Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Use the following expressions.

I think we must choose… and leave out…

To my mind Number 1 in choosing a job is …

I can’t agree that… is important.

We should put … before… Or… must come after…

 

The most important thing about a job is:

the salary; learning new skills;

the interest to work; being close to where you live;

flexi-time schedule; feeling you are helping other people;

the people you work with; facing new challenges;

the chances of promotion; social status;

the work environment (clean, well-lit, etc.) security;

the opportunity to travel;

the perks(company car, cheap meals, etc.).

the opportunity to make decisions;

VII. When you have finished, compare your choices with another group. Were they different? Can you add anything else(not mentioned above) that you think is very important when choosing a job? Make use of the given phrases.

Frankly speaking …

It’s difficult for me to say whether I …

If I chose between … and … I would rather …

I think I would …

I wouldn’t mind …

I share the opinion that …

In my opinion I am/would/could …

 

VIII. Read the dialogue. What do you think about the Lindas plans for the future? What are your plans?

Teacher: What do you plan to do after you leave school, Linda?

Linda: I’m getting married. It’s all arranged.

T: Aren’t you a bit young to do that?

L: I don’t think so. I’ll be 17 soon. Besides, Marty (that’s my boyfriend) and I plan to have a lot of children. We intend to have at least five! So we want to start as soon as possible.

T: And has Marty got a good job?

L: No, but he hopes to get one soon. He’s leaving school this summer, too.

T: Well, I hope you’ll have enough money for your big family.

L: Oh, I never worry about that. I’m sure Marty will earn enough. He’s very clever.

 

X. Read the text and answer the questions.

 

Vocabulary:

an occupation – заняття, фах

to fill in - заповнювати

an official – службовець, офіційна особа

an official form - офіційний бланк

a skilled worker – кваліфікований робітник

a semi-skilled worker – напівкваліфікований робітник

an unskilled manual worker- некваліфікований робітник фізичної праці

a trade – професія, заняття, ремесло

a job – робота, служба, посада

on the one hand – з одного боку

on the other hand – з іншого боку

considerable - значний

mental skills – розумові (інтелектуальні) здібності

What do you do for a living? – Як ви заробляєте на життя?

 


Читайте також:

  1. A. Read the text and decide if the following statements are true or false.
  2. Answer the following questions
  3. Answer the following questions.
  4. Arrange the following units into two lexical and two terminological sets. I Give them corresponding names.
  5. Ask your friend the following questions, present the results to the whole group.
  6. Choose any newspaper and complete the following sentences.
  7. Combine the following words into sentences.
  8. Consult a dictionary and write the following literary genres in phonetic transcription.
  9. Do the following crossword puzzle.
  10. Exercise 1. Translate the following sentences paying attention to Participle Constructions in different syntactic functions.
  11. Give the Russian equivalents to the following
  12. I. Answer the following questions




Переглядів: 647

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІV. Read the following descriptions and guess which jobs are described. | Occupations, Professions, Trades.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.