Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 9: Теорія постмодернізму

Масова культура.

Наука і техніка як фактор кризи культури

В минулому існували локальні культури, де панував аристократичний відбір цінностей, а ядро цінностей було незмінним. Інформатизація та комунікація унеможливлює існування локальних культур. Наука і техніка є антигуманними. Вони вийшли з під контролю людини й існують за власними принципами, людина лише підпорядковується цій системі, а її благополуччя залежить від того, як вдало вона підпорядковується. Культура замінюється набором стереотипів, людина-розумна замінюється людиною-функціональною. Вихід - збудження нервової системи. Віра в науку підриває загальнолюдські цінності. Небезпечна не сама наука, а віра в неї. Професіоналізм переростає в професійний ідіотизм. Людина не має часу на засвоєнні культурних цінностей, культурні досягнення подаються в максимально розжованому вигляді. Наука і техніка унеможливлює діалог культури. Наука і техніка розширює псевдокультурне поле спілкування.

 

Концепція Хосе Ортега-і-Гассета, "Бунт мас" 1930. Маса - це люди, які не дають собі обґрунтованої оцінки; маса вважає, що вона - ідеал; маса розчавлює під собою все добірне, індивідуальне, незвичайне; має психологію розпещеної дитини; маси цікавляться виключно своїм добробутом; маси інертні та розслаблені; маса почувається досконалою; маси існують за принципом безпосередньої дії, на відміну від нормального примітиву; варварство спеціалізації, це означає, що сучасний науковець - прообраз мас.

Шляхетну людину характеризує дисциплінованість, служіння вищим цінностям і авторитетам.

 

Забужко «Нотр Дамде Юкрейн-Українка в конфлікті міфологій» ← цікаво почитати.

фільм "Чорне дзеркало"

Тамара Гундорова "Кіч"

 

Характеристики масової культури:

· вона комерційна;

· вона підпорядковується економічним міркуванням;

· використовує всі технічні новинки;

· уніфікація та стандартизація, інтернаціоналізація, глобалізація;

· вбирає в себе і переробляє інші засоби - кіч.

 

Модернізм – заснована на філософії позитивізму парадигма штучної і підконтрольної розуму зміни соціального середовища і соціальних відносин.

Ознаки модернізму:

1) перевага форми над змістом;

2) в архітектурі: функціоналізм;

3) в літературі: потік свідомості, конструювання міфів;

4) в мистецтві: абстракціонізм, сюрреалізм.

Постмодернізм – світоглядно-мистецький напрям, продукт постіндустріальної епохи: притаманно розпад цілісного погляду на світ, руйнування світоглядно-філософських, політико-економічних систем (останнє десятиліття 20 століття, приблизно 70 рр. 20 століття).


Читайте також:

  1. E) теорія раціонального вибору.
  2. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  3. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  4. Балансова теорія визначення статі. Диференціація статі і роль гормонів у цьому процесі.
  5. Біхевіоральна теорія
  6. В межах наукового підходу існує велика кількість концепцій, але найбільш переконлива – еволюційна теорія.
  7. Взаємозв’язок психодинамічної теорії АСПН з іншими теоріями
  8. Вид заняття: лекція
  9. Вид заняття: лекція
  10. Вид заняття: лекція
  11. Вид заняття: лекція
  12. Вид заняття: лекція




Переглядів: 694

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Концепції кризи культури | Головні філософи постмодернізму: Жак Деріда, Жак Франсуа Ліотар, Мішель Фуко, Ролан Барт, Жак Бодріяр, Юлія Кристелан.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.