Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості сприйняття навчальної інформації учнів залежно від типів темпераменту

Особливості сприйняття навчальної інформації учнів залежно від типів темпераменту
позитивні боки негативні боки
Сангвінік
Інформацію сприймає швидко, позитивно, оптимістично. Певна поверховість у навчанні та праці, поспішність у прийнятті рішень (можливі помилки). Очікує швидкого результату від затрачених зусиль. У разі відсутності швидкого ефекту може розчаруватися, знизити темп занять, або зовсім відмовитися від них.
Холерик
Інформацію сприймає швидко, критично переосмислює її. Намагається досягти самостійного успіху. У навчанні (праці) часто не знає міри, постійно кудись поспішає, йому завжди бракує часу, майбутнє його цікавить більше, ніж сьогодення. Не може контролювати себе у так званих емоціогенних ситуаціях.
Флегматик
Дуже працьовитий, завзятий і наполегливий у навчанні. Ретельно перевіряє та аналізує достовірність аргументів і фактів. Інформацію засвоює поволі, неквапливий у прийнятті рішень. Важко переключається від однієї справи до іншої, навіть тоді, коли це потрібно зробити терміново.
Меланхолік
Чуттєво сприймає нову інформацію, емоційно реагує на свіжу інформацію, аргументи й факти. Нерішучий, невпевнений у своїх діях, силах. Кожну невдачу сприймає як трагедію. Боїться труднощів. Характерне швидке виснаження нервової системи, що може призводити до втрати працездатності.

 

Залежно від взаємодії, врівноваженості сигнальних систем І.П. Павлов поряд з чотирма спільними для людини і тварин типами виділив спеціально людські типи вищої нервової діяльності:

1. Художній тип — характеризується перевагою першої сигнальної системи над другою. Сюди належать люди, які безпосередньо сприймають дійсність, широко користуються почуттєвими образами.

2. Розумний тип. Це люди з переважанням другої сигнальної системи, люди з вираженою здатністю до абстрактного мислення.

3. Більшість людей належать до середнього типу з врівноваженою діяльністю двох сигнальних систем, яким властиві як образні враження, так і умоглядні висновки.

Ґрунтуючись на дослідженнях із застосуванням об’єктивних методів, А.Г.Іванов-Смоленський виділив чотири основних типи нервової системи у дітей шкільного віку:

1. Збудливий тип. У дітей цього типу швидко і легко утворюються умовні рефлекси, але важко і повільно виробляються диференціювання, такі діти не можуть сидіти спокійно, рухаються, неуважні.

2. Лабільний тип. Такі діти швидко орієнтуються в новій для них обстановці, спокійні, точно виконують уроки, умовні рефлекси і диференціювання утворюються швидко.

3. Інертний тип. У дітей такого типу утворюються як рефлекси, так і диференціювання, вони мовчазні, мало проявляють інтерес до навчання, намагаються залишатись на самоті, погано виконують уроки.

4. Гальмівний тип. У дітей цього типу легко виробляються умовні рефлекси і легко утворюється диференціювання, що характерно для процесу гальмування. На уроках і під час перерв вони ведуть себе спокійно, зосереджено.

 


Читайте також:

  1. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  4. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  5. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  8. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  9. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  10. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  11. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  12. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ




Переглядів: 1057

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості типів темпераменту | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.