинного походження

11. laddering – здатність до пускання стрілок

12. extension at break – подовження при розриві

13. breaking strength – міцність на розрив

III. Read and translate the following text:


Читайте також:

  1. Ask ten questions to the text so that the answers became the retelling of the text.
  2. Complete with the words from the text. Translate them into Ukrainian.
  3. Context.
  4. Give a short summary of the text.
  5. II. Regard the suffixes enlisted below. What parts of speech are formed by means of these suffixes? Find the words containing such suffixes in the text. What do they mean?
  6. III Make up a plan of the text.
  7. III Make up a plan of the text.
  8. III Make up a plan of the text.
  9. III Make up a plan of the text.
  10. III Make up a plan of the text.
  11. III Make up a plan of the text.
  12. III Make up a plan of the text.




Переглядів: 434

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ATHLETIC SHOES | FOOTWEAR MATERIALS

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.