МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Прибуткова частина бюджету. Реалізація тиражу. Реклама. Видавнича і комерційна діяльність.Чистий прибуток
Прибуток становить другу, не менш важливу частину бюджету. У ній значно менше статей, ніж у видатковій, але кожна має велике значення. Це виторг від реалізації тиражу, від публікації реклами і приватних оголошень, прибуток від видавничої і комерційної діяльності редакції тощо. Кожна редакція газети дбає про тираж видання, якісні зміни у ньому, встановлює його структуру. При визначенні оптимального тиражу нема стандартів. Неможливо рекомендувати середній тираж для міських чи районних газет, спеціалізованих чи літературно-художніх видань. Можна лише з більшою чи меншою вірогідністю визначити його верхню і нижню границі, враховуючи кількість цільової аудиторії видання, регіон розповсюдження та інші фактори. У більшості газет і журналів тираж складається з двох частин – передплати і роздрібу (тобто за двома основними методами розповсюдження друкованих видань). Вони і сприяють отриманню основної частини прибутку від реалізації. Помітна тенденція щодо зростання роздрібу у структурі тиражу більшості періодичних видань. За кордоном більша частина масових газет і журналів розповсюджується саме у роздрібній торгівлі. Та й у нас передплата ускладнюється через економічні негаразди, чимало соціальних груп, які хочуть читати – студенти, пенсіонери, інваліди – на межі бідності. Інфляція сприяє зменшенню числа передплатників. Велику, а подекуди і визначальну роль відіграють кошти, отримані від реклами. Це —важлива стаття прибуткової частини редакційного бюджету. Вона нині займає понад 40% площі номера нерекламного видання. Кожна редакція визначає і реалізовує власну рекламну політику: встановлює вартість реклами, систему її публікації, забезпечує надходження реклами до редакції, яка пропонує і форму, і розміщення, приміром, рекламна сторінка чи блок; одночасно вирішується питання про характер публікації реклами – універсальна чи спеціалізована. Відділ реклами забезпечує її надходження до газети, підтримує контакти з приватними рекламодавцями, агентствами. Крім звичайної відкритої реклами практикується і прихована. Використовуються при цьому форми і жанри газетно-журнальної публіцистики. Додаткове джерело прибутку редакції – приватні оголошення, які поділяють на дві частини – комерційні і некомерційні, пов’язані з особистим життям громадян. Організація рекламної роботи передбачає планування прибутку від публікації. Дбаючи про нові джерела прибутків, редакції втілюють видавничу діяльність, яка є тотожною і не потребує професійної перекваліфікації. Видавнича діяльність ведеться за двома напрямами – газетному (випуск додатків, газет-супутників) і книжковому. Комерційна діяльність передбачає утворення окремих відділів, агентств, малих підприємств, в т.ч. торгових, системи розповсюдження і т.д. Редакції надають населенню додаткові платні послуги – інформаційні, юридичні, рекламні. Практикується також продаж чи оренда газетних сторінок. Та комерційною діяльністю не варто захоплюватися – вона повинна лише створювати належні умови для підготовки і випуску періодичного видання, для розвитку. Цінова політика редакції реалізується у визначенні оптимальних для редакції цін на інформаційному ринку: як при збуті її продукції, так і в перебігові придбання товарів, необхідних для випуску газети. Вплив на цінову політику має ситуація на інформаційному ринку, співвідношення попиту і пропозиції при збуті періодичного видання, а також маркетинг і купівельна спроможність читачів. Без маркетингової інформації визначати ціну на інформаційному ринку – неможливо. Цінова політика редакції, як стверджує С.М. Гуревич, визначається і реалізується трьома шляхами. На першому – впливає на розповсюдження і продаж інформації і періодичного видання. Значна частина інформації у газеті реалізовується у формі послуги. Редакція, приміром, надає послугу рекламодавцеві, продаючи йому місце для публікації. Цінова політика редакції органічно пов’язана з її тиражною і рекламною діяльністю. Тираж друкованого видання обумовлює ціну його номера. І навпаки, встановлюючи ціну номера газети, – регулюють розміри і структуру її тиражу. Невмотивоване завищення ціни може відштовхнути певну частину читачів. При роздрібній реалізації видання можна змінювати ціну номера, враховуючи затрати на його випуск. Редакція визначає оптимальну ціну реклами у своєму виданні. Вона залежить від площі, яку займає оголошення на газетній сторінці, від кольору, поліграфічного і художнього виконання тощо. На ціну реклами впливають кількість оголошень, які надходять у редакцію, регіон розповсюдження видання, його тираж, ціна реклами у конкуруючих виданнях, місце в структурі номера, день виходу, виконаний дизайн, інші фактори. Кожне видання має свою систему націнок і скидок за рекламу. Другий шлях– цінова політика при виробництві періодичного видання. Процеси придбання інформації, матеріалів, технічних засобів і купівлі послуг (видавничих, друкарських, розповсюдження) – безперервні. Редакція намагається набути все необхідне за найменшу ціну. Тобто і у процесі виробництва важливе місце належить маркетинговим дослідженням стану ринку, на якому купуються матеріали для випуску періодичного видання. Третій шлях – її реалізація у процесі найму робочої сили – журналістів, технічних співробітників, працівників комерційних служб. Рівень зарплати визначається відповідно до ринкової вартості спеціаліста відповідної кваліфікації і можливостей редакції, а також регулюється гонорарною політикою. Редакційний бюджет вінчає отриманий редакцією газети прибуток. Зрозуміло, у тому випадку, коли надходження до бюджету перевищують видатки. Прибуток редакції – це засоби, які залишаються після відрахування її видатків із суми доходів. У бюджеті це називають балансовим прибутком. Якщо ж витрати редакції перевищують її доходи, то в цьому випадку виникають збитки, які відзначаються у редакційному бюджеті підсумковим рядком – дефіцит. Щоби уникнути такого стану, слід або застосовувати систему заходів для збільшення надходжень, які б перевищували видатки, або зменшувати видатки редакції. Всі зазначені засоби (включно з можливістю отримання банківських кредитів, дивідендів від зберігання цінних паперів на депозитному рахунку) важливо використати з метою уникнення фінансового краху видання. Під зменшенням видатків слід розуміти економію у великому і малому. Часто це спонукає до зміни структури редакції, зменшення виробничих видатків (на папір, поліграфічні послуги тощо), встановлення прямих зв’язків з виробниками, перенесення окремих поліграфічних операцій у стіни редакції і т.д. Рекомендована література 1. Гуревич С.М. Экономика средств массовой информации. – Москва: Изд-во «РИП-холдинг». – 2001. – С.74-134. 2. Татьяна Репкова. Новое время: как создать профессиональную газету в демократическом обществе. – IREX Про Медиа / Украина. – 2002. – С.78-96. 3. Українське законодавство: засоби масової інформації. – Київ: IREX У-Медіа. – 2004. – С.139-152. Питання для самоконтролю 1. Яку і кому гарантує підтримку Закон України „Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів?” 2. До яких видань не застосовуються норми державної підтримки? 3. Статутний фонд редакції і його складники. 4. Чим відрізняється дотація від спонсорської підтримки газети? 5. Які видатки має сучасна газета? 6. Від чого залежить збільшення прибуткової частини бюджету? 7. Які існують додаткові джерела прибутку редакції газети? 8. Окресліть структуру тиражу друкованого видання. Якими шляхами визначається і реалізується цінова політика редакції? 9. Які чинники мають уплив на ціну реклами? 10. Як з’являється прибуток редакції газети? 11. Окресліть структуру річного бюджету редакції газети. Читайте також:
|
||||||||
|