МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Роль гіпотези в науковому пізнанніГіпотеза – форма знання, основою якого є передбачення, сформульоване за допомогою певних фактів, але це знання є невизначеним і потребує доведення. Гіпотетичне знання є вірогідним, а не достовірним і потребує перевірки, обґрунтування. В процесі доведення гіпотез одні з них стають істинними теоріями, інші – видозмінюються, конкретизуються, а треті – заперечуються, перетворюються на хибне знання (перевірка дає негативний результат). Висування нової гіпотези спирається на результати перевірки старої. Це відбувається навіть тоді, коли ці результати були негативними. Гіпотези є основним методологічним інструментом дослідження, допоміжною ланкою між теоретичною концепцією і емпіричною базою. Гіпотези вказують на спосіб узгодження чинників, що становлять проблемну ситуацію, визначають спосіб вирішення проблеми дослідження й досягнення його мети. Характер основних гіпотез припускає логіку дослідження, всі подальші процедури направлені на обгрунтування, підтвердження або спростування гіпотез. Гіпотеза може бути сформульована лише в результаті попереднього системного аналізу об’єкта як його результат, Існують деякі загальні вимоги, щодо гіпотез, які підлягають емпіричній перевірці: - гіпотеза не повинна містити понять, які не уточнені й емпірично не інтерпретовані; - вона не повинна допускати ціннісних суджень; - гіпотеза не повинна включати багато обмежень і допущень; - гіпотеза повинна бути такою, щоб її можна було перевірити при даному рівні знань і методів; - вона не повинна суперечити раніше встановленим науковим фактам; - у формулюванні гіпотези повинен бути закладений спосіб її перевірки в конкретному соціологічному дослідженні. Гіпотези можуть виникати й формулюватися на основі загальних уявлень про предмет, попередніх досліджень і спостережень, виходити з теорій, що описують об’єкт, а також на основі міркувань здорового глузду. Гіпотези розрізняються за ступенем спільності припущень як гіпотези-підстави і гіпотези-наслідки. Гіпотеза-підстава може не мати прямих емпіричних ознак, але поняття вивідних гіпотез повинні бути співвіднесені з емпіричними індикаторами. В емпіричному дослідженні перевіряються саме гіпотези-наслідки. Підтвердження або спростування гіпотез-наслідків - шлях доказів обґрунтованості гіпотез-підстав. З погляду завдань дослідження гіпотези підрозділяються на основні і неосновні. За ступенем розробленості і обґрунтованості розрізняють первинні і вторинні гіпотези. Доцільно висувати серію альтернативних гіпотез. За змістом припущень можна виділити описові і пояснювальні гіпотези. Описові - це припущення про істотні властивості об’єктів, про характер зв’язку між елементами об’єкту, що вивчається. Пояснювальні відносяться до припущень про ступінь тісноти зв’язків взаємодії і причинно-наслідкову залежність соціальних явищ, які вивчаються. Ці гіпотези вимагають експериментальної перевірки. Фактично весь дослідницький процес складається з безперервної постановки і перевірки різних припущень: від центральної гіпотези всього дослідження, наслідків з неї, вторинних гіпотез, після відкидання помилкових, постановки приватних задач методичного характеру і т. ін. Стадію гіпотези пройшла більшість відомих і визнаних за істинні наукових теорій та відкриттів. Роль гіпотези в сучасній науці дуже велика. А для того щоб довести чи спростувати гіпотезу, важливими є два типи критеріїв перевірки істинності .гіпотетичного знання — теоретичний та практичний. Якщо гіпотеза перевірена й доведена, вона стає науковою теорією, тобто переходить до розряду достовірного, істинного знання. Читайте також:
|
||||||||
|