МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Електронний посібник з курсу“ФІЛОСОФІЯ” (для студентів усіх форм навчання)
ВСТУП
Курс філософії покликаний увести студентів у сферу формування, функціонування й розвитку духовного виробництва, що продукує знання 3 основних проблемах буття, мислення й пізнання. Важливе місце в цьому курсі займає історія становлення філософської думки, у тому числі й в Україні, від античності до наших днів. Виступаючи теоретичною основою світогляду, філософія відкриває студентам перевірені багатовіковою практикою духовні орієнтири для глибокого осмислення реальності. Вона дозволяє освоїти теоретичну й методологічну інтелектуальну спадщину й неоціненний, найбагатший категоріальний апарат, необхідний для успішної теоретичної й практичної діяльності. Розглядаючи людину як вищу цінність, філософія покликана також бути саморефлексією в усвідомленні людиною змісту й цілей свого життя, доль людської цивілізації. Курс філософії передбачає зв'язок з гуманітарними дисциплінами, що вивчаються у університеті, а також використання знань, здобутих при вивченні історії України й історії української та світової культури. Для активізації навчального процесу студентам рекомендується брати участь у написанні рефератів з філософської тематики, готовити доповіді й фіксовані виступи до семінарських занять. Студент повинен усвідомити сутність філософського розуміння світу, роль філософії в системі світогляду, її співвідношення з іншими типами освоєння людського буття. Основними завданнями курсу є: - прищеплювання студентам глибоких знань про основні принципи, категорії і закономірності розвитку філософського знання, про досягнутий рівень їхнього сучасного стану; - підвести студентів до розуміння того, що філософія, будучи саморефлексією в усвідомленні людиною змісту й цілей життя та доль людської цивілізації, є важливим етико-гуманістичним фактором у розумінні людини, як вищої цінності; - навчити студента логічно, обґрунтовано викладати свої думки з онтологічних, гносеологічних (епістемологічних), методологічних і соціальних проблем буття; - ознайомити студентів із системою форм і методів наукового пізнання. У результаті вивчення курсу філософії студент повинен знати: - коротку історію розвитку світової філософської думки і філософської думки в Україні; - предмет, структуру, мету й завдання філософії, як типу світогляду; - специфіку національно-регіональних особливостей філософської думки України; - онтологічні, гносеологічні методологічні й соціальні проблеми філософського знання; - основні функції філософії і її роль у соціумі. Опираючись на теоретичні знання про формування, функціонування й розвиток філософського, знання студент повинен опанувати наступні основні вміння й навички в ході вивчення даного курсу: - уміти працювати з основною, додатковою й спеціальною інформацією, пов'язаною з функціонуванням філософського знання; - уміти підготувати доповідь (реферат) з філософської проблематики; - уміти використати філософські знання за профілм своєї спеціальності; - уміти грамотно, зі знанням справи знаходити й використати в практичної діяльності (навчанні) теоретичну й методичну інформацію в галузі філософії. * * *
Відповідно до ідей Болоньского процесу курс філософії розділений на три залікових модулі: Модуль І. Історико-філософський вступ; Модуль II. Загальнотеоретична філософія; Модуль III. Соціальна філософія. Організація навчального процесу при вивченні філософії передбачає після вивчення кожного модуля контрольну роботу. Кожний модуль містить теоретичну й практичну частини. Теоретична частина містить у собі постановку завдань, які необхідно вирішити при розгляді тої або іншої теми курсу, і опорний конспект лекцій. Практична частина містить у собі контрольні завдання у вигляді тестів і проблемно-пошукові завдання, що вимагають аналітичного підходу до їхнього аналізу. Наприкінці кожного модуля є доказова-пошукова частина, що містить відповіді на тести контрольного завдання. Завершує підручник короткий словник основних термінів, що найчастіше зустрічаються в курсі філософії.
ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА: Модуль І. Історико-філософський вступ Читайте також:
|
||||||||
|