Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Норматив бюджетної забезпеченості. Міжбюджетні трансферти

Для визначення фінансової забезпеченості та обсягів міжбюджет-них трансфертів використовують фінансовий норматив бюджетної за­безпеченості, який визначається шляхом ділення загального обсягу фі­нансових ресурсів, що спрямовуються на реалізацію бюджетних про­грам, на кількість мешканців чи споживачів соціальних послуг тощо. Загальний обсяг фінансових ресурсів місцевих бюджетів, що спрямо­вується на реалізацію бюджетних програм, розподіляється між видами видатків відповідно до пріоритетів, визначених політикою держави.

При розрахунку фінансового нормативу бюджетної забезпеченос­ті може враховуватися обсяг нерозподілених видатків, до яких вхо­дять видатки на здійснення повноважень, на виконання яких норматив не встановлюється.

Міжбюджетні трансферти — кошти, які безоплатно і безповоротно передаються з одного бюджету до іншого. Міжбюджетні трансферти за­стосовують, коли вичерпано можливості збалансування доходів і видат­ків місцевих бюджетів і при цьому не забезпечується покриття видатків, необхідних для здійснення органами місцевого самоврядування повно­важень, забезпечення населення послугами не нижче рівня мінімальних соціальних потреб. Державою здійснюється збалансування місцевих бюджетів шляхом передачі необхідних коштів до відповідних бюджетів.

Бюджетним кодексом України передбачені такі види міжбюджет-них трансфертів:

• дотації вирівнювання;

• субвенції;

• кошти, що передаються до Державного бюджету України та місце­вих бюджетів з інших місцевих бюджетів;

• інші дотації.


Розділ 10 ФІНАНСОВА ОСНОВА РЕГІОНАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ

З Державного бюджету України можуть передаватися місцевим бюджетам такі міжбюджетні трансферти:

• дотація вирівнювання бюджету Автономної Республіки Крим, об­ласним бюджетам, бюджетам міст Києва та Севастополя, район­ним бюджетам та бюджетам міст обласного значення;

• субвенція на здійснення програм соціального захисту;

• субвенція на компенсацію втрат доходів бюджетів місцевого само­врядування на виконання власних повноважень внаслідок надан­ня пільг, встановлених державою;

• субвенція на виконання інвестиційних проектів;

• інші субвенції.

При визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів користуються такими показниками:

1) кількість мешканців та кількість споживачів соціальних послуг;

2) фінансові нормативи бюджетної забезпеченості та коригуючі ко­ефіцієнти до них;

3) індекс відносної податкоспроможної відповідного міста чи району;

4) прогнозний показник кошика доходів бюджетів місцевого самов­рядування для бюджетів міст Києва та Севастополя, міст обласно­го значення, прогноз доходів районних бюджетів;

5) коефіцієнт вирівнювання.

У Державному бюджеті України затверджується обсяг дотації ви­рівнювання та субвенцій окремо для бюджету Автономної Республіки Крим, кожного з обласних бюджетів, бюджетів міст Києва та Севасто­поля, міст обласного значення та районних бюджетів, а також коштів, що передаються до Державного бюджету України з місцевих бюджетів, якщо є підстави для надання та отримання відповідних міжбюджетних трансфертів.

Передбачена також передача коштів для здійснення видатків на виконання власних повноважень міжмісцевими бюджетами. Так, міські ради міст обласного значення та районні ради можуть передава­ти кошти на здійснення видатків, пов'язаних з виконанням будь-яких власних повноважень обласній раді з передачею відповідних коштів



Е. А. Зінь

РЕГІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА


до обласного бюджету у вигляді міжбюджетного трансферту. Анало­гічно у вигляді міжбюджетного трансферту сільські, селищні та міські (міст районного значення) ради можуть передавати кошти для здійс­нення видатків, пов'язаних з виконанням своїх власних повноважень районній раді чи раді іншої територіальної громади з передачею кош­тів до відповідного бюджету.

Контрольні запитання та завдання для самоперевірки:

1. Розкрийте поняття «місцевий бюджет».

2. Які принципи формування місцевого бюджету?

3. З яких складових частин складається бюджет регіону (міста)?

4. Яким чином формується дохідна частина бюджету регіону (міста)?

5. Охарактеризуйте основні джерела поповнення доходної час­тини місцевого бюджету?

6. Як впливає стан та розвиток виробничої сфери на формуван­ня доходної частини місцевого бюджету?

7. Яким чином витратна частина бюджету регіону (міста)?

8. Охарактеризуйте які витрати входять до складу поточних витрат.

9. Охарактеризуйте які витрати входять до складу витрат розвитку.

10. Охарактеризуйте основні напрями поточних витрат із місце­вого бюджету.

11. Що таке «міжбюджетні трансферти»?

12. Які існують види міжбюджетних трансфертів?

13. Які показники використовують при визначенні обсягів держав­них трансфертів?

14. Розкрийте, які існують шляхи вдосконалення управління бюд­жетним процесом на регіональному рівні.


тащм список літера тури


Читайте також:

  1. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  2. Алгоритм перевірки кошторису бюджетної установи
  3. Аналіз відхилень від нормативів та їх впливу на прибуток
  4. Багатомірність і сутність культури виявляється в її основних функціях: соціальній (гуманістичній), пізнавальній, аксиологічній, семіотичній, нормативній.
  5. Бухгалтерский учет. Его виды. Нормативное регулирование
  6. Бюджетний процес: поняття, роль, та значення у проведенні бюджетної політики.
  7. Вдосконалення нормативно-правової бази міста на етапі переходу до інформаційного суспільства
  8. Взаємовідносини між ланками бюджетної системи
  9. Види і загальна характеристика нормативних актів
  10. Види нормативно-правових актів
  11. Види нормативно-правових актів.
  12. Визначення бюджетної системи України та її принципів




Переглядів: 603

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Видатки місцевого бюджету | Список літератури

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.