Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Видатки місцевого бюджету

Видатки, які здійснюються органами місцевого самоврядування на потреби територіальних громад, їх розмір і цільове спрямування визначаються місцевими бюджетами цих громад; видатки, пов'язані із здійсненням районними, обласними радами заходів щодо забезпечен­ня спільних інтересів територіальних громад, — відповідними район­ними та обласними бюджетами. Сільські, селищні, міські, районні в міс­тах ради та їх виконавчі органи самостійно розпоряджаються коштами відповідних місцевих бюджетів, визначають напрями їх використання.

У видатковій частині місцевих бюджетів окремо передбачаються видатки поточного бюджету і видатки бюджету розвитку.

Кошти поточного бюджету спрямовуються на фінансування ор­ганізацій та закладів, що утримуються за рахунок бюджетних асигну­вань. В загальному складі видатків місцевого бюджету більше полови­ни витрат спрямовані на утримання організацій соціально-культурної сфери. Приблизно 20-25 % йде на соціальний захист населення. На уп­равління — приблизно 3 % і на народне господарство — (невеликі вит­рати) — приблизно 5 %.

При обґрунтуванні витрат місцевого бюджету використовують по­казник — мінімальний рівень соціальних потреб. Під мінімальним рів­нем соціальних потреб розуміють гарантований державою мінімаль­ний рівень соціальних послуг на душу населення, який встановлюється



Розділ 10 ФІНАНСОВА ОСНОВА РЕГІОНАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ


на всій території України. За допомогою вказаного показника розрахо­вують мінімальний бюджет місцевого самоврядування — розрахунко­вий обсяг місцевого бюджету, необхідний для здійснення повноважень місцевого самоврядування на рівні мінімальних соціальних потреб, який гарантується державою.

Кошти бюджету розвитку спрямовуються на реалізацію програм соціально-економічного розвитку відповідної території, пов'язаних із здійсненням інвестиційної та інноваційної діяльності.

Видатки місцевих бюджетів поділяються на дві частини: видатки, пов'язані з виконанням власних повноважень місцевого самоврядуван­ня, і видатки, пов'язані з виконанням делегованих законом повнова­жень органів виконавчої влади.

До видатків, які здійснюються з бюджетів сіл, селиш, міст район­ного значення та враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать видатки на фінансування діяльності органів місцевого самоврядування сіл, селищ, міст районного значення: ви­датки на утримання установ дошкільної та загальної середньої освіти; забезпечення роботи лікарень, медичних амбулаторій, фельдшерських пунктів, що надають первинну медико-санітарну та амбулаторно-поліклінічну допомогу; на утримання сільських, селищних та міських палаців культури, клубів, бібліотек.

До видатків, які здійснюються з районних бюджетів та бюджетів міст обласного значення та враховуються при визначенні обсягу міжбюд­жетних трансфертів, належать видатки на фінансування діяльності:

• органів державного управління (органів місцевого самоврядуван­ня міст обласного значення та органів місцевого самоврядування районного значення);

• установ освіти (дошкільної освіти; загальноосвітніх навчальних закладів; спеціалізованих шкіл, ліцеїв, гімназій, колегіумів, вечір­ніх шкіл; закладів освіти для громадян, які потребують соціальної допомоги та реабілітації та ін.);

• установ охорони здоров'я (первинної медико-санітарної, амбула­торно-поліклінічної та стаціонарної допомоги — лікарень широко­го профілю, пологових будинків, станцій швидкої та невідкладної



Е. А. Зінь

РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА


медичної допомоги, поліклінік і амбулаторій, загальних стомато­логічних поліклінік);

• культурно-освітніх та територіально-видовищних установ (теат­рів, бібліотек, музеїв, палаців і будинків культури, шкіл естетич­ного виховання дітей);

• установ фізичної культури і спорту (дитячо-юнацьких спортивних шкіл всіх типів, місцевих споруд місцевого значення тощо). Крім того, за рахунок цих видатків також фінансуються:

• заходи щодо соціального забезпечення громадян, надання пільг ветеранам війни і праці, допомоги сім'ям з дітьми, додаткових виплат населенню на покриття витрат з оплати житлово-кому­нальних послуг, компенсаційних витрат за пільговий проїзд окре­мих категорій громадян;

• заходи щодо соціального забезпечення громадян, утримання при­тулків для неповнолітніх, територіальних центрів соціальної до­помоги на дому;

• заходи щодо реалізації державної політики стосовно дітей, молоді, жінок, сім'ї.

До видатків, які здійснюються з бюджету Автономної Респуб­ліки Крим і обласних бюджетів та враховуються при визначенні об­сягу міжбюджетних трансфертів, належать видатки на фінансування діяльності:

• органів державного управління (представницької і виконавчої влади Автономної Республіки Крим, обласних рад;

• установ освіти: загальної середньої освіти для громадян, які пот­ребують соціальної допомоги та реабілітації: спеціальних загаль­ноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку, санаторних шкіл-інтернатів, загальноосвітніх шкіл-інтернатів для дітей-сиріт і дітей, позбав­лених батьківського піклування; дитячих будинків; закладів про­фесійно-технічної освіти, що перебувають у власності Автономної Республіки Крим і виконують державне замовлення; закладів ви­щої освіти, що перебувають у спільній власності територіальних громад; закладів післядипломної освіти (інститутів післядипломної



Розділ 10 ФІНАНСОВА ОСНОВА РЕГІОНАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ


освіти вчителів та центрів з підвищення кваліфікації державних службовців місцевих органів виконавчої влади та органів місцево­го самоврядування, постійно діючих курсів (центрів) підвищення кваліфікації працівників соціально-культурної сфери та агропро­мислового комплексу, що знаходяться у комунальній власності);

• установ охорони здоров'я, що здійснюють первинну медико-сані-тарну, амбулаторно-поліклінічну та стаціонарну допомогу; спе­ціалізовану амбулаторно-поліклінічну та стаціонарну допомогу (спеціалізованих лікарень, поліклінік, диспансерів, госпіталів для інвалідів Великої Вітчизняної війни, будинків дитини, стан­цій переливання крові); санаторно-курортну допомогу (санаторій для хворих на туберкульоз, санаторій для дітей та підлітків, са­наторій медичної реабілітації); інших установ медичної та сані­тарної допомоги (медико-соціальних експертних комісій, бюро судмедекспертизи, баз спецмедпостачання, здоров'я тощо);

• установ, що здійснюють соціальний захист громадян (дитячих бу­динків-інтернатів, будинків-інтернатів для престарілих і інвалідів; будинків-інтернатів для дітей-інвалідів; центрів по нарахуванню пенсій; притулків для неповнолітніх). За рахунок цих коштів на­дається допомога по догляду за інвалідами із-за психічного роз­ладу, адресна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям; про­водиться виплата компенсації реабілітованим тошо; реалізуються обласні програми стосовно дітей, молоді, жінок, сім'ї;

• культурно-освітніх та театрально-видовищних установ обласного значення (бібліотек, музеїв, філармоній, театрів, палаців і будин­ків культури, інших закладів у галузі мистецтва);

• установ фізичної культури і спорту (дитячо-юнацьких спортив­них шкіл усіх типів, центрів з інвалідного спорту, спеціалізованих спортивних шкіл параолімпійського резерву тощо).

До видатків місцевих бюджетів, що не враховуються при визна­ченні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать видатки на: місцеву пожежну охорону; позашкільну освіту; соціальний захист та соціальне забезпечення (виконання програм місцевого значення); розвиток жит­лово-комунального господарства та благоустрій населених пунктів;



Е. А. Зінь

РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА


підтримку розвитку культури, мистецтва, кінематографії, засобів масо­вої інформації, фізичної культури і спорту; транспорт і дорожнє госпо­дарство; природоохоронні заходи місцевого значення тощо.


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  3. III. Виконання бюджету
  4. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування
  5. Апеляційні скарги на ухвали місцевого господарського суду
  6. Бюджет – загальне поняття, що об’єднує різноманітні фінансові документи, які включають заплановані доходи і державні видатки на відповідний період.
  7. Бюджети місцевого самоврядування – це бюджети територіальних громад сіл, їх об’єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах)(ч.3 ст.5 БК України).
  8. Бюджетна класифікація видатків та кредитування бюджету
  9. Бюджетна класифікація доходів бюджету
  10. Бюджетна класифікація фінансування бюджету
  11. Бюджетний контроль - це порівняння показників бюджету зі звітом за від­повідний період часу.
  12. Бюджетний устрійпоказує, в який спосіб побудована бюджетна система. Іншими словами,він відображає організацію вертикальної структури бюджету держави за рівнями влади.




Переглядів: 816

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Доходи місцевого бюджету | Норматив бюджетної забезпеченості. Міжбюджетні трансферти

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.