Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Електронний посібник з курсу

“ФІЛОСОФІЯ”

(для студентів усіх форм навчання)

 

ВСТУП

 

Курс філософії покликаний увести студентів у сферу формування, функціонування й розвитку духовного виробництва, що продукує знання 3 основних проблемах буття, мислення й пізнання.

Важливе місце в цьому курсі займає історія становлення філософської думки, у тому числі й в Україні, від античності до наших днів.

Виступаючи теоретичною основою світогляду, філософія відкриває студентам перевірені багатовіковою практикою духовні орієнтири для глибокого осмислення реальності. Вона дозволяє освоїти теоретичну й методологічну інтелектуальну спадщину й неоціненний, найбагатший категоріальний апарат, необхідний для успішної теоретичної й практичної діяльності. Розглядаючи людину як вищу цінність, філософія покликана також бути саморефлексією в усвідомленні людиною змісту й цілей свого життя, доль людської цивілізації.

Курс філософії передбачає зв'язок з гуманітарними дисциплінами, що вивчаються у університеті, а також використання знань, здобутих при вивченні історії України й історії української та світової культури.

Для активізації навчального процесу студентам рекомендується брати участь у написанні рефератів з філософської тематики, готовити доповіді й фіксовані виступи до семінарських занять.

Студент повинен усвідомити сутність філософського розуміння світу, роль філософії в системі світогляду, її співвідношення з іншими типами освоєння людського буття.

Основними завданнями курсу є:

- прищеплювання студентам глибоких знань про основні принципи, категорії і закономірності розвитку філософського знання, про досягнутий рівень їхнього сучасного стану;

- підвести студентів до розуміння того, що філософія, будучи саморефлексією в усвідомленні людиною змісту й цілей життя та доль людської цивілізації, є важливим етико-гуманістичним фактором у розумінні людини, як вищої цінності;

- навчити студента логічно, обґрунтовано викладати свої думки з онтологічних, гносеологічних (епістемологічних), методологічних і соціальних проблем буття;

- ознайомити студентів із системою форм і методів наукового пізнання.

У результаті вивчення курсу філософії студент повинен знати:

- коротку історію розвитку світової філософської думки і філософської думки в Україні;

- предмет, структуру, мету й завдання філософії, як типу світогляду;

- специфіку національно-регіональних особливостей філософської думки України;

- онтологічні, гносеологічні методологічні й соціальні проблеми філософського знання;

- основні функції філософії і її роль у соціумі.

Опираючись на теоретичні знання про формування, функціонування й розвиток філософського, знання студент повинен опанувати наступні основні вміння й навички в ході вивчення даного курсу:

- уміти працювати з основною, додатковою й спеціальною

інформацією, пов'язаною з функціонуванням філософського знання;

- уміти підготувати доповідь (реферат) з філософської

проблематики;

- уміти використати філософські знання за

профілм своєї спеціальності;

- уміти грамотно, зі знанням справи знаходити й використати в

практичної діяльності (навчанні) теоретичну й методичну інформацію в галузі філософії.

* *

*

 

Відповідно до ідей Болоньского процесу курс філософії розділений на три залікових модулі: Модуль І. Історико-філософський вступ; Модуль II. Загальнотеоретична філософія; Модуль III. Соціальна філософія.

Організація навчального процесу при вивченні філософії передбачає після вивчення кожного модуля контрольну роботу.

Кожний модуль містить теоретичну й практичну частини. Теоретична частина містить у собі постановку завдань, які необхідно вирішити при розгляді тої або іншої теми курсу, і опорний конспект лекцій.

Практична частина містить у собі контрольні завдання у вигляді тестів і проблемно-пошукові завдання, що вимагають аналітичного підходу до їхнього аналізу. Наприкінці кожного модуля є доказова-пошукова частина, що містить відповіді на тести контрольного завдання.

Завершує підручник короткий словник основних термінів, що найчастіше зустрічаються в курсі філософії.

 

 

ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА:

Модуль І. Історико-філософський вступ


Читайте також:

  1. II. Мета вивчення курсу.
  2. II. ПРОГРАМА КУРСУ
  3. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  4. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  5. Актуальність курсу історіософії історії України
  6. Актуальність курсу «Історіософія історії України».
  7. Б. Підручники, посібники
  8. В.М.Шоботов. Цивільна оборона: Навчальний посібник. – Київ: «Центр навчальної літератури», 2004. – 438
  9. Визначення маркетингу й ключових понять курсу
  10. Визначення предмету курсу
  11. Визначення предмету курсу
  12. Вступ до курсу




Переглядів: 607

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Донецьк - 2006 | І. Вступна частина

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.104 сек.