МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Похідна від складної функції
Нехай у є функція від аргументу u, тобто y = f(u), і нехай ар-гумент u є деяка функція від незалежної змінної x: u = ϕ( x ).Тоді y є функція від x: y = f [ϕ( x )]. В таких випадках говорять, що у є фу-
нкція від функції або складною функцією від аргументу x.
Нехай ми вміємо обчислювати похідну від у по аргументу и, а також похідну від аргументу и по незалежній змінній х. Встанови-мо, як обчислюється похідна від у по незалежній змінній х.
ТЕОРЕМА. Якщо функції y=f ( u ) і u=ϕ( x ) мають похідні, то похідна складної функції y=f[ϕ( x )]дорівнює похі-
дній від функції у по проміжному аргументу и, помноженій на похідну від проміжного аргументу и по незалежній змінній х.
Доведення.Надамоxдовільний малий прирістx.Тодіфункція u=φ(x) дістане приріст u, а функція y = f(u) дістане при-
що доводить теорему.
Зауваження.В даній теоремі розглянуто складну функцію,деyзалежить від x через проміжну змінну u. Можлива і більш складна за-лежність з двома, трьома і більшим числом проміжних змінних. При цьому правило диференціювання залишається тим же. Так, наприклад, якщо y=f(u), де u=φ(t), а t=ψ(x), то y′( x ) = f ′( u ) ⋅ ϕ′( t ) ⋅ ψ′( x ) .
Приклад 1.Знайти похідну функціїy = sin3 x.Розв’язування.Покладаємоu = sin x , тодіy = u3.
При певному досвіді проміжний аргумент не пишуть, а вико-ристовують його неявно.
Приклад 2.Знайтиy′,якщоy = tg (x2+4).Розв’язування. Пам’ятаючи,щоu = x2+4,знаходимо
Приклад 3.Знайти похідну функціїy = cos2 ( 3 x + 2 ) . Розв’язування.Цю функцію можна розглядати як складну здвома проміжними змінними y = u2 , де u = cos t , t = 3 x + 2.
y′= 2 cos( 3 x + 2 )(cos( 3 x + 2 ))′= 2 cos( 3 x + 2 )( − sin( 3 x + 2 ))×
× ( 3 x + 2 )′=−2 cos( 3 x + 2 ) sin( 3 x + 2 ) ⋅ 3 =−3 sin 2( 3 x + 2 ).
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|