Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



III. Make up a plan of the text.

IV. Translate the paragraph in italics in a written form.

V. Questions for discussion:

  1. What is CAD in 2D realized by?
  2. Can measurement of distances, length and areas be done very accurate and easily?
  3. What data has to be input first to design in 3D?
  4. For what does the software module flattens the 3D in 2D?
  5. For what do shoe upper patterns need to be graded?
  6. Where can a designer check the graded parts?
  7. What material are cutting dies made of?
  8. What modules do some CAD systems offer?
  9. What is the key factor of die cost?
  10. What are the benefits of CAD/CAM in mould manufacturing?

 

VI. Render the text in brief in a written form.

 

 

TEXT C

I. Mind the following words and word-combinations:

  1. a numerically controlled lathe – токарний верстат з числовим програмним управлінням
  2. a milling machine – фрезерний верстат
  3. a machining – механічна обробка
  4. a heel curve – лінія каблука
  5. a toe spring – пружність носкової частини
  6. tooling – інструментальне оснащення
  7. a customized footwear – взуття виготовлене під замовлення

 

II. Listen to the text ‘CAD SHOE LAST DESIGN’ and decide if the statements are true or false:

  1. Lasts can not now be produced on selection of numerically controlled lathes and milling machines.
  2. Variations in toe shape, heel curve and toe spring are hardly achievable.
  3. Combining parts of different lasts takes a few minutes with CAD technology.
  4. Easy modification of last shapes through CAD has enables the development of software for customized footwear.
  5. Complex shapes can be generated speedily and accurately from the 3D computer representation of the appropriate last.

 

III. Listen to the text again and be ready to answer the questions:

  1. Is it possible to develop shoe design and tooling using CAD systems? Why?
  2. What can be generated both speedily and accurately?

 

 

UNIT XVI

FOOTWEAR INDUSTRY

TEXT A

I. Read and remember the words and their translation:

  1. capacity – виробничі можливості, потужність
  2. to embrace – охоплювати, включати
  3. article – вироб, товар, предмет торговлі
  4. improvement – покращення
  5. to correspond – відповідати
  6. multitude – велика кількість, сукупність
  7. index – показник
  8. output – випуск, продукція
  9. to assemble – збирати
  10. hence – таким чином, внаслідок
  11. maturity – високий рівень розвитку

II. Read and remember the following phrases:

  1. end consumer – кінцевий споживач
  2. entire demand – загальний попит
  3. to catch up with – наздоганяти
  4. to be stipulated – бути обумовленим
  5. tolling scheme – толлінгова схема (давальна схема)
  6. average income – середній дохід
  7. per capita – на душу населення

III. Read and translate the following text:


Читайте також:

  1. Ask ten questions to the text so that the answers became the retelling of the text.
  2. Complete with the words from the text. Translate them into Ukrainian.
  3. Context.
  4. Give a short summary of the text.
  5. II. Regard the suffixes enlisted below. What parts of speech are formed by means of these suffixes? Find the words containing such suffixes in the text. What do they mean?
  6. III Make up a plan of the text.
  7. III Make up a plan of the text.
  8. III Make up a plan of the text.
  9. III Make up a plan of the text.
  10. III Make up a plan of the text.
  11. III Make up a plan of the text.
  12. III Make up a plan of the text.




Переглядів: 534

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Shoe uppers and soles design | Light industry of Ukraine

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.