Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Етапи виборчого процесу.

Оголошення про початок виборчої кампанії здійс­нює Центральна виборча комісія. Чергові вибори від­буваються в останню неділю березня четвертого року повноважень Верховної Ради України; позачергові – призначаються Президентом України і проводяться в період 60 днів од дня опублікування рішення про до­строкове припинення повноважень Верховної Ради України. Рішення про проведення повторних виборів, а також виборів замість депутатів, які вибули, вино­сить Центральна виборча комісія у випадках і в поряд­ку, передбаченому цим Законом.

Далі утворюються одно- та багатомандатні виборчі округи. Територія останніх поділяється на виборчі дільниці.

Вибори організовують і проводять: Центральна ви­борча комісія; окружні виборчі комісії; дільничні виборчі комісії. Центральна виборча комісія є постій­но діючим державним органом. Вона визнається юри­дичною особою, має печатку зі своїм найменуванням і зображенням Державного Герба України. До складу Центральної виборчої комісії входять 15 членів, при­значуваних Верховною Радою України за поданням Президента України.

Для організації голосування виконавчими орга­нами сільських, селищних, міських, районних у міс­тах рад, а в містах Києві та Севастополі – відповідни­ми місцевими державними адміністраціями, по кож­ній виборчій дільниці, складаються списки виборців, які передаються дільничним виборчим комісіям не пізніш як за 45 днів до дня виборів.

Голосування проводиться в день виборів або в день повторного голосування з 7-ї до 22-ї години. Про час і місце голосування дільнична виборча комісія спові­щає виборців не пізніш як за 1-6 днів до дня виборів.

Підрахунок голосів здійснюється виключно члена­ми дільничної виборчої комісії на її засіданні. Комісія підраховує кількість голосів, поданих за кожного кан­дидата, а також за кожен список кандидатів у депута­ти від політичних партій, виборчих блоків партій.

Обраним вважається кандидат у депутати, котрий одержав більшість голосів виборців, які взяли участь у голосуванні, відносно інших кандидатів, що балоту­валися в даному виборчому окрузі. Якщо найбільшу і водночас однакову кількість голосів набрали два чи більше кандидатів у депутати, проводиться повторне голосування з цих кандидатур.

Закон України "Про вибори Президента України" складається з 7 глав (45 статей). Це глави:

1. Загальні положення.

2. Порядок і строки призначення виборів.

3. Організація та забезпечення проведення виборів Президента України.

4. Висування і реєстрація кандидатів у президенти

України.

5. Передвиборна агітація.

6. Гарантії діяльності кандидатів у Президенти України та інших учасників виборів.

7. Проведення голосування, визначення результа­тів виборів Президента України.

Як і Закон України "Про вибори народних депутатів України", цей Закон у гл. 1 фіксує основні принципи й засади виборів Президента України. Конституція України передбачає, що Президент України обирає­ться громадянами України на основі загального, рів­ного і прямого виборчого права таємним голосуван­ням строком на п'ять років. Далі встановлюється, що вибори Президента України можуть бути черговими, позачерговими (достроковими) і повторними. Чергові вибори Президента України проводяться в останню неділю жовтня п'ятого року повноважень Президента України. Рішення про проведення виборів Президен­та України ухвалює Верховна Рада України не пізніш як за шість місяців до закінчення терміну повнова­жень Президента України і за чотири місяці до дня виборів. У разі дострокового припинення повнова­жень Президента України вибори Президента Украї­ни проводяться в період 90 днів од дня припинення повноважень. Вибори призначаються на неділю або інший неробочий день, про що повідомляється через засоби масової інформації.

Для проведення виборів створюються 27 виборчих округів (по одному в Республіці Крим, областях України, містах Києві та Севастополі). Виборчі округи поділяються на виборчі дільниці, з кількістю від 20 до 3000 виборців, а у виняткових випадках – з меншою чи більшою кількістю виборців.

Організацію та проведення виборів Президента України здійснює Центральна виборча комісія з вибо­рів народних депутатів України – Центральна вибор­ча комісія з виборів Президента України, окружні та дільничні комісії.

Право висувати кандидатів у Президенти України належить громадянам України, які мають право голо­су. Вони реалізують це право через політичні партії та їхні виборчі блоки, зареєстровані відповідним чином, а також через збори виборців. Реєстрація претендентів як кандидатів у Президенти України здійснюється Центральною виборчою комісією не пізніш як на п'я­тий день після подання всіх необхідних для реєстрації документів.

Особа, яка отримала посвідчення про реєстрацію її як кандидата в Президенти України, має право вести передвиборчу агітацію та користуватися передбаченими в законодавстві гарантіями діяльності.

Час і місце, організація і порядок голосування, під­рахунок голосів на виборчій дільниці та підведення підсумків голосування у виборчому округу відбуваються в порядку, передбаченому Законом України "Про вибори народних депутатів України". Центральна ви­борча комісія з виборів Президента України на підста­ві протоколів окружних виборчих комісій не пізніш як у тижневий строк після виборів установлює резуль­тати виборів Президента України. Вибори вважають­ся такими, що відбулися, якщо в них узяло участь більше половини виборців, внесених до списків вибор­ців. Обраним Президентом України вважається кан­дидат, який одержав на виборах більше половини го­лосів виборців, що взяли участь у голосуванні.

Конституція додає до цього, що Президент України вступає на пост не пізніше як через ЗО днів після офі­ційного оголошення результатів виборів. Вступаючи на пост. Президент України складає присягу на уро­чистому засіданні Верховної Ради України, текст і по­рядок проголошення якої визначається Конституцією України.

Закон України "Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" складає­ться з 15 розділів (58 статей). Це розділи: 1. Загальні положення. 2. Виборчі округи. Виборчі дільниці. 3. Виборчі комісії. 4. Списки виборців. 5. Висування кандидатів. 6. Реєстрація кандидатів у депутатів та на посади сільських, селищних, міських голів. 7. Кандидати та їх довірені особи. Уповноважені особи місцевих осередків політичних партій (блоків), гро­мадських організацій. 8. Передвиборна агітація. 9. Порядок голосування. 10. Встановлення результа­тів виборів. 11. Повторні вибори. Вибори депутатів рад, сільських, селищних, міських голів замість тих, які вибули. 12. Фінансування виборчої кампанії. 13. Заключні положення. 14. Відповідальність за по­рушення цього закону. 15. Перехідні положення.

Цей Закон також передбачає здійснення виборів де­путатів сільських, селищних, міських, районних у міс­тах, районних, обласних рад, а також сільських, селищ­них, міських голів на основі вже згаданих загальних принципів. До того ж ним встановлюється, що вибори депутатів сільської, селищної, міської, районної у місті ради проводяться за мажоритарною виборчою системою відносної більшості по одномандатних виборчих окру­гах, на які поділяється вся територія відповідно села, селища, міста, району в місті. Вибори сільського, се­лищного, міського голови проводяться за мажоритар­ною виборчою системою відносної більшості по єдино­му одномандатному виборчому округу, межі якого співпадають з межами села, селища, міста. А вибори депутатів районної та обласної ради проводяться за мажоритарною виборчою системою відносної біль­шості по багатомандатних виборчих округах.

Вибори депутатів місцевих рад, сільських, селищ­них, міських голів можуть бути черговими, позачерго­вими, повторними, замість депутатів і голів, які вибу­ли, а також у разі утворення нової адміністративно-територіальної одиниці.

Для організації і проведення місцевих виборів утво­рюються:

1) сільські, селищні, міські, районні у містах, районні обласні (територіальні) виборчі комісії;

2) окружні виборчі комісії;

3) дільничні виборчі комісії. Останні наділяються певними повноваженнями.

Для проведення виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів виконавчими комітетами сільських, селищних, міських, районних у містах рад складаються списки виборців по кожній виборчій дільниці. Кожному виборцю забезпечується можливість ознайомитися з ними.

Висування кандидатів, на зборах виборців за місцем їх проживання, трудової діяльності або навчання, по­чинається за 80 днів і закінчується за 45 днів до дня виборів. Громадянин України має право на самовисування. Усі кандидати реєструються і з цього часу наді­ляються певними правами. А саме, мати довірених осіб, брати участь у передвиборній агітації і т. д.

Голосування проводиться в день виборів або в день повторного голосування з 7 до 23 години.

Підрахунок голосів на виборчій дільниці прово­диться дільничною виборчою комісією окремо по кож­ному одномандатному, багатомандатному виборчому округу, по кожному кандидату.

Особи, які перешкоджали шляхом насильства, обману, погроз, підкупу або в інший спосіб вільному здійсненню громадянином України права обирати і бути обраним, вести передвиборну агітацію, публічно закликали або агітували за бойкотування виборів, а також голова, заступник голови, секретар і члени ви­борчих комісій, посадові чи службові особи держав­них органів, органів місцевого самоврядування, об'єд­нань громадян, які вчинили підлог виборчих докумен­тів, завідомо неправильний підрахунок голосів вибор­ців, порушили таємницю голосування, допустили інше порушення цього Закону, несуть відповідаль­ність, встановлену законом.

 


Читайте також:

  1. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. IV. План навчального процесу.
  5. Активний та пасивний типи адаптаційного процесу.
  6. Асортиментний процес включає три основних етапи: концентрацію, кастомізацію і розсіювання.
  7. Аудит фінансово-господарської діяльності бюджетних установ включає три етапи.
  8. Б/. Принципи виборчого права.
  9. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  10. БОЛОНСЬКИЙ ПРОЦЕС. ДОКУМЕНТИ БОЛОНСЬКОГО ПРОЦЕСУ.
  11. Бюджетний процес, його поняття і складові етапи
  12. Виборчий процес і його етапи




Переглядів: 2970

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виборча система. | Закон України від 25.03.2004 № 1665-IV „Про вибори народних депутатів України” // Урядовий кур'єр, 06.04.2004.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.