МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Постмодернізм і постнекласична наукаПостмодернізм відповідає ідеалам постнекласичної раціональності й намагається створити некласичну онтологію, пов'язану з оперуванням відкритими динамічними системами, які не можуть бути описані в межах понять традиційної філософії або науки. Проблема кореляції постмодернізму й сучасної науки була поставлена Ж.-Ф.Ліотаром. Сьогодні зовсім очевидне існування паралелей між постнекласичною наукою з її невизначеністю, неповнотою, неверифіцируємістю й принциповими методологічними установками постмодерну. "Модерний" світ, у тому числі й соціальний, складали категорії детермінізму, універсальності, визначеності й спрямованості розвитку. Постмодерністська соціальна теорія використовує категорії невизначеності, нелінійності, багатоваріантності. В ній відбувається примирення із суто плюралістичною природою світу і її неминучим наслідком - амбівалентністю й випадковістю людського існування. Твердження всього комплексу ідей нелінійності, ймовірності, хаосу тощо відбувається в 80-ті роки одночасно в різних галузях як природничого, так і соціогуманітарного знання. Це пов’язано з розвитком міждисциплінарних досліджень, обґрунтуванням теорії самоорганізації (синергетика Германа Хакена (Німеччина), теорія диссипативних структур Іллі Пригожина (Бельгія ) і теорія катастроф Тома Рене (Франція). Предмет теорії самоорганізації (синергетики) - складні системи в умовах хиткої рівноваги і їхня самоорганізація біля крапок біфуркації, де малий вплив виявляється значним і непередбаченим за своїми наслідками для поведінки системи в цілому. Об’єкт - не існуюче, а виникаюче. Синергетика свого роду легітимізує "наукову" ідею постмодернізму. Їхній резонанс сприяє ствердженню нового світогляду, нової методології пізнання, прискорюючи руйнування класичних стадіально-лінійних моделей історії. Згідно синергетиці, у світі немає тих універсальних законів, які б дозволяли пізнавати світ в цілому. А це означає деонтологізацію знання, посилення ролі суб’єкта в процесі пізнання, що саме й може бути інтерпретовано як заперечення реальності об’єкта. Ускладнюється питання про критерії реальності, демаркації між реальним і вигаданим, і як наслідок, постає питання про поліонтологічність буття. Синергетика здійснює радикальну переоцінку цінностей, претендуючи на перегляд онтології світу, яку склала лінійна модель прогресу, кумулятивної моделі знання. Читайте також:
|
||||||||
|