МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Частин творуРобота над лексико- Поставлених письменником через систему образів, характеристику художніх деталей, словесних засобів. Мовностильовий Композиційний стилістичними багатствами Виявлення особливостей побудови твору “За автором” Послідовний розгляд важливих В учительській практиці виробилися різні шляхи аналізу художніх творів, теоретично осмислені нашою наукою; пообразний (традиційний), проблемно-тематичний, «за сюжетом» («за автором», послідовний), композиційний, мовностильовий. Усі ці шляхи передбачають проведення аналізу на належному науково-методичному рівні, з метою забезпечення цілісного сприйняття виучуваних творів, повного, свідомого засвоєння їх морально-естетичних багатств. Проте кожний з цих шляхів має свій підхід до аналізу твору, висуваючи як домінантну одну з його сторін, ставить її в центр уваги. Пообразний — зосереджує увагу на роботі над образами-характерами; проблемно-тематичний — на розкритті проблем соціального, філософського, морально-етичного характеру, поставлених письменником; «за автором» — на послідовному розгляді важливих частин тексту виучуваного твору, композиційний — на виявленні особливостей побудови твору; мовностильовий — на роботі над лексико-стилістичними багатствами твору. Для всіх цих шляхів аналізу художніх творів спільним є форми роботи (урок, екскурсія), навчальні методи (бесіда, лекція, самостійна робота учнів), методичні прийоми (пояснення вчителя, вибіркове перечитування тексту, перекази, складання планів, формулювання понять і висновків, здійснення внутрішньопредметних і міжпредметних зв'язків тощо). Одними й тими ж є шляхи пізнання (спостереження індукція, дедукція тощо), мислительні операції (порівняння, аналіз, синтез абстрагування, узагальнення, конкретизація), а також словесне оформлення їх результатів (судження, умовивід, поняття та ін.). Робота виконується колективно, групами або індивідуально, з допомогою вчителя чи самостійно в класі й дома. Проте кожний із шляхів аналізу має й деякі свої, специфічні визначальні прийоми роботи. Для пообразного аналізу характерні такі прийоми: спостереження над текстом з метою добору матеріалу для характеристики образу персонажа, встановлення його структури, зокрема визначення провідних рис вдачі; з'ясування мотивів поведінки; виявлення використаних письменником прийомів творення образу тощо; • здійснення індивідуальної, групової, порівняльної характеристики героїв виучуваного твору (усно чи письмово); • зіставлення однотипних і контрастних характерів одного чи різних творів; з'ясування місця й значення дійової особи у виучуваному творі, доробку письменника, в літературному процесі. Пообразний аналіз твору Виконай такі дії у формі алгоритму: 1 крок ***** Визнач із ряду образів головні і другорядні; 2 крок ***** Добери докази і доведи, чому дані герої є головними; 3 крок ***** Здійсни словесний малюнок образу на основі творчої уяви, використавши художньо-виражальні засоби (портрет, описи, вчинки, авторську мову, мову персонажів); 4 крок ***** Розкажи про життєву долю героя; 5 крок ***** Проаналізуй вчинки та поведінку образу; 6 крок ***** Простеж його ставлення до інших героїв, а їхнє – до нього; 7 крок ***** Розкажи про ставлення персонажа до природи, тварин (якщо є потреба); 8 крок ***** З’ясуй, чи має він мету у житті і яку. Проаналізуй її. 9 крок ***** Визнач коло його громадських та особистих інтересів, захоплень; 10 крок ***** З’ясуй, чи має герой активну життєву позицію; 11 крок ***** Проаналізуй авторське ставлення до персонажа; 12 крок ***** Дізнайся думки твоїх товаришів про нього, порівняй зі своєю; 13 крок ***** Розкрий роль другорядних героїв твору; 14 крок ***** Підбий підсумки своєї роботи. Під час застосування проблемно-тематичного шляху використовуються такі специфічні прийоми: • формулювання проблеми твору; • створення навчальних ситуацій проблемного ха¬рактеру; постановка проблемних запитань і завдань; організація дискусійних ситуацій; • зіставлення змісту виучуваного твору і театральних вистав та кінофільмів, написаних за ним, або з однотемними творами інших мистецтв з метою з'ясування відмінностей у трактовці спільної проблеми. Проблемно-тематичний аналіз твору Виконай такі дії у формі алгоритму: 1 крок ***** Визнач основну проблему твору (підпроблеми, якщо це необхідно); 2 крок ***** Добери фактичний матеріал для доказу проблеми (підпроблеми); Увага! 3 крок ***** Якщо ти погоджуєшся зі всім, виконай наступні дії Якщо у вас виник диспут на основі суперечливих суджень, то виконай такі дії 1) Висунь тезу від супротивного; Читайте також:
|
||||||||
|