Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Електронний посібник з курсу

“ФІЛОСОФІЯ”

(для студентів усіх форм навчання)

 

ВСТУП

 

Курс філософії покликаний увести студентів у сферу формування, функціонування й розвитку духовного виробництва, що продукує знання 3 основних проблемах буття, мислення й пізнання.

Важливе місце в цьому курсі займає історія становлення філософської думки, у тому числі й в Україні, від античності до наших днів.

Виступаючи теоретичною основою світогляду, філософія відкриває студентам перевірені багатовіковою практикою духовні орієнтири для глибокого осмислення реальності. Вона дозволяє освоїти теоретичну й методологічну інтелектуальну спадщину й неоціненний, найбагатший категоріальний апарат, необхідний для успішної теоретичної й практичної діяльності. Розглядаючи людину як вищу цінність, філософія покликана також бути саморефлексією в усвідомленні людиною змісту й цілей свого життя, доль людської цивілізації.

Курс філософії передбачає зв'язок з гуманітарними дисциплінами, що вивчаються у університеті, а також використання знань, здобутих при вивченні історії України й історії української та світової культури.

Для активізації навчального процесу студентам рекомендується брати участь у написанні рефератів з філософської тематики, готовити доповіді й фіксовані виступи до семінарських занять.

Студент повинен усвідомити сутність філософського розуміння світу, роль філософії в системі світогляду, її співвідношення з іншими типами освоєння людського буття.

Основними завданнями курсу є:

- прищеплювання студентам глибоких знань про основні принципи, категорії і закономірності розвитку філософського знання, про досягнутий рівень їхнього сучасного стану;

- підвести студентів до розуміння того, що філософія, будучи саморефлексією в усвідомленні людиною змісту й цілей життя та доль людської цивілізації, є важливим етико-гуманістичним фактором у розумінні людини, як вищої цінності;

- навчити студента логічно, обґрунтовано викладати свої думки з онтологічних, гносеологічних (епістемологічних), методологічних і соціальних проблем буття;

- ознайомити студентів із системою форм і методів наукового пізнання.

У результаті вивчення курсу філософії студент повинен знати:

- коротку історію розвитку світової філософської думки і філософської думки в Україні;

- предмет, структуру, мету й завдання філософії, як типу світогляду;

- специфіку національно-регіональних особливостей філософської думки України;

- онтологічні, гносеологічні методологічні й соціальні проблеми філософського знання;

- основні функції філософії і її роль у соціумі.

Опираючись на теоретичні знання про формування, функціонування й розвиток філософського, знання студент повинен опанувати наступні основні вміння й навички в ході вивчення даного курсу:

- уміти працювати з основною, додатковою й спеціальною

інформацією, пов'язаною з функціонуванням філософського знання;

- уміти підготувати доповідь (реферат) з філософської

проблематики;

- уміти використати філософські знання за

профілм своєї спеціальності;

- уміти грамотно, зі знанням справи знаходити й використати в

практичної діяльності (навчанні) теоретичну й методичну інформацію в галузі філософії.

* *

*

 

Відповідно до ідей Болоньского процесу курс філософії розділений на три залікових модулі: Модуль І. Історико-філософський вступ; Модуль II. Загальнотеоретична філософія; Модуль III. Соціальна філософія.

Організація навчального процесу при вивченні філософії передбачає після вивчення кожного модуля контрольну роботу.

Кожний модуль містить теоретичну й практичну частини. Теоретична частина містить у собі постановку завдань, які необхідно вирішити при розгляді тої або іншої теми курсу, і опорний конспект лекцій.

Практична частина містить у собі контрольні завдання у вигляді тестів і проблемно-пошукові завдання, що вимагають аналітичного підходу до їхнього аналізу. Наприкінці кожного модуля є доказова-пошукова частина, що містить відповіді на тести контрольного завдання.

Завершує підручник короткий словник основних термінів, що найчастіше зустрічаються в курсі філософії.

 

 

ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА:

Модуль І. Історико-філософський вступ


Читайте також:

  1. II. Мета вивчення курсу.
  2. II. ПРОГРАМА КУРСУ
  3. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  4. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  5. Актуальність курсу історіософії історії України
  6. Актуальність курсу «Історіософія історії України».
  7. Б. Підручники, посібники
  8. В.М.Шоботов. Цивільна оборона: Навчальний посібник. – Київ: «Центр навчальної літератури», 2004. – 438
  9. Визначення маркетингу й ключових понять курсу
  10. Визначення предмету курсу
  11. Визначення предмету курсу
  12. Вступ до курсу




Переглядів: 539

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Донецьк - 2006 | І. Вступна частина

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.