МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Модернізм як доба у культурі.Суспільно-політичні обставини носили такий напружений характер (революції, війни), що в II пол. XIX ст. чимала кількість художників зневірились в можливості зрозуміти і відобразити складність реального світу засобами мистецтва. Філософська теорія А. Шопенгауера стверджувала, що навколишній світ – то Хаос, в якому розпоряджається зла сила, ворожа людям, що людина перед нею безсила і знайти рятунок вона може лише в своєму внутрішньому світі, у творчості Інший філософ – А.Бергсон стверджував, що пізнати світ за допомогою відомих п’яти почуттів неможливо і вважав, що зробити це певним чином можна лише шляхом інтуїції. Під впливом цих ідей сформувалось і мистецтво декадансу (занепаду), тобто нове мистецтво модернізму. Йому характерні численні напрямки, що дуже різняться між собою, але об’єднує їх одна спільна риса – заперечення реалізму. Це: кубізм– деформація реального світу через геометричні форми . Зародження кубізму дослідники пов’язують з іменем іспанського художника Пабло Пікассо, який від 1904 р. працював у Франції. Пікассо став родоначальником багатьох художніх течій, хоча не входив у жодне з творчих угруповань. «Авіньйонські дівчата»(1907) - програмний твір Пікассо.Жінки позбавлені не лише жіночої привабливості, а навіть об’ємності. Вони настільки геометризовані, що перетворилися на безплотні схеми. Кубізм виявився кроком до абстракціонізму(від лат. «abstractio» - далекий від дійсності, відвертання) – напрямку в мистецтві ХХ ст., який відмовляється від зображення реальних предметів і явищ у живописі, скульптурі та графіці. Абстракціонізм – це «безпредметне», нефігуративне мистецтво. Його послідовники зображують реальний світ як сполучення, поєднання відокремлених форм, кольорових імпровізацій. -Експресіонізм (від лат. «expressio» - вираження, виразність) – художній напрям, що виник у Німеччині у 1905 р., для якого характерне прагнення митця найповніше виразити себе у ліричному творі.Головне завдання мистецтва експресіонізм вбачав в експресії емоційного переживання. Письменник Луї Арагон, поет Артюр Рембо та інші – свою духовну революцію в культурі здійснювали шляхом абсолютного бунту, тотальної непокори, неухильного саботажу, гумором і культом абсурду. -Поп-арт (від англ. «popular art» - популярне, загальнодоступне мистецтво, яке справляє шокуючий вплив) – течія в авангардистському мистецтві кінця 1950 - 1960 рр., яка проповідує використання предметів масового споживання як творів мистецтва, з яких представлена реальна композиція (манекени, частини машин, опудала, афіші, недокурки). Стиль «модерн» виник у лоні живопису в 90-тих рр. ХІХ ст. і проіснував до початку І світової війни. Традиції класичної музики ХІХ ст.. продовжуються і розвиваються в ХХ ст.. В цьому плані можна називати творчість російського композитора С.Рахманінова, який був талановитим піаністом, диригентом Большого театру. Після 1917р. жив за рубежем автор опер «Скупий рицар», «Франческа да Ріміні», «Алеко», симфоній і романсів. С.Прокоф’єв – композитор-новатор, теж піаніст і диригент, автор опер «Ігрок», «Любов до трьох апельсинів», «Війна і мир», балетів «Ромео і Джульєтта», «Попелюшка».Писав музику для дітей. Оригінальним і популярним у світі є мистецтво американського композитора-модерніста Ф.Шнітке, що продовжував традиції своїх попередників, композиторів ХХ ст.: К.Дебюссі, М.Равеля, І.Стравінського та ін.. Особливе місце у музичній культурі ХХ ст.. посідає творчість композиторів-авангардистів,які прагнуть виражати себе за допомогою невідомих раніше музичних засобів, ідуть на різні експерименти, які часом руйнують навіть мелодію – основу мистецтва музики. Наприклад, «конкретна музика»,яка музичні звуки замінює акустичними ефектами, шумами (виття, щебетання, кроки, мурчання і т.д.) Алеаторна музика створюється шляхом озвучення математичних формул, де кожна цифра позначається певною нотою. Самобутнім явищем сучасної музичної культури є джаз, що виник на основі фольклору американських негрів, і характеризується особливим ритмом. Особливого поширення набув музичний стиль «рок» - музика протесту, що супроводжується текстом – речитативом. Її риси – пафос, епатаж, заперечення прийнятих правил. «Масова культура», поп – культура, кітч – це мистецтво невибагливого масового загалу.
Читайте також:
|
||||||||
|