Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Система і структура освіти

Система освіти складається із закладів освіти, наукових, науко­во-методичних і методичних установ, науково-виробничих підпри­ємств, державних і місцевих органів управління освітою та самовря­дування в галузі освіти.



Розділ 5 СОЦІАЛЬНА СФЕРА


Структура освіти включає: дошкільну освіту, загальну середню освіту, позашкільну освіту, професійно-технічну освіту, вищу освіту, післядипломну освіту, аспірантуру, докторантуру, самоосвіту.

Встановлені такі освітні рівні:

• початкова загальна освіта;

• базова загальна середня освіта;

• повна загальна середня освіта;

• професійно-технічна освіта;

• базова вища освіта;

• повна вища освіта.

Встановлені також такі освітньо-кваліфікаційні рівні: кваліфіко­ваний робітник; молодший спеціаліст; бакалавр; спеціаліст, магістр.

Дошкільна освітаі виховання здійснюються в сім'ї, дошкільних закладах освіти у взаємодії з сім'єю і забезпечують фізичне, психічне, здоров'я дітей, їх всебічний розвиток, набуття життєвого досвіду, ви­роблення умінь, навичок, необхідних для подальшого навчання.

Дошкільними закладами освіти є: дитячі ясла, дитячі садки, ди­тячі ясла-садки, сімейні, прогулянкові заклади та заклади комбіновано­го тинів з короткотривалим, денним, цілодобовим перебуванням дітей, а також дитячі садки інтернатного типу тошо.

Загальна середня освітазабезпечує всебічний розвиток дитини як особистості, її нахилів, здібностей, талантів, трудову підготовку, професійне самовизначення, формування загальнолюдської моралі, засвоєння визначеними суспільними, національно-культурними потре­бами обсягу знань про природу, людину, суспільство і виробництво, екологічне виховання, фізичне вдосконалення.

Завданням загальної середньої освіти є:

• виховання громадянина України;

формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдару­вань, наукового світогляду;

виконання вимог державного стандарту загальної середньої осві­ти, підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності; виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття



Е. А. Зіиь

РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА


власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідо­мого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

• реалізація права учнів на вільне формування політичних і світог-лядових переконань;

• виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цін­ностей;

• виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я ін­ших громадян, формування здорового способу життя, збереження фізичного та психічного здоров'я учнів.

До загальноосвітніх навчальних закладів належать:

• загальноосвітня школа — загальноосвітній навчальний заклад 1—III ступенів (І ступінь — початкова школа, II ступінь — основ­на школа, III ступінь — старша школа, як правило, з профільним спрямуванням навчання);

• спеціалізована школа (школа-інтернат) — загальноосвітній нав­чальний заклад І—III ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів;

• гімназія — загальноосвітній навчальний заклад 11—111 ступенів з пог­либленим вивченням окремих предметів відповідно до профілю;

• ліцей — загальноосвітній навчальний заклад III ступеня філоло­гічно-філософського та культурно-естетичного профілів;

• загальноосвітня школа-інтернат — загальноосвітній навчальний заклад з частковим або повним утриманням за рахунок держави дітей, які потребують соціальної допомоги;

• спеціальна загальноосвітня школа (школа-інтернат) — загально­освітній навчальний заклад для дітей, які потребують корекції Ф1" зичного та розумового розвитку;

• загальноосвітня санаторна школа (школа-інтернат) — загальноос­вітній навчальний заклад І—III ступенів з відповідним профілем для дітей, які потребують тривалого лікування;

• школа соціальної реабілітації — загальноосвітній навчальний за­клад для дітей, які потребують особливих умов виховання (ство­рюється окремо для хлопців і дівчат);



Розділ 5 СОЦІАЛЬНА СФЕРА


ф вечірня (змінна) школа — загальноосвітній навчальний заклад

П—III ступенів для громадян, які не мають можливості навчатися

у школах з денною формою навчання.

До складу системи загальної середньої школи також входять такі інші навчальні заклади: позашкільні, міжшкільні та професій­но-технічні навчальні заклади, вищі навчальні заклади 1-І! рівнів акредитації.

Позашкільна освітата виховання є частиною структури осві­ти і спрямовується на розвиток здібностей, талантів дітей, учнівської та студентської молоді, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб.

До позашкільних закладів освіти належать: бібліотеки, палаци, будинки, центри, станції дитячої, юнацької творчості, учнівські та сту­дентські клуби, дитячо-юнацькі спортивні школи, школи мистецтв, студії, початкові спеціалізовані мистецькі навчальні заклади, оздоровчі та інші заклади.

Професійно-технічна освітазабезпечує здобуття іромадянами професії відповідно до їх покликань, інтересів, здібностей, перепідго­товку, підвищення їх професійної кваліфікації. Професійно-технічна освіта громадян здійснюється на базі повної загальної середньої освіти або базової загальної середньої освіти з наданням можливості здобува­ти повну загальну середню освіту.

До професійно-технічних навчальних закладів належать: про­фесійно-технічне училище відповідного профілю, професійне учили­ще соціальної реабілітації, вище професійне училище, професійний лі-Цеи, професійно-художнє училище, вище художнє професійно-техніч­не училище, училище-агрофірма, вище училище-агрофірма, училище авод, центр професійно-технічної освіти; центр підготовки і перепід­готовки робітничих кадрів тощо. Випускникові професійно-технічного Анального закладу, який успішно пройшов кваліфікаційну атестацію, Рисвоюється кваліфікація «кваліфікований робітник» з набутої про­фесії відповідного розряду.

Професійно-технічні заклади можуть мати денні, вечірні відділен-' створювати і входити в різні комплекси, об'єднання.



Е. А. Зінь

РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА


Вища освіта забезпечує фундаментальну, наукову, професійну та прак­тичну підготовку, здобуття громадянами освітньо-кваліфікаційних рівнів відповідно до їх покликань, інтересів і здібностей, удосконалення наукової та професійної підготовки, перепідготовку та підвищення їх кваліфікації.

Вища освіта здійснюється на базі повної загальної середньої ос­віти. До вищих навчальних закладів освіти (ВНЗ), що здійснюють під­готовку молодших спеціалістів, можуть прийматися особи, які мають базову середню освіту.

Підготовка фахівців у вищих закладах освіти може проводитись з відривом (очна), без відриву від виробництва (вечірня, заочна), шля­хом поєднання цих форм, а з окремих спеціальностей — екстерном.

До вищих навчальних закладів належать технікуми, училища, ко­леджі, інститути, консерваторії, академії, університети тощо.

Відповідно до статуту вищих навчальних закладів встановлено чотири рівні акредитації:

I — технікуми, училища та інші прирівняні до них заклади;

II — коледжі та інші прирівняні до них заклади;

III і IV — університети, академії, інститути, консерваторії.
Виші навчальні заклади здійснюють підготовку фахівців за таки­
ми освітніми рівнями:

неповна виша освіта— освітній рівень вищої освіти особи, який характеризує сформованість її інтелектуальних якостей, що визна­чають розвиток особи як особистості і є достатніми для здобуття нею кваліфікації за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста;

базова виша освіта— освітній рівень вищої освіти особи, який характеризує сформованість її інтелектуальних якостей, що визна­чають розвиток особи як особистості і є достатніми для здобуття нею кваліфікації за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра;

повна вища освіта— освітній рівень вищої освіти особи, який характеризує сформованість її інтелектуальних якостей, що визна­чають розвиток особи як особистості і є достатніми для здобуття нею кваліфікації за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра.



Розділ 5 СОЦІАЛЬНА СФЕРА


До освітньо-кваліфікаційних рівнів підготовки фахівців належить молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр.

Молодший спеціаліст— освітньо-кваліфікаційний рівень вищої освіти особи, яка на основі повної загальної середньої освіти здобула неповну вищу освіту, спеціальні уміння та знання, достатні для здій­снення виробничих функцій певного рівня професійної діяльності, що передбачені для первинних посад у певному виді економічної діяльності.

Підготовку молодших спеціалістів забезпечують технікуми, учи­лища, інші вищі навчальні заклади 1-го рівня акредитації.

Бакалавр— освітньо-кваліфікаційний рівень вищої освіти осо­би, яка на основі повної загальної середньої освіти здобула базову вишу освіту, фундаментальні і спеціальні уміння та знання щодо уза­гальненого об'єкта праці (діяльності), достатні для виконання завдань та обов'язків (робіт) певного рівня професійної діяльності, що перед­бачені для первинних посад у певному виді, економічної діяльності.

Підготовку бакалаврів забезпечують коледжі, інші вищі навчальні заклади II-IV рівнів акредитації.

Спеціаліст — освітньо-кваліфікаційний рівень вищої освіти осо­би, яка на основі освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра здобула повну вищу освіту, спеціальні уміння та знання, достатні для виконан­ня завдань та обов'язків (робіт) певного рівня професійної діяльності, Що передбачені для первинних посад у певному виді економічної Діяльності.

Магістр— освітньо-кваліфікаційний рівень вищої освіти особи, яка на основі освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра чи спеціаліс-та здобула повну вищу освіту, спеціальні уміння та знання, необхід-Н1 для виконання управлінських науково-дослідних та педагогічних Функцій. Це професіонал у виробничій та соціальній сферах, у сфері НаУки і освіти.

Підготовку спеціаліста, магістра забезпечують вища навчальні за­клади III і IV рівнів акредитації.

Післядипломна освіта(спеціалізація, стажування, клінічна орди-^Ра, підвищення кваліфікації та перепідготовка кадрів) забезпечує



Е. А. Зінь

РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА


одержання нової кваліфікації, нової спеціальності та професії на ос­нові раніше здобутої у закладі освіти і досвіду практичної роботи, пог­либлення професійних знань, умінь за спеціальністю, професією. До закладів післядипломної освіти належать:

• академії, інститути (центри) підвищення кваліфікації, перепідго­товки, вдосконалення, навчально-курсові комбінати;

• підрозділи вищих навчальних закладів (філіали, факультети, від­ділення та інші);

• професійно-технічні заклади освіти;

• відповідні підрозділи в організаціях та на підприємствах.

Для здійснення самоосвітивикористовують народні університе­ти, лекіорії, бібліотеки, центри, клуби, телерадіонавчальні програми, які створюються державними органами, підприємствами, організація­ми тощо.


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  3. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  4. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  5. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  6. The educational system of Great Britain (Система освіти Великобританії)
  7. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  8. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  9. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  10. VI. Узагальнення та систематизація знань
  11. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.
  12. VІ. План та організаційна структура заняття




Переглядів: 338

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Стан та розвиток освіти | Стан освіти

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.