Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сутність спеціальних економічних зон

Для прискорення економічного розвитку на території України почали створювати спеціальні (вільні) економічні зони для залучення іноземних інвестицій, активізації підприємницької діяльності спільно з іноземними інвесторами.

Спеціальна (вільна) економічна зона являє собою частину тери­торії України, на якій встановлюються і діють спеціальний правовий режим економічної діяльності та порядок застосування і дії законо­давства України. На території спеціальної економічної зони запровад­жуються пільгові митні, валютно-фінансові, податкові та інші умови економічної діяльності національних та іноземних юридичних і фізич­них осіб.

В результаті створення та функціонування спільних з іно­земними підприємствами очікується збільшення обсягів поставок на внутрішній ринок високоякісної продукції та послуг, впровад­ження нових технологій, ринкових методів господарювання, роз­витку інфраструктури ринку, поліпшення використання природних 1 трудових ресурсів, прискорення соціально-економічного розвитку України.

Порядок створення, функціонування та ліквідації таких зон, за­гальні правові і економічні основи їх статусу, а також загальні пра­вила регулювання відносин суб'єктів економічної діяльності цих зон



Е. А. Зінь

РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА


з органами державної, виконавчої влади та органами місцевого са­моврядування визначаються Законом України «Про загальні засади створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних зон» (1992 р.) та наступних змін та доповнень до цього закону.

Можуть створюватися спеціалізовані економічні зони таких різ­них функціональних типів:

• вільні митні зони і порти;

• експортні;

• транзитні;

• митні склади;

• технологічні парки;

• технополіси;

• комплексні виробничі зони;

• туристсько-рекреаційні зони;

• страхові зони;

• банківські зони.

Спільні економічні зони створюються Верховною Радою України за ініціативою Президента України, Кабінету Міністрів України або органів місцевої державної влади.

У разі створення спеціальної економічної зони за ініціативою Президента України або Кабінету Міністрів України відповідне рі­шення приймається після одержання письмової згоди відповідної місцевої Ради народних депутатів України та місцевої державної ад­міністрації, на території якої передбачається розташувати спеціальну економічну зону.

У разі коли ініціатива у створенні спеціальної економічної зони належить місцевим Радам народних депутатів та місцевим держав­ним адміністраціям, вони подають відповідну пропозицію Кабінету Міністрів України. Кабінет Міністрів України розглядає пропозицій про створення спеціальної економічної зони і подає висновок до Вер­ховної Ради України для прийняття остаточного рішення.

Для техніко-економічного обґрунтування доцільності створен­ня спеціальної економічної зони ведеться підготовка документів, які включають:



Розділ 6 СПЕЦІАЛЬНІ ЕКОНОМІЧНІ ЗОНИ: СТВОРЕННЯ І ФУНКЦІОНУВАННЯ


мету, функціональне призначення та галузеву спрямованість діяльності на території економічної зони;

етапи соціально-економічного розвитку виробництва на відповід­ній території; зазначення часу здійснення цих етапів; етапи розвитку із зазначенням часу їх здійснення; ступінь сучасного стану виробничої та соціальної інфраструкту­ри, підприємницької діяльності, можливості та шляхи їх розвитку в майбутньому;

рівень забезпеченості кваліфікованими кадрами; обсяги, джерела та форми фінансування на кожному етапі ство­рення і розвитку спеціальної економічної зони; обгрунтування режиму ціноутворення, оподаткування, митного регулювання, валютно-фінансового та кредитного механізму; кінцевий результат — вихідний рівень економічного, наукового та іншого потенціалу з врахуванням конкретних умов діяльності, уп­равління, фінансування тощо.

Структура, функції та повноваження органів управління спе­ціальної економічної зони визначаються залежно від її типу, розмірів, кількості працівників, мешканців на території спеціальної економіч­ної зони.

Місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядуван­ня здійснюють свої повноваження на території спеціальної економічної зони з врахуванням статусу цієї зони, типом та метою створення.

Орган господарського розвитку і управління спеціальної еконо­мічної зони забезпечує загальні умови функціонування соціально-еко­номічної сфери на певній території. До виключної компетенції такого органу належить:

визначення перспективних напрямів розвитку спеціальної еконо­мічної зони;

будівництво та експлуатація мереж транспорту, зв'язку, енерго­постачання та інших об'єктів виробничої інфраструктури, що ви­користовуються для задоволення загальних потреб; розвиток мережі комунікаційних зв'язків з партнерами за мережа­ми спеціальної економічної зони;



Е. А. Зінь

РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА


організація міжнародних торгів з метою розміщення на території спеціальної економічної зони нових виробництв;

• упорядкування та надання суб'єктам господарської діяльності спеціальної економічної зони в користування земельних ділянок, об'єктів інфраструктури та передача їм у користування природних ресурсів;

• видача дозволів (ліцензій) суб'єктам господарської діяльності на території спеціальної економічної зони на будівництво нових господарських об'єктів, реєстрація суб'єктів економічної діяль­ності та інвестицій.

Для забезпечення успішної соціально-економічної діяльності на території спеціальної економічної зони створюють сприятливі мит­ні умови та режим митного оподаткування: пільговий режим та рівень оподаткування, специфічні валютно-фінансові умови та умови діяль­ності банківсько-кредитної системи, системи кредитування та страху­вання визначають рівень окремих видів платежів тощо.

До привабливих сторін відноситься також те, що на об'єкти еко­номічної діяльності на території спеціальної економічної зони поши­рюється система державних гарантій захисту інвестицій, в т. ч. інозем­них. Крім тою, гарантується право на вивезення за межі спеціальної економічної зони прибутків і капіталу, інвестованого у сферу підпри­ємницької діяльності.

Іноземним працівникам гарантується переведення за кордон їх до­ходів, одержаних від роботи на території спеціальної економічної зони, включаючи накопичення та проценти на них у фінансово-кредитних установах спеціальної економічної зони. Громадяни України мають право відкривати у вказаних установах спеціальної економічної зони та за її межами на території України рахунки для накопичення заробіт­ної плати у валюті.

Специфічні пільгові умови митної, фінансово-банківської діяльності та кредитно-страхової системи суттєво відрізняються від тих, що діють на іншій території України, що визначає економічну перевагу в створенні самостійних, вільно функціонуючих економіч-них зон.



Розділ 6 СПЕЦІАЛЬНІ ЕКОНОМІЧНІ ЗОНИ: СТВОРЕННЯ І ФУНКЦІОНУВАННЯ



Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. T. Сутність, етіологія та патогенез порушень опорно-рухової системи
  3. А) Структура економічних відносин.
  4. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  5. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  6. АНАЛІЗ ЛІНІЙНИХ МОДЕЛЕЙ ЕКОНОМІЧНИХ ЗАДАЧ
  7. Аналіз макроекономічних показників
  8. Аналіз основних техніко-економічних показників діяльності підприємств будіндустрії
  9. Багатомірність і сутність культури виявляється в її основних функціях: соціальній (гуманістичній), пізнавальній, аксиологічній, семіотичній, нормативній.
  10. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  11. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  12. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.




Переглядів: 440

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Житлово-комунальне господарство та побутове обслуговування | Характеристика спеціальних економічних зон

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.