Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Доходи місцевого бюджету

Доходи місцевого бюджету складаються із доходів, необхідних для виконання власних повноважень, і доходів, необхідних для забез­печення виконання делегованих законом повноважень органів виконав­чої влади. Місцевий бюджет поділяється на поточний бюджет і бюджет розвитку.



Е. А. Зінь

РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА


Доходи поточного бюджету формуються на основі податків (по­датки на прибутки підприємств і організацій, податок на добавлену вартість, акцизний збір, державне мито, прибутковий податок з грома­дян, плата за землю та ін.). Питома вага податків на прибуток і податку на додану вартість у структурі доходів бюджету складає 60-65 %. По­датки з громадян становлять 5-7 % у загальних доходах. Доходи бюдже­ту розвитку формуються за рахунок частини податкових надходжень, а також коштів, залучених від розміщення місцевих позик, інвестицій­них субсидій з інших бюджетів.

При складанні (формуванні) доходів місцевого бюджету визнача­ють суму доходів, які враховуються та не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів — коштів, які безоплатно і беззво-ротно передаються з одного бюджету до іншого.

До доходів місцевих бюджетів, що не враховуються при визна­ченні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать: місцеві податки і збори, що зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування; 100% плати за землю — для бюджетів міст Києва та Севастополя; 75% плати за землю — для бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та міст обласного значення; 60 % плати за землю — для бюджетів сіл, селищ, міст районного значення та їх об'єднань; по­даток з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів; надходження сум відсотків за користування тимчасово вільними бюджетними коштами; податок на промисел, що зарахо­вується до бюджетів місцевого самоврядування; надходження дивіден­дів, нарахованих на акції (частки, паї) господарських товариств, що є у власності відповідної територіальної громади; плата за забруднення навколишнього природного середовища; кошти від відчуження майна, яке знаходиться у комунальній власності, в тому числі від продажу зе­мельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебуває у комунальній власності; фіксований сільськогосподарський податок, плата за оренду майнових комплексів, що знаходяться у комунальній власності; інші надходження, передбачені законом.

До доходів, що закріплюються за бюджетами місцевого самовря­дування та враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних гранс-



Розділ 10 ФІНАНСОВА ОСНОВА РЕГІОНАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ


фертів, належать такі податки і збори: прибутковий податок з громадян; державне мито в частині, що належить відповідним бюджетам; плата за ліцензії на провадження певних видів господарської діяльності та сертифікати, що видаються виконавчими органами відповідних рад; плата за державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності; плата за торговий патент на здійснення деяких видів підприємницької діяльності (за винятком плати за придбання торгових патентів пункта­ми продажу нафтопродуктів (автозаправними станціями, заправними пунктами); надходження адміністративних штрафів, що накладаються виконавчими органами відповідних рад; єдиний податок для суб'єктів малого підприємництва.

Бюджетним кодексом України встановлені такі нормативи відра­хувань від прибуткового податку з громадян:

• до доходів бюджетів міст районного значення, сіл, селищ чи їх об'єднань зараховується 25% загального обсягу прибуткового по­датку з громадян, що справляється на цій території;

• доходів бюджетів міст республіканського (в Автономній Респуб­ліці Крим) та обласного значення зараховується 75 % загального обсягу прибуткового податку з громадян, що справляється на те­риторії цих міст;

• доходів бюджетів міст Києва і Севастополя зараховується 100% загального обсягу прибуткового податку з громадян, що справ­ляється на території цих міст.

Для забезпечення реалізації спільних соціально-економічних про­грам територіальних громад доходи бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів, які враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів, формуються за рахунок: 25% прибуткового податку з громадян, що справляється на відповідній території: 25 % плати за землю, що справляється на території Автономної Республіки Крим та відповідної області; плати за ліцензії на провадження певних видів гос­подарської діяльності та сертифікати, що видаються Радою міністрів Ав­тономної Республіки Крим та обласними державними адміністраціями.

Для забезпечення реалізації спільних соціально-економіч­них програм територіальних громад доходи районних бюджетів, які



Е. А. Зінь

РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА


враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів, фор­муються за рахунок: 50% прибуткового податку з громадян, що справ­ляється на території сіл, селищ, міст районного значення та їх об'єднань: 15% плати за землю, що сплачується на території сіл, селищ, місі районного значення та їх об'єднань; плати за ліцензії на провадження певних видів господарської діяльності та сертифікати, що видаються районними державними адміністраціями; плати за державну реєстра­цію суб'єктів підприємницької діяльності, що справляється районними державними адміністраціями; надходжень адміністративних штрафів, що накладаються районними державними адміністраціями.


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  3. III. Виконання бюджету
  4. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування
  5. Апеляційні скарги на ухвали місцевого господарського суду
  6. Блок 5. Доходи та рівень життя населення.
  7. Бюджет – загальне поняття, що об’єднує різноманітні фінансові документи, які включають заплановані доходи і державні видатки на відповідний період.
  8. Бюджети місцевого самоврядування – це бюджети територіальних громад сіл, їх об’єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах)(ч.3 ст.5 БК України).
  9. Бюджетна класифікація видатків та кредитування бюджету
  10. Бюджетна класифікація доходів бюджету
  11. Бюджетна класифікація фінансування бюджету
  12. Бюджетний контроль - це порівняння показників бюджету зі звітом за від­повідний період часу.




Переглядів: 560

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи формування місцевих бюджетів | Видатки місцевого бюджету

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.043 сек.