Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Модуль ІІ.

2.1. Буття - це:

- існування предметів матеріального світу,

- все існуюче, тобто всі види матерії й всі види ідей з ними

зв'язані,

- вірогідність, очевидність того, що існує,

- існування явищ ілюзорної свідомості?

 

2.2. Античний філософ, що вважав, що буття вічно поточне, що перебуває в постійному русі:

- Фалес,

- Геракліт,

- Платон,

- Демокрит,

- Анаксимандр,

- Ксенофан?

 

2.3. З позиції якого напрямку у філософії вважається вірним

твердження: «Матерія є постійна можливість відчуттів»?

- матеріалізму,

- ідеалізму,

- дуалізму,

- реалізму.

 

2.4. Поняття матерія являє собою:

- безглузду логічну конструкцію,

- тотожне з поняттям речовини,

- існування в можливості,

- об'єктивну реальність,

- конструкцію, що легко замінити поняттям буття?

 

2.5. Давньогрецький філософ, що визнавав матерію як першооснову всього існуючого, але вважав її інертним началом, якому протистоїть активне начало (форма):

- Геракліт,

- Сократ,

- Демокрит,

- Протагор,

- Аристотель?

 

2.6. Хто з античних філософів заперечував рух, указував на нерухомість світу, представляючи його у вигляді суцільно заповненої кулі:

- Фалес,

- Аристотель,

- Платон,

- Парменід?

2.7. Головним у визначенні поняття руху є:

- протиставлення небуттю,

- зміна взагалі,

- зміна форм мислення.

 

2.8. Виберіть правильне твердження:

- рух може існувати без матерії як енергія,

- рух може існувати поза часом,

- рух може відбуватися поза простором,

- рух є спосіб буття матерії, здійснюваний тільки в просторі й часі,

- матерія, рух, простір і час незалежні друг від друга явища.

 

2.9. Наукове уявлення про простір і час змінюється. Чи означає це, що простір і час не є об'єктивними, тобто незалежними від свідомості, формами існування матерії:

- так,

- ні?

 

2.10. Чи властиві мікросвіту просторово-часові форми:

- так,

- ні?

 

2.11. Філософське вчення, яке вважає, що вся природа одухотворена:

- гілозоїзм,

- пантеїзм,

- сенсуалізм,

- скептицизм,

- герменевтика?

 

2.12. Який філософський напрямок відстоює положення про те, що свідомість являє собою відбиття (усвідомлення) буття:

- реалізм,

- матеріалізм,

- ідеалізм,

- інтуїтивізм,

- дуалізм?

 

2.13. Яке з положень про походження людини і її свідомості є найбільше логічно обґрунтованим і підтверджується практикою:

- людина стала людиною в процесі турботи про збереження дітородіння;

- у результаті заняття працею;

- під час занять образотворчою діяльністю, у ході якої вона усвідомлювала одномірне (лист), двомірне (живопис) і тривимірне (скульптура) простір;

- у результаті втручання надприродних сил?

 

2.14. Виберіть правильне твердження:

- спочатку з'явилася свідомість, а потім виникло суспільство,

- спочатку виникло суспільство, а потім з'явилася свідомість,

- свідомість і суспільство - незалежні одне від одного явища,

- виникнення свідомості й суспільства було нерозривним процесом.

 

2.15. Яким є взаємозв'язок свідомості й мови:

- свідомість існує без мови,

- свідомість і мова - це тотожні поняття,

- свідомість існує в нерозривному зв'язку з мовою,

- свідомість і мова не мають нічого спільного?

 

2.16. Система норм і оцінок поведінки людей у суспільстві з позицій добра й зла, честі й безчестя:

- право,

- мораль,

- релігія,

- політика?

 

2.17. Мистецтво, функціонуючи в суспільстві, задовольняє певні соціальні потреби. Чи є відмінність законів мистецтва від законів суспільства?

- так,

- ні.

 

2.18. Монтеск'є писав, що релігія потрібна суспільству, тому що під страхом пекельних покарань учить людей поводитися доброчесно. Чи є релігія й мораль тотожними?

- так,

- ні.

 

2.19. Який філософський напрямок уважає, що головна роль у пізнанні належить розуму:

- реалізм,

- номіналізм,

- раціоналізм,

- сенсуалізм,

- інтуїтивізм?

 

2.20. Який філософський напрямок повністю або частково відкидає можливість пізнання світу:

- раціоналізм,

- номіналізм,

- реалізм,

- сенсуалізм,

- агностицизм?

 

2.21. Відчуття визнаються єдиним джерелом пізнання:

- раціоналізмом,

- номіналізмом,

- реалізмом,

- сенсуалізмом,

- інтуїтивізмом?

 

2.22. Виберіть правильне твердження. Відчуття - це:

- символи,

- ієрогліфи,

- суб'єктивний образ об'єктивного світу,

- явище, незалежне від «речі в собі»?

 

2.23. Вчення, відповідно до якого знання може бути почерпнуто тільки із самого розуму або з понять, властивих розуму, називають:

- дуалізм,

- реалізм,

- раціоналізм,

- номіналізм,

- сенсуалізм?

 

2.24. З позицій матеріалізму істина – це:

- теоретична конструкція, плід угоди вчених;

- інструмент для досягнення конкретних цілей;

- вірне відбиття дійсності;

- те, що відповідає думці більшості?

 

2.25. Критерієм істини вважається те, що узгоджується:

- з думкою більшості,

- з практикою,

- з логікою розумової діяльності,

- з тим, що веде до успіху?

 

2.26. Німецький інженер В. Сименс уважав неможливим уживання в авіації апаратів, важчих за повітря, Г. Гельмгольц за допомогою математики довів цю неможливість. Розвиток авіації повністю спростував їхнв докази. Що ж є критерієм істинності теорії:

- логічна обґрунтованість висновків,

- думка більшості,

- те, що веде до успіху,

- перевірка практикою?

 

2.27. Наукові знання змінюються від одного етапу їхнього розвитку до іншого. Чи правильно визначати науку як систему суб'єктивного знання?

- так,

- ні.

 

2.28. Починаючи з ХVII ст. проблеми методу в пізнанні були в центрі уваги філософів. Які причини цього явища:

- соціально-політичні умови,

- відмова від релігії,

- розвиток науки,

- розвиток гуманізму,

- екологічна криза?

 

 

2.29. Рівень наукового пізнання, основними методами якого є спостереження й експеримент, називається:

- теоретичний,

- повсякденний,

- емпіричний,

- індуктивний?

 

2.30. Наука, претендуючи на вірне відбиття дійсності, не відмовляється від методу ідеалізації (крапковий електричний заряд, ідеальний газ, абсолютно тверде тіло й т.п.), тому що ідеалізовані об'єкти дозволяють:

- висувати гіпотези,

- моделювати неіснуючі об'єкти, з метою більш глибокого вивчення реального об'єкта,

- створювати теорії?

 

2.31. Хто перший з античних філософів почав уживати поняття “діалектика”:

- Аристотель,

- Геракліт,

- Демокрит,

- Платон,

- Сократ?

 

2.32. Фейєрбах, як відзначають дослідники, серйозно ставився до гегелівської діалектики, у силу чого тільки він «по-справжньому» переборов стару філософію. Що було їм зроблене у філософії? Він, у силу свого таланта й бачення миру:

- розвив гегелівську діалектику,

- використав деякі її елементи,

- відкинув її як теологічну побудову,

- обґрунтував новий напрямок у діалектиці?

 

2.33. Механічне об'єднання в єдине ціле різних, найчастіше протилежних точок зору, філософських поглядів, політичних оцінок прийнято називати:

- монізмом,

- діалектикою,

- дуалізмом,

- еклектикою,

- плюралізмом?

 

2.34. Спосіб мислення, при якому те або інше вчення сприймається як вічна істина:

- догматизм,

- діалектика,

- еклектика,

- софістика?

 

2.35. До якого філософського напрямку варто віднести висловлення: «Протиріччя являють собою категорію, що відноситься тільки до комбінацій думки. У речах немає протиріч»:

- матеріалізму,

- дуалізму,

- ідеалізму,

- номіналізму?

 

2.36. Геракліт у свій час дорікав Гомера за те, що Гомер був не правий,

молячись, щоб боротьба зникла з лиця Землі, тому що, якби молитва здійснилася, всі речі загинули б. Який підхід до світу розвивав Геракліт:

- еклектику,

- софістику,

- метафізику,

- діалектику?

 

2.37. Що чому передує:

- якісні зміни кількісним,

- кількісні зміни якісним,

- одночасна зміна кількості і якості?

 

2.38. Один мислитель-початковець дивувався: «Чому у світі, існують старі й баби? Адже якщо людина сьогодні ще не є старою, то й завтра вона не може бути старою і т.д.» Який закон діалектики не враховується при цьому:

- єдності й боротьби протилежностей,

- переходу кількісних змін у якісні,

- заперечення заперечення?

 

2.39. Діалектичне заперечення - це:

- перехід від одного стану до іншому,

- знищення колишнього стану об'єкта зовнішніми факторами,

- зв'язок, наступність між старим і новим?

 

2.40. Чому закон заперечення заперечення не називають просто законом заперечення, що підкреслюється в реальному процесі розвитку введенням другого заперечення?

- руйнування старої якості,

- зв'язок, наступність між старим і новим,

- повторення пройденого на новій основі?

 

2.41. Елементи якого закону діалектики найбільше зримо проявляються в наступному висловленні Марка Твена: «Коли мені було 15 років, я вважав, що мій батько знає всі, а я - нічого, в 25років я знаходив, що знаю все, а батько мій - нічого, а коли ж мені стало 35 років, я побачив, що мій батько дещо знає»?

- єдності й боротьби протилежностей,

- переходу кількісних змін у якісні,

- заперечення заперечення.

 

2.42. Яке з наступних висловлювань є правильним:

- все відбувається з необхідності, люди вигадалиідол випадковості, щоб прикрити ним свою нерозсудливість,

- усе у світі відбувається випадково, необхідності не існує,

- те або інше явище є або необхідним або випадковим, але не може бути тим і іншим одночасно,

- необхідність проявляється через масу випадків, випадковість є формою прояву необхідності?

 

2.43. Чи може випадковість стати необхідністю, а необхідність випадковістю?

- так,

- ні.

 

2.44. Яку можливість мав на увазі Гегель, говорячи про те, що можливо сьогодні ввечері місяць упаде на Землю, тому що вона як тіло, віддалене від Землі, може впасти вниз; можливо, що турецький султан зробиться Папою Римським, тому що як людина він може прийняти християнство й стати священиком?

- реальну,

- абстрактну (формальну),

- неможливе?


Читайте також:

  1. V міні – модуль
  2. Високочастотні перетворювачі модульної структури
  3. Друга модульна контрольна робота
  4. Друга модульна контрольна робота
  5. За конструктивними особливостями фритюр-ниці поділяють на секційно-модульні та ті, які входять до комплекту малогабаритного обладнання.
  6. За кредитно-модульною системою
  7. ЗАВДАННЯ МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ №1.
  8. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  9. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  10. Заліковий МОДУЛЬ 1 . Економічна і соціальна географія світу
  11. Заліковий модуль 2. ТЕХНОЛОГІЇ ВЕДУЧИХ ГАЛУЗЕЙ НАРОДНОГО ГОСПОДАРСТВА
  12. Заліковий модуль І. Інституціональна система національної економіки




Переглядів: 1031

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ПРОБЛЕМНО-ПОШУКОВА ЧАСТИНА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.