МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Чинники для можливих проявів тероризму в Україні
В Україні функціонує загальнодержавна система антитерористичних заходів. Існують чинники зовнішнього та внутрішнього характеру поширення тероризму в нашій державі, зокрема: • можливе перебування на території України прихильників терористичних організацій; • використання лідерами терористичних структур території України з метою одержання додаткових джерел фінансування шляхом участі їх прихильників у контрабандних операціях, нелегальній міграції, наркобізнесі, виготовленні фальшивих грошей тощо; • негативні аспекти міграційних процесів, що призвели до збільшення кількості нелегалів; • наявність на території України об'єктів (підприємств, лабораторій), на яких виробляються, зберігаються і використовуються небезпечні хімічні, біологічні та радіаційні матеріали і речовини, що створювали об'єктивні передумови для можливого вчинення актів технологічного тероризму. Основними проблемними питаннями, які стосуються протидії актам технологічного тероризму, залишаються: • недосконалість системи внутрішньодержавного контролю у сфері поводження із хімічними та радіаційними речовинами, що можуть бути використані у створенні компонентів бойових отруйних то радіаційних речовин; • недоліки в системі безпеки функціонування об'єктів хімічної, ядерної галузі, об'єктів, на яких використовуються отруйні і радіаційні речовини, біологічні патогенні агенти, та об'єктів життєзабезпечення; • незадовільний стан забезпечення населення та спеціальних підрозділів суб'єктів боротьби з тероризмом засобами індивідуального та колективного захисту; • слабкий рівень матеріально-технічного забезпечення підрозділів сил цивільного захисту, санітарно-епідеміологічної служби та військ радіаційного, хімічного, бактеріологічного захисту Збройних Сил України. Протягом 2006 року в Україні зафіксовано близько 260 проявів, що мали ознаки терористичного характеру. Серед них таких, що негативно вплинули на стан техногенної та природної безпеки в Україні, не було. Практично всі об'єкти життєзабезпечення, техногенні об'єкти, які можуть використовуватися терористами як суспільна значимі, сьогодні захищені різноманітними програмами дій Антитерористичного центру України, що функціонує при Службі безпеки України. Механізми протидії відпрацьовуються на всіх атомних станціях, газових і нафтопроводах, у місцях масового скупчення людей, будівлях вищих органів влади. Треба відзначити, що в Україні не виявлено терористичних організацій, орієнтованих на повалення державного ладу. Проблема тероризму в Україні перебуває в іншій площині - це “кримінальній тероризм” всередині країни та діяльність закордонних терористичних організацій на території України. Комплекс причин, що може породити тероризм в Україні, досить різноманітний і включає: - глибинні суперечності в економічній сфері, що зумовлені об'єктивними труднощами переходу до ринку, а також суб'єктивним неприйняттям певними частинами населення нових економічних відносин або засобів переходу до них; - зростання соціальної диференціації громадян (критичний показник співвідношення доходу 10% найбагатших до 10% найбідніших громадян України вдвічі перевищує світові стандарти, населення, яке перебуває за межею бідності, сягає 60 відсотків (критичним вважається 10%), з яких, за даними деяких соціологічних досліджень, близько 20% схвалюють нові економічні відносини, приблизно 30% залишилися люмпенізованими і 40-53% - на роздоріжжі; - зростання зареєстрованого і прихованого безробіття (4,1%); - наявність у країні значної частини громадян, яка вважає необхідними найголовніші зміни політичної системи (понад 60% населення); - низька ефективність роботи державного апарату і правоохоронних органів, відсутність ефективних механізмів правового захисту населення; - низький рейтинг влади у суспільній свідомості, зростання недовіри до неї у переважної більшості громадян. Рівень довіри населення України до керівництва держави не перевищує 10% (критичний показник 20-25%); - найжорстокіша боротьба за владу політичних партій або ж суспільних об’єднань чи груп, котрі сповідують політичні цілі; - зниження ефективності функціонування захисних механізмів у сфері моралі, втрату орієнтирів у виховній роботі, передусім серед молоді; - нарощування тенденцій розв'язання виникаючих суперечностей і конфліктів силовими методами, від 10% до 40% населення країни заявляють про готовність до участі в акціях протесту і непокори; - погіршення демографічної ситуації, зниження трудоресурсної безпеки держави. Населення України зменшилося з 52,2 мільйонів у 1993 році до 48 у 2002 році. За оцінками експертів, до 2010 року населення може скоротитися приблизно до 46 мільйонів; - погіршення етнополітичної ситуації в країні (проблеми облаштування депортованих, насамперед кримських татар, проблеми "експорту вУкраїну етнічних проблем" (біженці, поширенню ідей ваххабізму і панісламізму), проблеми російських меншин в Україні тощо); - посилення соціальних суперечностей під впливом зростання злочинності. Як наслідок, у суспільстві зберігається високий конфліктний потенціал. Таким чином у період гострої кризи нашого суспільства активно відбувається процес майнового розшарування, ідеологічного розмежування, організаційного оформлення політичних рухів, партій, організацій, які сповідують різні політичні течії та ведуть боротьбу за владу. Тому водночас з майновою йде і політична поляризація населення. Сьогодні тероризм слід розглядати і як широкомасштабне явище, яке становить загрозу життєво важливим інтересам особи, суспільства і держави. Це пояснюється тим, що, по-перше, тероризм "підриває" систему державної влади й управління, знижує ефективність управління суспільством, регулювання соціально-політичних процесів; по-друге, послаблення державних і суспільних структур, він посилює вплив у суспільстві опозиційних антиконституційних утворень; по-третє, активізуючи морально-психологічний вплив на населення, викликає хаос, безпорядки, жорстокість людей, що використовується у своїх політичних інтересах; по-четверте, виходячи за межі державних кордонів, тероризм набуває міжнародного характеру й становить небезпеку для міжнародного співтовариства. Читайте також:
|
||||||||
|