МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Нтарних функцій, називаються елементарними функціями.
- елементарна функція.
Елементарні функції поділяються на такі класи:
1)Цілі раціональні функції: Цілі раціональні функції – це функції вигляду
y = a0 xn + a1 xn− 1 + ...+ an ,де ak ( k = 0 ,1,2,...,n ) −сталі дійсні числа.
Такі функції називаються ще многочленами, а числа ak - коефіцієн-тами многочлена; якщо a0 ≠ 0 , то число n називають степенем
многочлена.
2) Раціональні функції: Раціональні функції – це функції вигляду
раціональних функцій (многочленів). Якщо m ≠ 0 , b0 ≠ 0 , то раціональна функція називається
дробово-раціональною.
3)Ірраціональні функції: Ірраціональні функції - це функції, які задані за допомогою суперпозицій раціональних функцій, степеневих функцій з раціона-льними показниками і чотирьох арифметичних дій, застосованих
5)Трансцендентні функції:
Елементарні функції, які не є алгебраїчними, називаються трансцендентними елементарними функціями. Можна показати, що тригонометричні, обернено тригонометричні, показникова і логари-фмічна функції є трансцендентними елементарними функціями. 6) Деякі неелементарні функції:
1. y = x - абсолютне значення, або
модуль,числа y
O x
P на вироблений товар,зрозуміло,що чим менша ціна на товар,тобільший попит при певній купівельній спроможності населення , і навпаки, якщо ціна на товар зростає, то пропозиція зростає.
лежать від зовнішніх причин ( благополуччя населення, політичної ситуації, пори року і т.д.).
Графіки даних функцій мають вигляд:
Р
Q
Р Q S
P0
S0,Q0 S,Q
Р
S
При розв’язуванні економічних задач цікаво знати умову рівнова-
ну ціну P0) .
§ 3. Границя числової послідовності 3.1. Числова послідовність
Означення1. Кожна функція f визначена на множині на-туральних чисел N ={1 ,2,3,...,n,...} називається числовою послі-
довністю.
Запишемо значення функції f :
Отже, числову послідовність (3.1) можна записати так : x1 , x2 , x3 ,..., xn ,..., або скорочено
то задано закон утворення її членів, тобто надаючи номеру n значень 1,2,3,... можна однозначно визначити всі її члени
x1,x2,…і навпаки,якщо задано послідовність її першими членами,то можна завжди записати її загальний член. Наприклад, нехай
2) x1 = 1 , x2 = 2 , x3 = 23
Звідси випливає, що xn
3 ,…. 4 = n , n ∈N . n + 1
Як вже зазначалося вище, для задання послідовності необхідно знати правило, за яким кожному значенню n ставиться у відповідність дійсне число xn=f(n). Таке правило може бути задане за допомогою фо-рмули, як це зроблено у наведених вище прикладах. Проте є інші спо-соби задання послідовностей. Наприклад, візьмемо за (xn)n -ну цифру розкладу числа π у нескінчений десятковий дріб. Матимемо послідов-
ність 3,1,4,1,… Тут правило відповідності задано словесно.
Іноді при заданні послідовності задається її перший член і прави-ло утворення n-го члена за допомогою попередніх членів. Такий спосіб називається рекурентним. Наприклад, нехай перший член послідовнос-ті дорівнює 2, а кожний наступний дорівнює попередньому, помноже- ному на 10. Тоді xn+1=10xn, x1=2,n ∈N . Серед числових послідовностей в окремий клас виділяють так звані монотонні послідовності, що об’єднують в собі зростаючі, спадні, неспадні, незростаючі послідовності. Означення2. Послідовність (xn) називається зростаючою, якщо кожний її наступний член більший від попереднього, тоб-то xn+ 1 > xn для кожного n .
Наприклад, послідовність, 1,22,32,...,n2,... є зростаюча.
Означення3. Послідовність (xn) називається неспадною, якщо xn+ 1 ≥ xn для кожного n .
Наприклад, послідовність 1,1,1,2,2,... є неспадна.
Означення4. Послідовність (xn) називається спадною, якщо xn+ 1 < xn для кожного n . Наприклад, послідовність 1,1,1,...,1,... є спадна. 2 3 n
Означення5. Послідовність ( xn ) називається незростаю-чою, якщо xn+ 1 ≤ xn для кожного n . Для дальшого вивчення числових послідовностей необхідно ввести в розгляд такі арифметичні операції над числовими послідо-вностями: додавання, віднімання, множення та ділення.
Нехай маємо дві послідовності x1 , x2 ,..., xn ,...
y1` , y2 ,..., yn ,...
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|